Gå til innhold

B230FT problemer

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

hei..

 

har no montert ein 90mod B230FT 740 motor i bilen "740". har også montert komplett el-nett til bil og motor, fra 93mod 940. har laget til motstanderene til dysene osv..den får ikkje bensin..har sovidt fått liv i bilen med startgass. å thats it..har ein følelse på at hjerna eller dyse motstanderen er deffekt..har ingen anelse om ka de kan vere? har gått opp for ideer og prøve ut..regner med der helder ikkje er startsperre på ein so gammel motor

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ligg 2 tråda om akoratt det samme, dysene dine opna sikkert ikkje...

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=159266

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158757

 

jau, tok til og las litt nedover siden..for står ikkje heilt systemet..motoren jikk i forge bil med anet el-nett, men de var desverre oppklipt

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stuslig.... hmm.. det er sikkert dårlig jord en plass.

du har jord i hjerna? den skall vere gott jorda. slik som eg forsto det..

 

ja..kan vere de..passeli drit leide no..holdt på fleire tima siste dagane med å få dne til..men ikkje tenkt på de med å jorde hjerna da..den henger løst no.

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..:) eg og er drit lei av og ikkje ha bil.. :(

eg har lyst og sette på en at gassar..

 

samma her, har mange bila, men kun 740en som er låvlig på veien..242en skulla vert gokjent for snart 2år siden:P hehe. men er no litt å sette på en forgassar også da..var no ET motor i min orginalt..teke vell 6-8tima å bygge om tilbake alt ijenn..men e litt tiltak etter å ha skrutt bil i 7.5tima på jobb tiligare på dagen..hehe

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle dere med fk/ft som ikke får gang på'n, kjøp megaskvätt, først finn en som kan være behjelpelig med mapping om dere ikke kan selv. så kan dere (med en noget større snurre og spridara innhandla) plassere dere på 280/300hk, uten å slippe mer kødd med dysemotstander og altslags piss!

 

*okei det er kansje en smyyle mer arbeid, men alikevel da jobber dere mot kalas, ikke feilsøking og endeløs fitterier

 

 

*ja har jobba kveldskift denne uka og begynner å bli litt småskeiv etter vært borti dunken en tur så tar ikke ansvar for nån ting at alls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle dere med fk/ft som ikke får gang på'n, kjøp megaskvätt, først finn en som kan være behjelpelig med mapping om dere ikke kan selv. så kan dere (med en noget større snurre og spridara innhandla) plassere dere på 280/300hk, uten å slippe mer kødd med dysemotstander og altslags piss.

 

pris de er snakk om for denne inspruten?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så har LH 2.4 fra 940 "diodeboks" bak venstre støtdempertårn, å ha den der gjør ting så jævla mye lettere å feilsøke. Oppfordrer ALLE til å sette inn denne når de bytter ledningsnett.

 

Hvilket sprut hadde du? LH 2.2? For LH2.2 motorer har ikke svinghjuls-sensor... de har vel trigger på fordelerlokket, og denne kan konke etterhvert. Koster masse,masse penger ny. Uten denne får aldri hjernen beskjed om at dysene skal åpne, fordi den tror ikke motoren går rundt. Det at du får start med startgas er en selvfølge, da trengs det bare tenning.

 

 

Så til feilen din...

Dysene har et rellè på ekspansjonstanken, dette MÅ fungere, og det sjekker du enkelt ved å høre om det klikker når du vrir om på starteren/tenninga. Du skal også høre det tikke fra dysene samtidig i et jevnt tempo. Har du diode-boksen, kan du kjøre en test via denne, for å se om dysene åpner/lukker.

Jordinga til dysene, sjekker du lett ved å måle mellom en av polene og jord på selve kontakten.

 

Det er jævelig sjeldent at en hjerne fra en gammal Volvo går konken, det er elektronikk fra steinalderen, og det skal usansynlig mye til før den går i stykker. Eneste som dreper den er Fuktighet.. men det går det ann å ha god kontroll på ved riktig oppbevaring.

 

Så til alle, legg opp ledningsnettet slik som det SKAL være orginalt... det sparer man på i lengden.

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sprut hadde du? LH 2.2? For LH2.2 motorer har ikke svinghjuls-sensor... de har vel trigger på fordelerlokket, og denne kan konke etterhvert. Koster masse,masse penger ny. Uten denne får aldri hjernen beskjed om at dysene skal åpne, fordi den tror ikke motoren går rundt. Det at du får start med startgas er en selvfølge, da trengs det bare tenning.

 

siden min motor er fra 85 regner jeg med at jeg har LH 2.2 eller har jeg no ur gammelt?

 

er da 2 stk svinghjuls sensorer her hvertfall på ET'n

DSCN1361.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så har LH 2.4 fra 940 "diodeboks" bak venstre støtdempertårn, å ha den der gjør ting så jævla mye lettere å feilsøke. Oppfordrer ALLE til å sette inn denne når de bytter ledningsnett.

 

Hvilket sprut hadde du? LH 2.2? For LH2.2 motorer har ikke svinghjuls-sensor... de har vel trigger på fordelerlokket, og denne kan konke etterhvert. Koster masse,masse penger ny. Uten denne får aldri hjernen beskjed om at dysene skal åpne, fordi den tror ikke motoren går rundt. Det at du får start med startgas er en selvfølge, da trengs det bare tenning.

 

 

Så til feilen din...

Dysene har et rellè på ekspansjonstanken, dette MÅ fungere, og det sjekker du enkelt ved å høre om det klikker når du vrir om på starteren/tenninga. Du skal også høre det tikke fra dysene samtidig i et jevnt tempo. Har du diode-boksen, kan du kjøre en test via denne, for å se om dysene åpner/lukker.

Jordinga til dysene, sjekker du lett ved å måle mellom en av polene og jord på selve kontakten.

 

Det er jævelig sjeldent at en hjerne fra en gammal Volvo går konken, det er elektronikk fra steinalderen, og det skal usansynlig mye til før den går i stykker. Eneste som dreper den er Fuktighet.. men det går det ann å ha god kontroll på ved riktig oppbevaring.

 

Så til alle, legg opp ledningsnettet slik som det SKAL være orginalt... det sparer man på i lengden.

 

mvh

 

takker for godt hjelp:D

er lh2.4 i bilen no, var lh2,2 i forge motor..men alt av el-nett osv frå både motor og bil er byttet ut til 940. vart tipsa om de releet i går. men har ikkje tid før over helgen å sjekke. men får håpe feilen ligger der. hva styrer de releet i de store å heile, går de på dysene eller bensinpumper eller lignende?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår