Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si, jeg gleder meg mer og mer til resultatet fra dyno.

Ser at et alfa forum har begynnt å diskutere denne tråden..hehe.

Er nok en ting som mange har en mening om, men alle er litt små intr. i om det faktisk KAN gi noen effekt.

 

Men selv om det er mye negativ omtale, så finnes det et par her inne som er "litt" åpne for at d KAN kansje finnes noe effekt.

 

Men, vi får jo snart svaret svart på hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smoke2.jpg

Slike ble solgt på ebay for ~50 dollar, og de har ingen hensikt...

 

Ehh, vet ikke om du er klar over det, men boksen der er ment som en morro-gjenstand, noe en kan ha stående i garasjen, gjerne hvis man er glad i gamle engelske biler. For de som ikke vet, er elektronikk fra Lucas berømt for å være særdeles upålitelig.

 

Da har jeg foresten også bidratt med 100kr.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bidraget

 

Er snart på 50%, så kom igjen folkens! :)

 

Er en relativt skeptisk gjeng også på Alfa forumet om denne tråden Hehe.. blir bare enda mer gøy når resultatet kommer. Og det skal lages en videodokumentar til de som er med å bidrar i kronerullingen :) Skal ha det mye gøy med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er veldig spent på resultatet, men det kan jo bli litt morsomt.

 

Jeg tar det som en selvfølge at det blir montert trykkmåler i innsuget. Gjerne en rett etter vifta også. (Begge må være kalibrerte såklart.)

 

Og at det blir målt afr.

 

Eneste muligheten jeg ser for at denne tullevifta skal gi høyere toppeffekt er hvis motoren går alt for mager slik den er og at denne luftbremsen vil føre til gunstigere afr der motoren gir makseffekt.

 

Har du snakket med de som skal foreta bremsingen? Hvem er det forresten? Link til hjemmeside? Kanskje de kan gi deg en god deal siden dette er et litt spesielt eksperiment.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være enkelt og forstå. Gi det en tanke og se om du klarer det.

 

Tror ikke han klarer det hehe. Men man burde jo unasett ha en digital trykksmåler med map sensor, tror ikke man klarer å få lest av 0,000000000000564mpa med en vanlig biltema måler

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok bare psykisk effektøkning, ikke fysisk.

Den vifta der har nok bare motsatt virking. Ser du på kablene så er det ikke rare effekten viften bruker på å snurre og dermed så kan den heller ikke flytte noe serlig mengde med luft.

en turbo eller kompressor produserer enorme mengler luft noe ei elvifte ikke ville hatt mulighet til å klare uten for stort effektforbruk... :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår