Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NÅ har jeg ikke lest hele tråden. Men i stedet for Dyno, så kan man jo egentlig bare ta en turbotrykkmåler og følge med på den før og etter montering, er vakumet mindre (regner ikke med at den klarer å bygge trykk) så er det kanskje en liten effektøkning. Er vakumet større med turboen, så er det en struping av innsuget.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh vel.

 

"turboen" trekker energi. For at dette skal fungere må strengt tatt "turboen" tilføre mer energi enn den drar ut av systemet.

 

En ekte turbo fungerer jo fordi effekten den henter ut av en ellers ubrukt ressurs (dvs eksosen) er større enn effekt tapet du får ved å stappe den inn i innsuget.

 

Siden "el turboen" henter sin effekt fra samme "kilde" som du prøver å øke i utgangspunktet ser jeg for meg at dette blir, rent fysisk, ganske umulig :).

 

Men så lenge du er fornøyd osv :).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår