Gå til innhold

Hva skal man gi for en 93.mod Volvo 244?

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å skaffe meg ny bil, og har sett på en 93.mod Volvo 240. Har ikke bilder på hånden. Men den ser veldig pen ut. Fargen er mørk blå, grått interiør. Motoren er en B230FD som har gått rundt 220tusen ca. Prøve kjørte den for noen uker siden og alt virker å være greit, men da jeg sto på tomgang og gasset på litt så kom den en skrangle lyd. Så da jeg pratet med eieren i dag og nevnte det for han så sa han at det var fester eller noe litt eksosanlegget. Er montert motorvarmet og opplegg for kupevarme. Er også monter et anlegg som følger med som skal være bra. Er litt overfalterust/lakkrust på noen av hjulbuene, bare små flekker. Selger fortalte også at km-teller henger seg opp iblandt. Bilen har ikke blitt mye brukt det sist halve året. Hva syens dere er en grei pris for en slik bil?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt store sprik i prisforslagene... Jeg ville tro at noe mer enn 20, men ikke så mye som 35 ville være greit - forutsatt at lakk-/rust-problemene er minimale og at det ikke er noe videre ellers. Men det spørs jo også hvor mye det anlegget er egnet til å trekke opp prisen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Var og hentet den 93.mod som der er snakk om i går. Tok den med for å ha den på bukk. Var lite rust under bilen, men hjullagrene foran(begge) var gåent samt et bak. Bremseklosser bak nedslit(skiftet for 1,5år siden ifølge eier). Noen kalipera må skiftes. Oljelekkarsje fra toppakning. Syntes ikke for man så under motor, møkkete i motorrom. Rar lyd fra motor(ventiler kanskje). Noen som gjorde meg mer skeptisk var at når bilen hadde stått 30-45 min så startet den ikke. Eieren fortalte ikke om noen av feilene som oljelekkarsje for etter vi hadde hatt den på bukk. Fruen var rimelig irritert på selger i går. Meget useriøs selger, vil ikke ned i pris han krever fortsatt 30tusen for den. Så det blir ikke noe kjøp for å si det sånn.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider