Awex Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Synes det er bra med delte meninger jeg. De som vil kjøre for en bra rundetid, de får jo bare gjøre det. Personlig tror jeg at farten min ville blitt tilpasset etter bilene rundt meg. Hvis jeg hadde hatt en bil bak meg ville jeg jo gjort det jeg kunne for at den ikke skulle kommet forbi, og hadde det vært biler foran, ville jeg gjort alt for å komme forbi de =) Med andre ord,jeg ville gjort det som jeg er for fornuftig (pysete?) til å gjøre på offentlige veier. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Juli 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Skjønner at folk har delt meninger her :) Blir vel til åt jeg får prøve en selv tenker jeg, så får vi se hva det blir til.. Er jo veldig glad i BMW`en også da, bare litt lite guffe i den... Egentlig mest interessert i Escort Cosworth, men denne er kanskje veldig dyr, skal du ha en som er i bra stand... Noen som har erfaring med turbo på BMW, er jo en vei å gå det også..... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by Era Glem understyrende vag produkter som sliter ut siden av dekka før mønsteret midt på dekka. Ala den RS2`n som ponga på våler. Greit, VAG-biler understyrer, men så ille som hr. Era påstår er det faktisk ikke. Da er det like mye føreren det kommer an på, som forøvrig får skylda når en bakhjulstrekker ikke strekker til... Merkelig det der ja... :) Jeg har kjørt Quattro nå mange ganger på bane, og jeg har ikke problemet med at dekkene brettes så ille at de slites ut av den grunn. Skjer det så må kjørestil, dekktrykk, hjulstilling, foringer eller skjermkanter ta mesteparten av skylda. Greia er at du ganske enkelt ikke får en 4-hjulstrekker til å dra ut i sladd sånn uten videre. Ingen av de jeg så på Gatebil gjorde det iaf. Da må du endten ha noe villt med effekt eller stelle bilen opp. Og sistnevnte er ikke det mest effektive kjørestil... Kjørte ikke Ruud-racing raskere enn 1.17? Håper jeg ikke tramper i klaveret nå, men det tør jeg påstå jeg ganske enkelt skal klare å matche + litt til! Men han hadde sikkert ikke de mest optimale forhold han heller... eller satset på å kjøre mest mulig effektivt. OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Ja du har rett i at folk er rare. ;) Jeg gir opp og diskutere vag ser ut som det er store sett umulig med mine heftige meninger. :D Joa har flere skruer løs jeg ellers hadde jeg nok ikke drivi med gammle biler... Rundetid vet ikke vanskleig og ta når man kjører selv. Men jeg vet at på Våler kjørte jeg flere runder klistra til rumpa på han i Ny M3 :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by AJ82 Skjønner at folk har delt meninger her :) Blir vel til åt jeg får prøve en selv tenker jeg, så får vi se hva det blir til.. Er jo veldig glad i BMW`en også da, bare litt lite guffe i den... Egentlig mest interessert i Escort Cosworth, men denne er kanskje veldig dyr, skal du ha en som er i bra stand... Noen som har erfaring med turbo på BMW, er jo en vei å gå det også..... Nå har du jo også muligheten til kompressor på BMW da :D Disse gutta får mye skryt av sine produkter og holder til i Norge:D http://www.esstuning.com/ Er vel verdt et forsøk... har lurt litt på å høre med dem hva de kan gjøre med min V6'er også;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Juli 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 ESS er veldig bra det, men prisene er seff deretter... Koster vel fort 50 store... Hadde kanksje vært fett i en nyere bil... Men i 92 mod min gidder jeg ikke bruke så mye peng... Men har du penger er nok ESS noe å tenke på... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 ost du trenger mer pulver hvis du ikke kan sladde ut av svingene :D:D eller går for metoden jeg brukte i helgen....jeg satte på halvslitte goodyear f1, og har aldrig kjørt på glattere dekk på bane.... de var fine i ca 2-3 runder så ble de helt tyggis og veeldig glatt.... brukte de opp på 8 runder da var det helt slutt..... synes oxo at de var altfor myke i kanten i forhold til s02 som jeg kjørte med før Ble skikkelig skuffa jeg over de dekkene :( M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by Magnus ost du trenger mer pulver hvis du ikke kan sladde ut av svingene :D:D eller går for metoden jeg brukte i helgen....jeg satte på halvslitte goodyear f1, og har aldrig kjørt på glattere dekk på bane.... de var fine i ca 2-3 runder så ble de helt tyggis og veeldig glatt.... brukte de opp på 8 runder da var det helt slutt..... synes oxo at de var altfor myke i kanten i forhold til s02 som jeg kjørte med før Ble skikkelig skuffa jeg over de dekkene :( M Ikke for å være ekkel på noe måte, men bilen din også bare satte seg og spant på indre framhjul (akkurat som min) på Gatebil på Våler. Og den har mye mer effekt pr. kg enn min. Jeg lot meg overtale til å prøve de velkjente dekkene Aurora denne gang jeg. Komfortable og lite sporing på vei, men langt fra noen vinner på banen. Etter de 3 rundene begynte gummien allerede å smelte og samle seg i pølser innerst på dekkmønsteret. ...og jeg tok det med ro! Kjørte du da Magnus? ...trodde ikke du gjorde det jeg. OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Juli 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Hvordan er bilen din å kjøre sånn til hverdags, og hva tror du jeg må gi for en grei Escort Cossie... Noen erfaringer å komme med. Årsmodeller som er bedre enn andre, motorer o.l. Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 En liten kommentar til rundetider og understell. Den svarte MR-2 cabben med svarte felger kjørte mange runder på 1.15, og den er original, 140Hk. Kan ikke være så vanskelig for de med mye effekt å kjøre fortere en dette. Disse tidene var satt med to i bilen og uerfarene sjåfører. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Ikke for å bytte samtaleemne her... Hva syns dere om balansen/vektfordelinga i Imprea GT ? Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by Åge En liten kommentar til rundetider og understell. Den svarte MR-2 cabben med svarte felger kjørte mange runder på 1.15, og den er original, 140Hk. Kan ikke være så vanskelig for de med mye effekt å kjøre fortere en dette. Disse tidene var satt med to i bilen og uerfarene sjåfører. jeg satt å tok tider i en times tid på søndag, og da kjørte ikke mr2`n desverre. men jeg må tilstå at jeg har litt hardt for å tro det er mulig! Han i 4x4 cossien gikk inn med dødsforakt i kjøringa si! Han tok den sorte golfen i svingene rett som det var! Husker desverre ikke tiden til golfen. At Ts-racing ble frakjørt av golfen, handler ikke om best bil eller ikke! Han putra rundt på tomgang på baksida av banen i så godt som hver runde! Audin satt godt på i sving den, men han var vel redd for havari igjen sikkert! Den hvite audi`n tok jeg tiden på en gang, og den mener jeg var ca 1.22.. han dro på kun foran publikum. Ruud var ikke særlig under 1.30.. Redd for dekka sine? NEPPE!!:D Men han hadde vel sine grunner.. Han og putra rundt på baksida. Trans-am`en imponerte meg mest. Kjørte reltivt dårlig i svingene, men hadde likevel den beste rundetiden jeg målte! 1.12 sek!! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 ... sånn for sammenligning. En som stod ved siden av meg målte BMW'n som ledet Roadsport/P-206 osv -racet til en runde tid på 1.03...... (målte bare 1 runde) Bilen hadde iflg ham en Volvo motor på ca 250 hk i BMW'n. En kjent herremann i VACN med en Audi A2 Rallybil hadde 1.06 for ca 2 år siden om jeg husker rett. Det gjenstår nok litt for å ta igjen de store gutta ja ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 ÆÆhhh! Alle veit vel at de tøffe gutta starter på bakhjula vel?? Ikke no vits å ha drift på forhjula da.....? Eller?;) Hverken Sierra Cossie eller Ådi S2/S4 har spes gode kjøreegenskaper originalt. Men alt kan som sagt fikses/repareres. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by VEPSEN ÆÆhhh! Alle veit vel at de tøffe gutta starter på bakhjula vel?? Ikke no vits å ha drift på forhjula da.....? Eller?;) *Typisk amerikaner*... jo, når svingen kommer ;) :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.