Gå til innhold

får ikke start, reg reim spørsmål

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

kamaksel, veivaksel og akselen for rotoren må passe med hverandre ja. det er merking på drevene og på nedre reimhjulet. disse skal passe med hakk/merke i plasten bak drevene hvor dekselet for reg reima ligger mot

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

 

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet nettopp motor på en 740 satt inn en b230a å den startet faen ikke jeg gjikk over leddnings nettet å alt mulig ,fikk gnist å den startet så vidt hørtets ut som en gamal saab motor som står i båtene:P Men så gjor jeg eit forsøk på å sku opp den skruen i fordeleren å begynne å snu på den menst en kompis kjinnet på bilen å til slutt så kom å startet å funket som den skulle ,det merklige var at fordeleren måtte snuest 180 grader ca å den låse skruen passe ikke med det hullet han skulle ned igjen men uansett så hadde sikkert registereima flyttet seg noen hakk å motoren hadde sist vært i gang i en 240 dagen før å startet fint i den så alt er mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet nettopp motor på en 740 satt inn en b230a å den startet faen ikke jeg gjikk over leddnings nettet å alt mulig ,fikk gnist å den startet så vidt hørtets ut som en gamal saab motor som står i båtene:P Men så gjor jeg eit forsøk på å sku opp den skruen i fordeleren å begynne å snu på den menst en kompis kjinnet på bilen å til slutt så kom å startet å funket som den skulle ,det merklige var at fordeleren måtte snuest 180 grader ca å den låse skruen passe ikke med det hullet han skulle ned igjen men uansett så hadde sikkert registereima flyttet seg noen hakk å motoren hadde sist vært i gang i en 240 dagen før å startet fint i den så alt er mulig:)

 

det er jo bare å sette motoren i ØD, skru ut fordeleren og sette den nedi igjen med rotor pekende på det hakket jeg nevnte legre opp i tråden... du har bare snudd motoren 180gr så den tenner på syl 4 når den skulle tent på syl 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare å sette motoren i ØD, skru ut fordeleren og sette den nedi igjen med rotor pekende på det hakket jeg nevnte legre opp i tråden... du har bare snudd motoren 180gr så den tenner på syl 4 når den skulle tent på syl 1

 

 

Fordeleren er tatt opp å på rett plass å funker som fjell.. kan vere regreima har hoppet osv men den funker å poenget var bare det er ikke mye som skal til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår