Gå til innhold

Ulyd i forstilling

Ranger emnet


V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre en lang historie kort, har en stund hatt ulyd høyre foran, hadde bilen først på NAF så på Volvo for EU-kontroll, de fant begge ut at det var no slakk/no drit som ikke var som det skulle være i forstillinga. Volvo har hatt bilen en stund, og har utbedret og funnet ut hva som var feil/ødelagt/slakt. Dem bytta bl.a. indre styreledd, noen stag, og en hel bøtte med foringer. Hentet bilen i går - ulyd etter 50 meter.

 

Lyden: Klakking, klukking, høyre foran, kjennes i dumper, hull i veien, ujevnheter generelt, og når jeg klemmer inn bremsepedalen, og slipper den igjen. Høres bedre i høy fart enn lav fart.

 

Kan også legge til at støtdempere og fjører er bytta i fjor.

 

Forslag til hva det kan være ? ? ?

 

Har ikke råd til å tulle mer nå...

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hjullager spør du meg...

 

Ta å jekk opp bilen din forran, så tar du et godt grep med ene neven oppe på hjulet og ene neven under hjulet. Så beveger du det att og fram. Er det slakk der, bytt hjullager eller stram det opp.

 

Tar du en neve forran på hjulet og en bak på hjulet og beveger det att og fram. Er det slark der så stikker du hodet inn bak hjulet og ser hva som beveger på seg når du gjør det. Om det er endeledd eller noe annet.

 

Det kan da og være at bremsekalipteren din ikke henger skikkeli fast (hadde det problemet på Audien til pappa). Det kan være kast i bremeskiva, men det vil du oppfratte om vibrasjon når du bremser.

 

Du har jo og et lager som sitter i toppen av støtdempertårnet. For å se om det bør byttes så åpner du panseret og ser rundt den koppen som sitter over demperen. Er det sprekker i gummien der, så er det et tegn på slitt lager.

 

 

Nå fikk du vertfall tips til feilsøking.. Det jeg hadde gjort om det var min bil (nå skrur jo jeg selv). Var å kjøpe nytt alt som kunne være gærent og byttet det..men det er jo meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg på samme tråd. Jeg har akkuratt samme problem: Venstre foran. Dette høres best ut i fart. Gamle eieren trodde det var krysset i mellom akslinga men det rister no jævlig i bilen til tider når jeg kjører. også må jeg stoppe helt opp også kan jeg kjøre så er det fint litt til.. Virker som at det er bremsene som henger litt på foran eventuelt være hjullageret :S men rart at lyden forsvinner ved oppbremsing :S

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må dra tilbake på verkstedet der du hadde bilen, de har tydligvis ikke gjort jobben sin!!

Bare å klage! jobber selv på bilverksted og slikt holder ikke!

Håkon Arndal, mob: 47623778

'65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må dra tilbake på verkstedet der du hadde bilen, de har tydligvis ikke gjort jobben sin!!

Bare å klage! jobber selv på bilverksted og slikt holder ikke!

 

Goodie! Skal dit i morra, skulle kjøre en tur samme en mekaniker.

 

Selv mener jeg at de burde titte litt på det, gratis, og evt bare ta betalt for delene de må bytte hvis det ikke er så mye jobb.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer du bilen til Volvo-verksted, tar de betalt for at de har kompetanse andre ikke har. De bør kunne bedre enn dette.

 

Bra vi har samme oppfatning.

 

De burde oppdage sånt når de har hatt den stående noen dager med demontert forstilling.....

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår