Gå til innhold

Ulyder i Bilen

Ranger emnet


MariusB

Anbefalte innlegg

jeg byttet disse stagene mellom demperene og krengestaget, lageret og gummiforingen på toppen av demperen og bærekulene i sommer.

Ble kvitt alle lyder i forstillingen og den ble lettere på rattet synes nå jeg da.

 

Kan hende det lømmer seg å bytte endeleddene også, disse vlir jo mere slitt når demperen svinger tregt grunnet gåent topplager.

 

Tenkte å kjøpe dette settet med bakforingene fra tiger til sommeren, selv om den ene store foringen ble byttet for ca 2 årsiden for å komme gjenom pkk.

Han på opel sa at den andre også burde byttes ettervert men at jeg mest sansynlig ikke ville merke at den var gåen.

 

Så jeg lurer på om jeg ville merke noen forskjell med dette settet kontra nye originale foringer ?

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så jeg lurer på om jeg ville merke noen forskjell med dette settet kontra nye originale foringer ?

Når en Opel mekaniker påstår at du ikke merker at disse er gåen, så sier det litt om hvor lefsete disse originale er.

Jeg bytta de store selv jeg, og kjente forskjell bare jeg rygga ned oppkjørselen. Kjente momentant at her var noe skjedd. Bilen min var da gått 120000km, og var helt "lovlig" med tanke på pkk, men fikk tips fra en kar her på forumet om at det var de store som laget trøbbel. Trodde selv at det kunne være dekkene som ikke passet bilen eller noe. Du verden han hadde rett. Veiene her har store "grøfter" i asfalten, men det gjør ingen verdens ting lenger. LOKOMOTIV

 

Det blir ihvertfall bare poly fôringer med meg heretter.

 

Optima

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke,motoren har streika eller noe...lyset lyser nå,og den viser ikke tegn til å prøve å starte engang..de hadde ikke tid på verkstedet i dag men de ser på den i morgen...så får jeg håpe på det beste :)

 

Skal nok se at den gjør som en viss annen herremann, står opp fra de døde...!! ;) det er jo tros alt en Omega.

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår