Gå til innhold

hjelp til og sette på 16v topp på min b230FT

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

har nettop kjøpt inn ein B230FT motor fra 1990.

 

skal settest inn i min Volvo 242, fra 1977.

 

 

 

er det noen som har noen goe forslag til trimm? ønsket effekt på motor vill være ca 300hk.

 

eg for min del har tenk 16v topp, stålprofil H råder, Smidde stempler, KKK K27/29 turbo,

muligt dobble dyse sett, oppkoblet mot Map sensor

 

 

er det noen som har erfaring med dette? trimmet slik før?

 

 

 

eineste som eg egentli føler meg svak på, er 16v toppen, er ikkje heilt innefårstått med om denne bare kan settest rett over, uten og modifisere av noen grad. er noen som snakker om og bygge om til mekaniske løftere??

 

 

 

håper på svar

 

Mvh Sølve Mortveit

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk, er flere tråder om dette.

 

B230 blokk med 16v topp trenger annen bl.a. annen spennrull for regreima, men som sagt så kan du søke.

 

Hverken 16v topp eller en påkostet 16v topp med mekaniske løftere er nødvendig for 300 hk.

 

Dobelt dyseoppsett og MAP sensor?

Du får dyser som holder 1000 hk, så hvorfor skal du kjøre 8 små?

 

Hva har en MAP sensor med saken å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk, er flere tråder om dette.

 

B230 blokk med 16v topp trenger annen bl.a. annen spennrull for regreima, men som sagt så kan du søke.

 

Hverken 16v topp eller en påkostet 16v topp med mekaniske løftere er nødvendig for 300 hk.

 

Dobelt dyseoppsett og MAP sensor?

Du får dyser som holder 1000 hk, så hvorfor skal du kjøre 8 små?

 

Hva har en MAP sensor med saken å gjøre..?

 

man kan koble opp det ekstra settet med dyser opp mot ein ekstra MAP føler, slik at man ikkje kjører med det ekstra settet med dyser før man lader f.eks over 0.8

 

altså man aktiverer ekstra settet med dyser ved 0.8....foreksempel

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, du tenker på tilleggsprut.

 

Hva slags sprut har du tenkt å bruke i utgangspunktet da? LH2.4?

 

Isåfall så ville jeg kjøpt større dyser, "bygd" 3" LMM og fått spesialchipper.

 

Det er en guide her om "280 hk i B230FK/FT" som du bør lese før du hiver deg ut på 16v eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, du tenker på tilleggsprut.

 

Hva slags sprut har du tenkt å bruke i utgangspunktet da? LH2.4?

 

Isåfall så ville jeg kjøpt større dyser, "bygd" 3" LMM og fått spesialchipper.

 

Det er en guide her om "280 hk i B230FK/FT" som du bør lese før du hiver deg ut på 16v eventyr.

 

hei

 

hadde i utgangspunkte tenkt og kjøre LH2.4 ja, men datasprut kan jo komme på senere tidspunkt.

 

hvor ligger den guiden du snakker 0m? og evt. hvor ligger dei du snakkte eg kunne søke meg fram till. finner ikkje:S:S

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår