Gå til innhold

Ombygging av Golf MKII med audi 1,8t motor?

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

Saken gjelder ombygging og godkjenning av Audi A4 1,8T motor i en VW Golf II. Såvidt det er meg bekjent, er det ingen som har gjort dette tidligere i Norge? Men det burde jo være mulig, siden 1,8T kun yter 150HK, og det finnes flere Golf Mk2 med VR6 motor fra Golf MK2 som yter 176hk.

 

 

 

Derfor lurer jeg på, om hva som skal til, for å få dette godkjent. Holder det med med samme kriterier som å bygge om til VR6? dvs. med VR6 understell osv? hvilke endringer må til for at biltilsynet skal gå med på dette tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok gjort i norge jo... jeg kjøpte en motor som satt i en golf 2 i ålesund.. og tror ikke det var den første heller,, skjer ting i dette landet som folk ikke legger ut på BF heller..

 

Men som sagt så burde ikke dette være noe problem å få godkjent da det orginalt er 150 hk, så med g60 oppsett på bilen så brude en ha lagt til rette for å få det godkjent, men det er bare et organ som kan svare på dette og det er Biltilsynet!!

 

Men tror nok det er lettere å hente motor fra en tverrstilt audi/vw enn langstilt som du har nåplaner om

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden.. utrolig mye god info om bygge om til 1.8T og de ser ut til å levere et godt produkt som letter arbeidet en del.

 

http://www.qpeng.com

 

 

golf4 , audi a3 TT, seat leon osv.. er biler du kan ta fra. men sjekk motorkoden når du leter.. sjekk denne listen så ser du hvilken som er hva..

 

http://www.qpeng.com/faqs/engine_faqs/all_these_engine_codes_can_you_explain_what_they_mean.html

 

Ellers så blir å bruke girkasse fra samme motor et problem da drivaksler speedo osv skaper litt ombygging..men har du lyst har du lov,

 

skulle jeg gjort dette samme nå ville jeg gått for en 220/225 hk motor, den med ko4 turbo, med program fra qpeng havner denne på 270hk, sammen med en a3/g5 6trinns kasse av typen 02S..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk bare at alt av golf kasser passer om hverandre bare motor og kasse komme fra 4 sylinder motorer. Men nyere typer kasser har el speedo og Hydraulisk clutch.. så om du skulle tatt noe slikt i en vanlig golf så kan du bare bruke en GTI 8/16V kasse, bare husk å bruke clutch som passer med den kassen du skal bruke..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg har aldri gjort noe sånt omfattende før, men driver bare og ser an mulighetene, for å få ting klart.. har mest lyst å ha alt godkjent av BT, så får jeg hive meg i det når finans og alt slikt er klart ;)

 

men hva mener du med "vanlig" golf? mk2? det siste der skjøne jeg ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt vekk i fra en orginal G60, siden den har allerede Hydraulisk clutch og wireoverføring på kassen..

 

Alle andre golf 2 er jo stag på giroverføringen og clutch kabel... Da er det den beste girkasse løsningen å breuke en gti kassen da en ikke behøver å bytte annet enn drivakslinger..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da trenger jeg følgende?

 

VAG/Audi motor, 1,8t tverrstilt

G60 understell

GTi 8v/16v girkasse

eller?

 

 

i grovetrekk jah...

 

så må du velge hvordan du vil få motoren til å gå:

 

1: kjøpe kitet til qpeng

2: bruke datasprut,

3: Bruke motor, speedometer, tenningslås osv hvor startsperren ligger,

4:Bruke motor, ledningsnett og ledningsnett fra samme motor og sende ECU til Revo tech i england slik at de fjerne startsperren og samtidig chipper den..

 

Jeg for min del hadde valgt qpeng.. du får et ferdig mappet datasprut da.. så om du noengang vil oppgradere motor så har de map om du velger å oppgradere med vag orginal deler,, dette gjør de faktisk gratis også. pluss at de bygger om ledningsnettet slik at alle motorsensorer osv vil gi utslag i orginalt speedoet som sitter i bilen din.. De har gjort sitt for at det skal være plug n play.. følger du listen de har på siden sin så kan du bestille alt og kan skje få start på en helg!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem, da vekt og effekt ikke er noe særlig utenfor rammene av hva som sitter i golf II fra før.

 

jeg mener også at dette burde være absolutt innenfor hva som burde bli godkjent.. siden motorvolum, effekt og vekt ikke overstiger hva som golf 2 ble levert orginalt i med g60..

 

Men som sagt.. det er bare et organ som kan svare på det.. og det er BILTILSYNET, ikke bilforumet :D

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår