Gå til innhold

Må tilstå!

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

At jeg faktisk fikk mye lyst på Cosworth etter helga på Rudskogen :) Nesten litt flaut, siden jeg alltid har likt BMW, og kjører det selv... Men kan jo få fete biler for en grei pris og finnes mye trim til dem også.. Spreke BMW`er er jo ikke akkurat billig... Og det at naboen er en ræser på Cosworth, og maser litt, gjør det ikke bedre...

Men hvordan er disse egentlig å kjøre sånn til vanlig.. Fikk liksom ikke det beste inntrykket i hans (en bil strippa for alt unødvendig), selv om den gikk som juling.. Han har ca 400HK nå, men bygger en 600HK motor til den...

 

Burde jeg vurdere det....

 

Og please, ikke slakt meg nå alle BMW fans:(

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min mening: de SER helt jævlig ut, og GÅR helt jævlig.. De fleste er vel rene mekke-objekter pga at de begynner å dra på åra, og har blitt kjørt rimelig hardt hele levetiden. Men det er vel få motorer som det er så mye trimme-kompetanse på som på coswort-motorene.

 

RS-Audiene er vel de bilene som kommer til å erstatte cosworth'ene når de går i graven. Kanskje like greit å investere i en Audi nå før rånestempelet kommer for fullt :)

 

Og for de som mener at jeg bare slenger drit om andre merker så kan jeg jo nevne at 200sx S13 er godt på vei til å overta etter Manta'en... :(

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Og for de som mener at jeg bare slenger drit om andre merker så kan jeg jo nevne at 200sx S13 er godt på vei til å overta etter Manta'en... :(

 

 

NEEEIIIII!!!!!!!! gud ikke la dette sje..

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Men det er bare min mening det da :) Designen er vel etterhvert lovlig gammeldags og lite spennende. For min del skal det litt mer til enn å sette en sterk motor i en ordinær design (sierra/escort) for å skape en sportsbil.

 

Men folk kan gjerne like dem for min del.. Jeg ville bare poengtere at cosworthene begynner å bli gamle, og at Audiene sansynligvis er et mer moderne valg bygget på samme prinsipp (stor motor i ordinær design).

 

Og nå har jeg sikkert tirret på meg Audi-folket også :D

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Jepp.. Men det er bare min mening det da :) Designen er vel etterhvert lovlig gammeldags og lite spennende. For min del skal det litt mer til enn å sette en sterk motor i en ordinær design (sierra/escort) for å skape en sportsbil.

 

Men folk kan gjerne like dem for min del.. Jeg ville bare poengtere at cosworthene begynner å bli gamle, og at Audiene sansynligvis er et mer moderne valg bygget på samme prinsipp (stor motor i ordinær design).

 

Og nå har jeg sikkert tirret på meg Audi-folket også :D

 

 

til escortens forsvar :)

den er helt spesielt bygd, du kan ikke byggen om en standard escort til cosworth....det er forskjell på bunnplaten og fjerbeins fester osv osv....lengden er oxo forskjellig

 

Men gamle biler er det....

 

at ådi er noe bedre valg det tviler jeg sterkt på...

har liten tro på veiholdning til ådi...vektfordeling osv

 

 

Men hvor mange ådir gikk noe særlig på rudskogen???

jeg telte 2 stk...

jonus sin visselpipa og kai sin ur....de andre ådine var bare "banefyll"

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Glem understyrende vag produkter som sliter ut siden av dekka før mønsteret midt på dekka.

Ala den RS2`n som ponga på våler. :rolleyes:

 

Har egentlig ikke skjønt hva problemet med understyringen din er jeg. Bilen er satt opp sånn av sikkerhetsmessige årsaker for at selv en vanlig bilist (mutter'n f.eks) skal kunne kjøre bilen uten problemer.

 

Hvis man skryter på seg såpass at man mener understyring er et problem er det jo bare å endre hjulvinkler, stag, understell ++ slik at man får den som man vil. Hva er problemet egentlig ? :D ikke fortell meg at en Cosworth er perfekt i original stand....

 

For all del ford er ikke no kvalites bil men for de penga du betaler helt ok og du får alt av deler til de i England.

 

En Sierra Cosworth er jo en billig inngangsbillett til mye moro, det skal den ha. Hvis det er burning og bajas-kjøring du liker. Skal du kjøre fort må du opp på en Escort Cosworth, som er vesentlig dyrere (såvidt jeg har skjønt), men da har du jo like gjerne S2/S4/S6/RS2 å velge mellom med en motor som overgår Cosworthens til de grader hva gjelder trimmingsmuligheter og holdbarhet. Samme "base" (sånn ca) som Dahlbâck-Golfen og Audi S1 for å nevne noe.

 

Era

 

NB! Vag folket les detta med glimt i øyet.

 

Hehe, vi leser alt ditt med en diger sleiv med salt - vi vet du bare er misunnelig :D heyyou (sånn for å mobbe litt tilbake) Nå får jeg vel straks hele Fårrd-klanen på nakken, men men.. :D

 

Sånn til slutt: Skal du gå fra BMW til Ford vil jeg tippe du får en litt kvalitetmessig nedtur etterhvert. Cossworthene er lekne og går fælt, uten tvil, men så da ? Hva med interiøret ? Knapper og dingser ? Komfort og luksus? Du kjører vel ikke på bane hver dag? Det er det værste med Ford synes jeg, føleslsen av at det er Britenes svar på Lada - under mottoet "Så billig som mulig". Jeg har kjørt masse Ford. Fattern har hatt flere Sierraer, og vi har ca 500 av dem på jobben :D så jeg prater ikke helt uten erfaring her...

 

Så da er det bare å velge hva som er viktig for deg, ikke hør mer på oss andre suppegjøker :D:D Jeg hadde holdt meg til BMW og trimmet opp den for å vise naboen hvor skapet står. ;)

 

*Til Ford gutta: Kun mine meninger, basert på hva jeg legger vekt på ved valg av bil - ikke heng dere opp i dem - vi har alle forskjellige behov å fylle*

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Problemet er at understyring er ikke morro :D

 

Og det går ikke fort av å ligge bredt heller..... :D

 

Vi så åssen det gikk med forsøk på seriøst oppstell med Ådi på Rudskogen i helga. Og den hadde modda de vinkla du prata om mm

 

Tror du det var bilen sin skyld eller en førerfeil ? (Bl.a forskjellige dekk foran og bak.) Hvor mange Cosworther snurret, gikk i grusen osv. er det også bilens feil ? :D

 

 

Ikke glem at Audi får hjelp av Cosworth de også til og lage bil...

 

 

Ikke bil, - motor! (RS4 motoren)

 

 

men det var jo egentlig BMW vs Ford dette skulle handle om da. he-he. ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Audi og en del Cossier dra på forhjula! Det er helt feil det :) Det er sånn som Ruudracing tar svingen på Rusdkogen den skal tas.

 

Den eneste Audien som var sprek nok var den gromme hvite 80'n. Ellers så gikk det meste på nesa gjennom svingene. Det er sikkelig kjiipt!

 

Så en bakhjulstrekker Cossi er må være et fint valg. Masse overstyring der ja :D

 

ERA: Ja som sagt cossi er ikke perfekt de heller sliter blaa med for mye camber bak når de senkes som følge mister de feste. :rolleyes:

Ja er det ikke miste feste som er morro a?? :)

 

Ja det var min mening :) Idiotisk vil kanskje de som er ute etter raske rundetider si, men det er vel ingen tvil om når jubelen var størst på Russkogen i helga :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Hallo

 

Audi og en del Cossier dra på forhjula! Det er helt feil det :) Det er sånn som Ruudracing tar svingen på Rusdkogen den skal tas.

 

Den eneste Audien som var sprek nok var den gromme hvite 80'n. Ellers så gikk det meste på nesa gjennom svingene. Det er sikkelig kjiipt!

 

Så en bakhjulstrekker Cossi er må være et fint valg. Masse overstyring der ja :D

 

 

Ja er det ikke miste feste som er morro a?? :)

 

Ja det var min mening :) Idiotisk vil kanskje de som er ute etter raske rundetider si, men det er vel ingen tvil om når jubelen var størst på Russkogen i helga :)

 

Hilsen Trond

 

Virker for meg som at alle her har misforstått, foruten loppa egentlig! Bare så det er sagt, ruud racings rundetider sugde.. Han show`et, og takk for det!! Han rocker ass! :)

Ts- racing kjørte 1.17sek flere ganger, og den kjappeste cossien (en sort 4x4(?)sierra med skadet frontfanger) kjørte på 1.14-1.15 flere ganger. Han hadde det travelt ass! ;) En S2 coupe som virka nogenlunde standard, kjørte flere ganger 1.20 sek.

Tidene tok jeg på søndagen.

 

Poenget mitt er: En cossie med mye trim og div, er og blir en lekebil (og all respekt for det) med mye moro på banen!

De er raske, enkle å skru på, og lettkjørte. Men også skranglete, og MYE å skru på!!

En S2 coupe, som forøvrig kjørte like godt som flere av sierraene, er 1500kg, ble skapt for komfort, og har aldri hatt noen intensjon om å være noen baneracer! Men den holder følge med de fleste!

 

Dessuten synes jeg å huske en evo6 på våler, som ikke akkurat overstyrte heller, men det er ikke mange som nevner det..!

 

Jeg digger cosworth for det det er, og så selv etter en escort cossie.. Men valget ble enkelt når jeg fikk se hva som foregikk med cossiene på bane, og at de skulle ha nesten 25000kr i årte i forsikring for den! :D

 

Summering: Kjøp deg for all del en cossie, om du har råd til det..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

H

Den eneste Audien som var sprek nok var den gromme hvite 80'n. Ellers så gikk det meste på nesa gjennom svingene. Det er sikkelig kjiipt!

Hilsen Trond

 

Og hvor hvar du når de kjørte med Ts-racing, krb-trading, og den gule urquattroen da? De gikk sikkert dårlig de? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Og hvor hvar du når de kjørte med Ts-racing, krb-trading, og den gule urquattroen da? De gikk sikkert dårlig de? :D

 

Den gule quattron gikk overraskende tregt... ble dratt fra av den lille svarte Golf1 som bare faen. Dro fra den 5-6 billengder på 1 runde jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Hallo

 

Audi og en del Cossier dra på forhjula! Det er helt feil det :) Det er sånn som Ruudracing tar svingen på Rusdkogen den skal tas.

 

Hilsen Trond

 

Ja, så er jeg her igjen. Jeg har ikke engang lest ferdig tråden før jeg blir NØDT til å komme med noen meldinger.

 

Trond: er du rar ? Sånn skal svingen tas ? Breisladd er jo den definitivt raskeste måten å komme gjennom svingen på, det er derfor alle F1 bilene ligger med rompa heeeelt ute i alle svingene. :ass For å si det sånn, hver gang ett hjul slipper på banen så taper du effekt. Du har maksimal effekt i det du ligger helt på grensen til å slippe. Da først ser man egentlig hva understellet VS motor er god for. Enhver tosk kan ha stor motor, men det er jo meningsløst å ikke ha understell som matcher.

 

Era: du har også noen skruer løse av og til knock ... og da snakker jeg ikke om bilen din :D Du mumler noe om over krøn .... ? Ehhh, så Audi har ingen Rally pokaler å vise til de da ? Ja, også understyrer de så fælt.... Era, det er greit at du ikke digger Audi, det er ikke verdens beste bil. Men vi snakker fremdels om gate biler, når hadde du sist 3 høyre min over krøn ?

Skaff deg noen rundetider fra Våler, noter deg eventuellt hvor mye banen er kjeglet ned og gi meg tidene dine.

 

Folk er rare, si Ford og vi krangler om Audi VS Ford. Jeg personlig hadde aldri kjøpt en Sierra Cosworth simpelthen fordi det er en Sierra .... uansett hvor mye motor det er i den. Escort Cosworth skal ha for at den ser bedre ut ja...... Men for meg så er kjøreopplevelsen så mye mer enn bare motor. Det er liksom en total pakke som teller for meg.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår