Gå til innhold

Noen som kan komme med tips til små trimming av B21A?

Ranger emnet

luigi

Anbefalte innlegg

Hei. har en orginal volvo 240 1983 mod med en surken B21A motor på 106 hk.

så lurte jeg på hva jeg kan gøre får og få litt mere futt ut av den?

tenkte ikke på Turbo motor.

men viss det er mulig og kjøpe Turbo sett og sette på denne motoren så kansje:)

har vurdert: JT efektanlegg med grenrør og Power filter, men viss jeg ikke får noe serlig med futt av dette så gidder jeg ikke.

har også tenkt på en kvassere kam fra en Orginal B21AT motor, leste at man fikk mere futt samtidi som den ble billigere i forbruk. vet ikke om dette stemmer da.

Kom med Tips!:rolleyes:

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sett på gromm og vasere kam og doble webere + ett grenrør.. merker nok litt forsjell.

Og du har da brukt mer $ og arbeid enn du ville ha gjort om du byttet motor mot en 2.3 liter :)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å handle eksosanlegg til 4 lapper, du må ha mer suppe.

En annen forgasser/forgassere, kam og gropere eksos feks 2.5" ("grenrør" er bare tull i denne sammenheng) ville gitt litt mer.

Bedre å hive i en B23/B230E vel?

nei blir litt dyrt "lite bæ og myssje ull" som en kompis av meg sa når han trimma RMXen med effeanlegg :)

og WEBER kostar jo da 4500kr ny:(

motor skifte kommer nokk ikke med d første.

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det enkleste å billigste er å kjøpe noe som er ferdig bygd, virker kanskje dyrt som en engangs sum men blir billigere hvis du legger sammen alt du kommer til å trenge for å få litt pulver, suge motor hester er dyrt i forhold til turbo hester (innenfor rimelige grenser da)

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider