Volvokid Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Monterte viking chip i 940en nettopp.. Da vi skulle starte bilen så vil den ikke starte :( Hva kan være gale? Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 sikker på at du har satt den riktig vei ,chipen altstå.Typisk feil vist den ikke starter .Hakket i siden på chipen skal være på samme sted som setet til chipen har sitt hakk.Ellers så kan du sjekke om kontakten til hjeren er helt på.Det kan også være startsperren er jo en 97 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 chippen fjerner sperra så er nok ikke det. men sjekk som sagt om den sitter riktig vei. den halvmånen skal være mot kanten på boksen og ikke inn mot midten. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Offf.. Var satt i feil vei :) Takk skal du ha! Fekk litt panikk her :P Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 bra det ikke var værre da;) Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 chippen fjerner sperra så er nok ikke det. men sjekk som sagt om den sitter riktig vei. den halvmånen skal være mot kanten på boksen og ikke inn mot midten. Fjerner nok ikke sperra nei så lenge du har riktig nummer på chipen i forhold til boksen.Min har vikingchip og sperra fungerer ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Offf.. Var satt i feil vei :) Takk skal du ha! Fekk litt panikk her :P Hva skulle dere gjort uten BILFORUMET :disco Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Det finnes alternative forum ;) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hadde jeg sett LITT meir på manualen så kunne jeg kanskje fått øye på "hakket" :bok: Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hehe.. Det er fort gjort å overse en slik ting når man ikke vet hva man skal se etter. Stort sett så går slikt greit, men er man virkelig uheldig så kan man hive chip'en etterpå. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Fjerner nok ikke sperra nei så lenge du har riktig nummer på chipen i forhold til boksen.Min har vikingchip og sperra fungerer ennå sperra i boksen tenkte jeg på. ikke no alarm greier ellerno. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 sperra i boksen tenkte jeg på. ikke no alarm greier ellerno. Den orginale start-sperra forsvant ikke med meg heller ved montering av viking chip. Den fungerer som den skal. Vet det er mange som tror sperra forsvinner ved å chippe, men det hadde vært fint om noen som har fått sperra til å forsvinne ved chipping, kunne si ifra. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Hele denne tråden synes jeg kan slettes, for overskriften blir misvisende. Det følger da med monteringsveiledning! Og chip uten startsperre er ikke noe problem å skaffe for de som måtte ønske det! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 bumper opp denne tråden litt.. Har opplevd at bilen rister med pådrag.. så "stopper" den liksom opp i akselerasjonen i et sekund eller to.. Noen som har peiling på hva det kan være? Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 bumper opp denne tråden litt.. Har opplevd at bilen rister med pådrag.. så "stopper" den liksom opp i akselerasjonen i et sekund eller to.. Noen som har peiling på hva det kan være? Tennigsbank og det er sikkert knacksensoren som du kjenner jobber.Ka bensin fyller du.Må bruke 98 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg