Gå til innhold

Corrado hjelp?

Ranger emnet


Torpie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en corrado for noen uker siden, og i forige uke begynnte den plutselig å gå mye dårligere. Lurer på om det er G-laderen som alle sier ryker så fort, møtte en anne corrado i byen tilfeldigvis og han anbefalte å trykkteste alle slanger osv for å se om de har sprekt. Virker som bilen går bedre når den er kald...

 

Kan noen forklare meg hvordan jeg sjekker om g-laderen har ryket, eller kansje vet hva som er galt? takk

2000 Volkswagen Bora Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert men tror jeg ville koblet opp en trykk-måler først og fremst for å se hva den lader forst. Skal ikke en original lade 0.7 bar?Så kan du jo begynne feilsøking manuelt hvis det lader en del mindre!

 

Uansett, hvis du ikke har noen historikk på ladreren er det alltids greit med en overhaling. Vet en på forumet her gjør det rimelig(Polo Classic). Han kan sikkert finne ut hva som feiler bilen din :)

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede trykkmåler på bilen din viss du har MFA(?).

 

1. hold inne mfa knappen

2. vri på tenning

3. vri av tenning

4. slipp mfa knappen

5. trykk inn igjen

6. start bilen

7. slipp mfa knappen

8. trykk en gang og du får ladetrykk

 

Dette er en rar skala men ved 211 har du 0.6 bar trykk.

 

Mer info her: http://www.theibach.de/vw/deu/mfa.htm#01

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal sjekke trykket nå. Finner jeg ikke ut av det får jeg få hjelp av noen med peil... Vet dere hva det koster å overhale/ kjøpe ny G-lader?

 

Møtte en amerikans fyr på shell som spurte om jeg ville kjøpe en uorginal trimma g-lader som visstnok var av bedre kvalitet enn den orginale. Hadde ingen problemer med den da så fikk bare nummeret hans.. Noen meninger om dette?

2000 Volkswagen Bora Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde det med mfa knappen men funka dårlig.. Alle tallene ble bare surr.. Men noe som har peil? Har kjørt litt rundt i det siste, og en gang i blandt går bilen som bare faen, men mestepartlig går den som en dass. Det kan ikke være kompressoren som har ryki da? for da ville den vel ikke fungrt en gang i blandt bare?

 

Merker at gasspedalen blir seig, da går den drit dårlig, men det hender den blir veldig lett, og da går bilen som f.. skjønner meg ikke på dette, er elektriker så har ikke mye peil på motor så får vel bare sende den på et verksted hvis ingen har noen bedre ide på hva det kan være?

2000 Volkswagen Bora Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår