Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

skal få inn bilder å grafe så snart jeg får lagt det inn.

I den grad effektøkingen på hester går, så fikk jeg 3 hester mer med denne montert. For de av dere som ønsker tallene:)

 

Ellers viser grafen økning i motorkraft ved lavere turtall og oppover...

Dette er faktisk (tro det eller ei) en ganske grei økning også.

Tatt i betaktning at dette er snakk om en liten motor i utgangspunktet.

 

Men som sagt... skal få lagt ut scan og bilde så snart jeg får dette inn på pc`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har kjøpt 2 sånne og skal trimme, hører effektkurven blir "jevn"

 

har 2stk, skal du ha en chiller?

intuitiv_sokk.jpg

Nå har han faktisk en uavhengig,no-sales-pitch dynokurve å vise til...har du dynopapirer på hva sokkene gir av økning..? Uten å pushe salg av de,seff...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han faktisk en uavhengig,no-sales-pitch dynokurve å vise til...har du dynopapirer på hva sokkene gir av økning..? Uten å pushe salg av de,seff...

 

de gjør luften firkanta, farget og livsglad + varm. dette gir minst 4hk, kontra de 3hk han snakker om, dette er fremtiden.

 

som en fotnote er det sikkert en rulle dyno han har prøvd på, og consistency er vel ikke heeelt sterke siden der. vugg litt på bilen elns, så får du sikkert 5Hk mere med den neste gang.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 3hk er jo ikke akkurat mye. Hevder jeg at jeg får 15hk ut av ett luftfilter så er det ingen er på forumet som løfter på ett øyenbryn en gang.

 

Selvsagt er ikke en enkel dynotest bevis på noe som helst, skal man vise en tendens til noe effektøkning så bør man jo ta flere runder. Men at resultatene peker i motsatt retning av det som av det som de fleste, inkl meg, hadde antatt, viser jo at det kan være på sin plass med litt mer forskning på emnet. I mellomtiden venter jeg i spenning på grafene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 3hk er jo ikke akkurat mye. Hevder jeg at jeg får 15hk ut av ett luftfilter så er det ingen er på forumet som løfter på ett øyenbryn en gang

 

 

de fleste ler vel bare høylytt og lukker posten og tenker at han fikk vel +5DB og -15hk på masse varmluft og dårlig løsning i motorrom.

 

illustrasjonsbilde på typisk person som sier han får 15hk på varmluft

puddingen.sized.jpg

puddcarsuited9di.sized.jpg

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig finnes det elektrisk drevede kompressorer som GIR effekt OG ladetrykk, men den jeg så testet krevde over 800ah og flere tusen amp, og virket kun noen minutter mellom hver lange lading, dette gav vel 50-60hk og kostet maaaange maaaange titusen.

 

 

Sammenlign ant. hk pr krone på den flotte greia du har sett me ant. hk pr krone på denne saken tråden dreier seg om, så kan vi snakkes om hvem som har bæsja på leggen! (denne kan hvertfall stå på hele tiden!

Å det der me sokken, om du ikke kan være litt saklig så kan du vel heller la være å sende inn innlegg!?!?!

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlign ant. hk pr krone på den flotte greia du har sett me ant. hk pr krone på denne saken tråden dreier seg om, så kan vi snakkes om hvem som har bæsja på leggen! (denne kan hvertfall stå på hele tiden!

Å det der me sokken, om du ikke kan være litt saklig så kan du vel heller la være å sende inn innlegg!?!?!

 

prøv å les og forstå inleggene, en rulle er avhengig av friksjonen og brems mot dekkene for å vise effekt, en marginal forskjell i friksjonskoeffienten (eller hvordan det staves) påvirker resultatet. 3hk klarer du ikke måle på rulle, da må du må nav/motor dyno og selv da bør du ha ok utstyr.

 

de som kjøper dette produketet er de som kjøpte aksjer i T5PC!

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å les og forstå inleggene, en rulle er avhengig av friksjonen og brems mot dekkene for å vise effekt, en marginal forskjell i friksjonskoeffienten (eller hvordan det staves) påvirker resultatet. 3hk klarer du ikke måle på rulle, da må du må nav/motor dyno og selv da bør du ha ok utstyr.

 

de som kjøper dette produketet er de som kjøpte aksjer i T5PC!

 

Hørtes ut som en lottorulle dette her :D ;)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå just lært i fluidmekanikken at økt turbulens gir mindre gjennomstrømning.

 

Og med det jeg har lært i Statistikk den siste uka om hypotesetesting holder ikke en test for å bevise at den er bedre med "turbo" enn uten når resultatene er så like. Vil tro standardavviket på en dynomåling er minst 3 Hk.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår