Gå til innhold

Må tilstå!

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

Synes det er bra med delte meninger jeg. De som vil kjøre for en bra rundetid, de får jo bare gjøre det. Personlig tror jeg at farten min ville blitt tilpasset etter bilene rundt meg. Hvis jeg hadde hatt en bil bak meg ville jeg jo gjort det jeg kunne for at den ikke skulle kommet forbi, og hadde det vært biler foran, ville jeg gjort alt for å komme forbi de =) Med andre ord,jeg ville gjort det som jeg er for fornuftig (pysete?) til å gjøre på offentlige veier.

 

 

TFATF_stickers_hp.jpg

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skjønner at folk har delt meninger her :) Blir vel til åt jeg får prøve en selv tenker jeg, så får vi se hva det blir til.. Er jo veldig glad i BMW`en også da, bare litt lite guffe i den... Egentlig mest interessert i Escort Cosworth, men denne er kanskje veldig dyr, skal du ha en som er i bra stand...

Noen som har erfaring med turbo på BMW, er jo en vei å gå det også.....

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Glem understyrende vag produkter som sliter ut siden av dekka før mønsteret midt på dekka.

Ala den RS2`n som ponga på våler.

 

 

Greit, VAG-biler understyrer, men så ille som hr. Era påstår er det faktisk ikke. Da er det like mye føreren det kommer an på, som forøvrig får skylda når en bakhjulstrekker ikke strekker til... Merkelig det der ja... :)

 

Jeg har kjørt Quattro nå mange ganger på bane, og jeg har ikke problemet med at dekkene brettes så ille at de slites ut av den grunn. Skjer det så må kjørestil, dekktrykk, hjulstilling, foringer eller skjermkanter ta mesteparten av skylda.

Greia er at du ganske enkelt ikke får en 4-hjulstrekker til å dra ut i sladd sånn uten videre. Ingen av de jeg så på Gatebil gjorde det iaf. Da må du endten ha noe villt med effekt eller stelle bilen opp. Og sistnevnte er ikke det mest effektive kjørestil...

 

Kjørte ikke Ruud-racing raskere enn 1.17? Håper jeg ikke tramper i klaveret nå, men det tør jeg påstå jeg ganske enkelt skal klare å matche + litt til! Men han hadde sikkert ikke de mest optimale forhold han heller... eller satset på å kjøre mest mulig effektivt.

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett i at folk er rare. ;)

 

Jeg gir opp og diskutere vag ser ut som det er store sett umulig med mine heftige meninger. :D

 

 

Joa har flere skruer løs jeg ellers hadde jeg nok ikke drivi med gammle biler...

 

 

Rundetid vet ikke vanskleig og ta når man kjører selv.

Men jeg vet at på Våler kjørte jeg flere runder klistra til rumpa på han i Ny M3 :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Skjønner at folk har delt meninger her :) Blir vel til åt jeg får prøve en selv tenker jeg, så får vi se hva det blir til.. Er jo veldig glad i BMW`en også da, bare litt lite guffe i den... Egentlig mest interessert i Escort Cosworth, men denne er kanskje veldig dyr, skal du ha en som er i bra stand...

Noen som har erfaring med turbo på BMW, er jo en vei å gå det også.....

 

Nå har du jo også muligheten til kompressor på BMW da :D

 

Disse gutta får mye skryt av sine produkter og holder til i Norge:D

 

http://www.esstuning.com/

 

Er vel verdt et forsøk... har lurt litt på å høre med dem hva de kan gjøre med min V6'er også;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS er veldig bra det, men prisene er seff deretter... Koster vel fort 50 store... Hadde kanksje vært fett i en nyere bil... Men i 92 mod min gidder jeg ikke bruke så mye peng... Men har du penger er nok ESS noe å tenke på...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost

du trenger mer pulver hvis du ikke kan sladde ut av svingene :D:D

 

eller går for metoden jeg brukte i helgen....jeg satte på halvslitte goodyear f1, og har aldrig kjørt på glattere dekk på bane....

de var fine i ca 2-3 runder så ble de helt tyggis og veeldig glatt....

brukte de opp på 8 runder da var det helt slutt.....

 

synes oxo at de var altfor myke i kanten i forhold til s02 som jeg kjørte med før

Ble skikkelig skuffa jeg over de dekkene :(

 

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

ost

du trenger mer pulver hvis du ikke kan sladde ut av svingene :D:D

 

eller går for metoden jeg brukte i helgen....jeg satte på halvslitte goodyear f1, og har aldrig kjørt på glattere dekk på bane....

de var fine i ca 2-3 runder så ble de helt tyggis og veeldig glatt....

brukte de opp på 8 runder da var det helt slutt.....

 

synes oxo at de var altfor myke i kanten i forhold til s02 som jeg kjørte med før

Ble skikkelig skuffa jeg over de dekkene :(

 

 

M

 

Ikke for å være ekkel på noe måte, men bilen din også bare satte seg og spant på indre framhjul (akkurat som min) på Gatebil på Våler. Og den har mye mer effekt pr. kg enn min.

 

Jeg lot meg overtale til å prøve de velkjente dekkene Aurora denne gang jeg. Komfortable og lite sporing på vei, men langt fra noen vinner på banen. Etter de 3 rundene begynte gummien allerede å smelte og samle seg i pølser innerst på dekkmønsteret. ...og jeg tok det med ro!

 

Kjørte du da Magnus? ...trodde ikke du gjorde det jeg.

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bilen din å kjøre sånn til hverdags, og hva tror du jeg må gi for en grei Escort Cossie...

Noen erfaringer å komme med. Årsmodeller som er bedre enn andre, motorer o.l.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar til rundetider og understell. Den svarte MR-2 cabben med svarte felger kjørte mange runder på 1.15, og den er original, 140Hk. Kan ikke være så vanskelig for de med mye effekt å kjøre fortere en dette. Disse tidene var satt med to i bilen og uerfarene sjåfører.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

En liten kommentar til rundetider og understell. Den svarte MR-2 cabben med svarte felger kjørte mange runder på 1.15, og den er original, 140Hk. Kan ikke være så vanskelig for de med mye effekt å kjøre fortere en dette. Disse tidene var satt med to i bilen og uerfarene sjåfører.

 

jeg satt å tok tider i en times tid på søndag, og da kjørte ikke mr2`n desverre. men jeg må tilstå at jeg har litt hardt for å tro det er mulig! Han i 4x4 cossien gikk inn med dødsforakt i kjøringa si! Han tok den sorte golfen i svingene rett som det var! Husker desverre ikke tiden til golfen.

 

At Ts-racing ble frakjørt av golfen, handler ikke om best bil eller ikke! Han putra rundt på tomgang på baksida av banen i så godt som hver runde! Audin satt godt på i sving den, men han var vel redd for havari igjen sikkert!

 

Den hvite audi`n tok jeg tiden på en gang, og den mener jeg var ca 1.22.. han dro på kun foran publikum.

 

Ruud var ikke særlig under 1.30.. Redd for dekka sine? NEPPE!!:D

Men han hadde vel sine grunner.. Han og putra rundt på baksida.

 

Trans-am`en imponerte meg mest. Kjørte reltivt dårlig i svingene, men hadde likevel den beste rundetiden jeg målte! 1.12 sek!!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sånn for sammenligning. En som stod ved siden av meg målte BMW'n som ledet Roadsport/P-206 osv -racet til en runde tid på 1.03...... (målte bare 1 runde)

 

Bilen hadde iflg ham en Volvo motor på ca 250 hk i BMW'n.

 

En kjent herremann i VACN med en Audi A2 Rallybil hadde 1.06 for ca 2 år siden om jeg husker rett.

 

Det gjenstår nok litt for å ta igjen de store gutta ja ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆhhh! Alle veit vel at de tøffe gutta starter på bakhjula vel??

Ikke no vits å ha drift på forhjula da.....? Eller?;)

 

Hverken Sierra Cossie eller Ådi S2/S4 har spes gode kjøreegenskaper originalt. Men alt kan som sagt fikses/repareres.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

ÆÆhhh! Alle veit vel at de tøffe gutta starter på bakhjula vel??

Ikke no vits å ha drift på forhjula da.....? Eller?;)

 

*Typisk amerikaner*... jo, når svingen kommer ;)

 

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår