tutigard Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Har en stinger gold 1f kondis, men finner ikke pappirene på den.. Hvordan skal jeg koble opp denne? Det er 2 tillkoblingsmuligheter på hver side. Skal kondensatoren ha annet jordingspunkt en forsterkerene? Mener å ha lest dette en plass. Lurer også på å legge opp egen jordingskabel fra batteriet, er det egentlig vits? Har oppgradert kabelen fra chassi til batteri, og på dynamoen, så er litt i tvil om jeg tjener på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 jodingen tar du fra chassi så kondensator og så til forsterkeren mener jeg... samme med pluss bare att den begynner jo selvsakt hos batteriet... Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Hmmm.... Skal ikke kondisene bare ha pluss da??? Er ikke hele formålet med en kondensator og lagre strøm til di tidspungt der forsterkeren virkelig trenger det??? Ville jo da vere dumt å sende alt til jord..... Har sett at pluss fra batt, går inn på ene siden og ut på andre og at ledningen mellom kondis å forsterker skal vere så kort som murlig. Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Hmmm.... Skal ikke kondisene bare ha pluss da??? NEI. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Ein kondensator skal selfølgeligt jordast! (resten har du rett i sledfire) Ein kondensator er som eit batteri, den blir lada opp av spenningsforskjellen den får. I ein bil er det 0v (jord) og ca 14v Du kunne like godt brukt 20v og 34v. Kondensatoren ville ikkje ha merka forskjellen. Har du eit kraftigt anlegg, vil det bli spenningsfall når bassen slår. Det merker kondensatoren og gir opplagra strøm til forsterker(ene) Kondensatoren skal ha eit eige jordingspunkt. Eig veit ikkje grunnen til det. (har ikkje gjort det sjølv) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, og siden jeg ikke har fått svar på det jeg lurte på prøver jeg igjen, det jeg lurte på var atlså: 1. Hva er pluss og hva er minus av de 4 tilkoblingene på kondensatoren? Det står ingen ting på kondensatoren. 2. Skal en kondensator ha eget jordingspunkt, og eventuellt hvorfor? 3. Vil jeg få mindre strømtap med å legge opp en egen jordingskabel, i steden for å bruke chassi? (Gammelt opprustet chassi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 1: Viss det ikkje står noke (merkeligt), og eg rekner med at du har sett nøye, ta bilde og legg ut her. 2; Ja, veit fortsatt ikkje grunnen, men det kan sikkert andre svare på 3: Kor henne skal du festa jordingkabelen???? Chassiet er jo jord. (skal ikkje tilkobles batteriet) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 1: Viss det ikkje står noke (merkeligt), og eg rekner med at du har sett nøye, ta bilde og legg ut her. 2; Ja, veit fortsatt ikkje grunnen, men det kan sikkert andre svare på 3: Kor henne skal du festa jordingkabelen???? Chassiet er jo jord. (skal ikkje tilkobles batteriet) Skal prøve å få ut et bilde snarest.. Chassi er jord ja, og det går en kabel fra chassi til batteri(-), så JO chassi skal tilkobles batteriet! Det jeg lurer på er om jeg vil få mindre strømtap med å legge opp egen kabel til jord, altså en kabel direkte fra batteriet. Vet det er flere som har gjort dette, men er usikker på om jeg vil tjene noe på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Les, dønn rett svar, enkelt og greit. http://bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 " - polen skal kobles direkte til samme jordingspunkt som forsterkeren." Supert! Da fikk jeg svar på det.. :) Da lurer jeg egentlig bare på om det lønner seg å trekke opp kabel til jodinga, kan eventuelt bruke en fordelingsblokk så jeg får god kontakt på alle jordingspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 " - polen skal kobles direkte til samme jordingspunkt som forsterkeren." Supert! Da fikk jeg svar på det.. :) Da lurer jeg egentlig bare på om det lønner seg å trekke opp kabel til jodinga, kan eventuelt bruke en fordelingsblokk så jeg får god kontakt på alle jordingspunkt. Bruk en fordelingsblokk uten sikringer. Kopple alle "minuskabler" til denne og trekk en tykk kabel fra fordelingsblokken til chassis. Ikke trekk en kabel fra komponentene og frem til batteriet (hvis det er montert fremme). Tverrsnittet av chassis er mye mer enn en kabel. Husk at det kan være lurt å bytte den "originale" jordingskabelen til batteriet fremme. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Bruk en fordelingsblokk uten sikringer.Kopple alle "minuskabler" til denne og trekk en tykk kabel fra fordelingsblokken til chassis. Ikke trekk en kabel fra komponentene og frem til batteriet (hvis det er montert fremme). Tverrsnittet av chassis er mye mer enn en kabel. Husk at det kan være lurt å bytte den "originale" jordingskabelen til batteriet fremme. Mvh Pål Takker for svaret! Batteriet blir nokk sittende baki, og det blir bestilt av deg etterhvert! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Takker for svaret! Batteriet blir nokk sittende baki, og det blir bestilt av deg etterhvert! :) Hyggelig! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aliennn Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Noen som vet om det er skadelig for kondisen og IKKE bruke oppladningsmotstand?? Siter Vinterstylingen er montert.. ;) Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Tror ikke du vil få lada den skikkeli ut.. Åsså vil du i tillegg få *PANG*. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg