Gå til innhold

Problemer med strømm til anlegget

Ranger emnet


Boffer

Anbefalte innlegg

har lit problemer med strømmen i bilen har en sierra 93

 

og nå bilen sviver på tomganga så er det 14Volt på dynamoen og 13,95 på bateriet

 

 

ogt når jeg skrur opp anlegge på halv musike så er

dynamoen:12.30

bateriet:12.14

kodisen:11.31

 

når jeg har ca 2tusen i turtal så viser

bateriet:13.15

kondisen:12.16

 

 

har 21mm2 kable fra bateriet og til strømfordeler også har jeg vel 10-14mm2 til forster og kondis

også har jeg akurat samme på jordinga

 

kan det være problemet til at det gir så lite strømm? eller er det noe annet ???

 

takker for all hjelp

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg at du bør investere en del for å få dette optimalt. Du har 1V spenningstap mellom batteri og forsterker, oppgrader kablene! Oppgrader også kabler i motorrommet, fra dynamo til batteri, dynamo/motor til chassi og batteri til chassi. Videre leverer dynamoen din mye mindre ved tomgang viser dine målinger, er det mulig å skaffe større dynamo til ikke altfor mye penger?

 

Hvilket batteri har du? Kanskje du bør oppgradere her også.

 

Det hadde vært fint om du hadde nevnt hvilke forsterkere det er snakk om også.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 60Amp sikring

 

forsterkeren er

har en mega kicker på 2000W

og en uc carvor på 1000w

 

bateriet er et helt vanelig 55amp blybateri som er nylada

 

har ike sjekka pris på ny dynamo men tenke kansje å kjøpe ny speningsregulator

 

men kan det ha none å gjøre mæ at jeg har 21mm2 kabe fre bateriet også kommer den i en delingsbok og ut fra den kommer det 14mm2 kabler ut?

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoved problemet ditt er nok forra, mellom batteri og dynamo.. syntes også spenningen var litt lav ubelastet...

 

Syntes rent over du hadde en del spennings fall bakover også.. godt mulig batteriet har sett bedre dager....:hellothere:

 

Batteriet har absolutt ikke noe med spenningsfall bakover i systemet å gjøre. Er batteriet problemet vil spenningen være lav på batteriet også. Jeg synes den er litt lav, men ikke så veldig mye. Det som jeg synes er drøyt er spenningsforskjellen på 1V mellom batteri og forsterker. Det er 7-8% tap i ledninger mellom batteri og forsterker det.

 

Det var derimot en liten spenningsforskjell mellom dynamo og batteri, men jeg anbefaler oppgradering alikevel her også.

 

Og vil man legge penger i dette ville jeg oppgradert dynamo/regulator og batteri. Dynamo kan fåes hos skraphandler og Optima YT får man for 1500.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår