Gå til innhold

Noen som kan komme med tips til små trimming av B21A?

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

Satt også og tengte på hva jeg skulle gjøre med min b21a, d endte med at jeg klasket på en turbo og angrer ikke et sek på det=)

 

hvor fikk du tak i Turbo kit da?

 

mulig og få tak i nytt, eller må man få tak i brukt? :)

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sleng på dobble gassere og planet topp, og annen kam, det burde hjelpe. eller gjør som scrat sier.. ser stadig det ligger trimmete sugiser på diverse motorsport sider

 

legg til en link her da? :)

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her... om du skal snik trimme er det like greit å følge bilcross malen.. Plan toppen ca 1,5mm skaff deg innsug fra B230K eller B200K motor, skaff forgasser fra granada 2,8 eller taunus ect og om du skulle ramle over en K - H - V kam el no slikt sett inn den.. da bør du ha en motor på min 130hk for ca 2000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo og wastegate på Biltema. HAHAHA. Trodde det var kødd da en kamerat fortalte meg det, men neida, på jobben i dag åpnet vi den berømte tema-katalogen, og hva fant vi da. Turbo og extern wastegate. Er det mulig, håper for guds skyld at ingen kjøper det. Kan jo umulig være god kvalitet. Biltema har mye bra, men de har ganske mye som bare er søppel. Kjøpte en mekanisk bensinpumpe der er gang til gamle 240`en min. Kjørte så bilen ca 20km, så stoppa den og jeg feilsøkte i mange dager før jeg skrudde av min nye,blanke biltema bensin pumpe og fant da ut at pumpearmen var knekt og den biten lå nederst i min bunnpanne. Så alt som kan gjøre at bilen streiker holder jeg meg langt unna.

 

Men tilbake til topic:

 

Det eneste du bør gjøre med din B21A motor er å bytte kammen, noe mer er ikke vits. Skal du ha turbo på den så må du ta den ut og gi den er full overhaling, hvis ikke kommer den helt sikkert til å enten rase, lekke olje, eller streike av andre grunner. Og overlade,eller idet hele tatt å trimme, en 20år gammel motor er ikke så veldig smart. Gi den en skikkelig overhaling først, så er du sikker på at den holder.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor fikk du tak i Turbo kit da?

 

mulig og få tak i nytt, eller må man få tak i brukt?

 

Samler:) hehe. Har en til liggende=)

 

Det eneste du bør gjøre med din B21A motor er å bytte kammen, noe mer er ikke vits. Skal du ha turbo på den så må du ta den ut og gi den er full overhaling, hvis ikke kommer den helt sikkert til å enten rase, lekke olje, eller streike av andre grunner. Og overlade,eller idet hele tatt å trimme, en 20år gammel motor er ikke så veldig smart. Gi den en skikkelig overhaling først, så er du sikker på at den holder.

 

Funker som bare det uten slik kostbar overhaling. (Selvfølgelig ingen tvil om at du er mer sikker hvist du overhaler, men d koster) Eneste trøblet som er irriterende er egentli to ting:) etter en tid med høyt trykk (over 0.5) takker topp-pakinigen for seg. da smekker du på 2 stk og klemmer til med litt ekstra moment, og kan da lade 1.3 ca. da oppstår irritasjon nr 2. Bensinpumpa leverer bara nok til ca 1.0 bar

 

Mitt råd vil vere å få tak i turbo. Er mye mere morro, og koster ca det samme. Og husk: Har du ventilerte skiver framme og bremsecalipper med 4 stempler er bilen godkjent for 220hk:) :) :)

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa BILLIG trim, og da går han ikke og handler dobble webere osv.!

 

Men.... skaff deg et b230\b200k innsug å en weber i fra en gammal ford (tror og noen opel comodorer har det og), og send inn toppen din til GK maskin og mekk eller lignende og få de til og frese av den litt, sveis deg et gren rør selv og bygg deg 2,5" annlegg videre med fks. biltema rør (ligger en tråd ang. grenrørs bygging til suge motor et sted på BF tror jeg). Skaff en K eller A kam (det som er enklest og få tak i til en normal pris). Detta er billig trim, du kan eventuelt drite i grenrør og støre eksos på så lite trim men vi gi grommere lyd + litt mere effekt!

 

Edit: så det var en som hadde nevnt ca. samme oppsettet alerede tideligere i tråden!

 

Jeg har og muligens et "turbo kitt" til salgs snart, b23 bunnpanne med selv sveist retur, 240 turbo manifold med en t3 turbo på (husker ikke hvor stort eksos å kompressor hus det er på den i farta (den er nyoverhalt av meg, har overhalt den på skola), og en org. stromberg som er trykktetta og fjerna choken og filt nål og selv laga trykk boks med 3" "inngang" på. Har og en A kam liggende. Blir ferdig med det nå snart tror jeg så kan sende en PM da hvis det blir aktuelt og selge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230E/B23E med en anelse hvassere kam, feks KG003.

Kapp eksosrøret hvor det går fra 2->1 etter grenrøret og sveis på 2.5" rør og kjøp/lag 2.5" eksos resten av veien.

 

Du kan også evt plane av toppen 1,5-2mm. Da har du en billig motor som går mye bedre og bruker mindre enn B21A, nesten uansett hva du gjør så kommer du billigere utav det med en E motor.

 

B21A med turbokitt skal ha T kam den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa BILLIG trim, og da går han ikke og handler dobble webere osv.!

 

Men.... skaff deg et b230\b200k innsug å en weber i fra en gammal ford (tror og noen opel comodorer har det og), og send inn toppen din til GK maskin og mekk eller lignende og få de til og frese av den litt, sveis deg et gren rør selv og bygg deg 2,5" annlegg videre med fks. biltema rør (ligger en tråd ang. grenrørs bygging til suge motor et sted på BF tror jeg). Skaff en K eller A kam (det som er enklest og få tak i til en normal pris). Detta er billig trim, du kan eventuelt drite i grenrør og støre eksos på så lite trim men vi gi grommere lyd + litt mere effekt!

 

Edit: så det var en som hadde nevnt ca. samme oppsettet alerede tideligere i tråden!

 

Jeg har og muligens et "turbo kitt" til salgs snart, b23 bunnpanne med selv sveist retur, 240 turbo manifold med en t3 turbo på (husker ikke hvor stort eksos å kompressor hus det er på den i farta (den er nyoverhalt av meg, har overhalt den på skola), og en org. stromberg som er trykktetta og fjerna choken og filt nål og selv laga trykk boks med 3" "inngang" på. Har og en A kam liggende. Blir ferdig med det nå snart tror jeg så kan sende en PM da hvis det blir aktuelt og selge!

 

 

Hørtes ikke så billig ut i forhold til hvor mye effekt man får, kanskje 20HK ekstra. på volvo så er turbo det beste, men ville ikke kjøpt en som er overhalt på en skole. Videre så er A-kammen orginal kammen som står i motoren hans allerede, så å selge han en A-kam er ren svindel. K eller H kam gir mer effekt. Et selvsveisa grenrør er oxo bare å drite i. Et grenrør er ikke bare et grenrør. De skal ha bestemte lengder, tykkelser og formes etter hvor mye effekt man skal ha og med en granada gasser er det orginale anlegget mer enn bra nok.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa BILLIG trim, og da går han ikke og handler dobble webere osv.!

 

Men.... skaff deg et b230\b200k innsug å en weber i fra en gammal ford (tror og noen opel comodorer har det og), og send inn toppen din til GK maskin og mekk eller lignende og få de til og frese av den litt, sveis deg et gren rør selv og bygg deg 2,5" annlegg videre med fks. biltema rør (ligger en tråd ang. grenrørs bygging til suge motor et sted på BF tror jeg). Skaff en K eller A kam (det som er enklest og få tak i til en normal pris). Detta er billig trim, du kan eventuelt drite i grenrør og støre eksos på så lite trim men vi gi grommere lyd + litt mere effekt!

 

Edit: så det var en som hadde nevnt ca. samme oppsettet alerede tideligere i tråden!

 

Jeg har og muligens et "turbo kitt" til salgs snart, b23 bunnpanne med selv sveist retur, 240 turbo manifold med en t3 turbo på (husker ikke hvor stort eksos å kompressor hus det er på den i farta (den er nyoverhalt av meg, har overhalt den på skola), og en org. stromberg som er trykktetta og fjerna choken og filt nål og selv laga trykk boks med 3" "inngang" på. Har og en A kam liggende. Blir ferdig med det nå snart tror jeg så kan sende en PM da hvis det blir aktuelt og selge!

 

hørtes intrisangt ut med K inusg og Granada gasser...!:spin

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytting av motor tar for mye tid!

er ikke lenge til jeg har lappen og da vil jeg ikke at bilen står ner plokka!

 

men K insug og gasser fra Ford hørtes bra ut..!

 

er d noen som har prøvd dette?

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke så billig ut i forhold til hvor mye effekt man får, kanskje 20HK ekstra. på volvo så er turbo det beste, men ville ikke kjøpt en som er overhalt på en skole. Videre så er A-kammen orginal kammen som står i motoren hans allerede, så å selge han en A-kam er ren svindel. K eller H kam gir mer effekt. Et selvsveisa grenrør er oxo bare å drite i. Et grenrør er ikke bare et grenrør. De skal ha bestemte lengder, tykkelser og formes etter hvor mye effekt man skal ha og med en granada gasser er det orginale anlegget mer enn bra nok.

 

Hahaha, detta er BILLIG, gir en god del mere en 20hk ekstra detta ja;) Har søl prøvd me detta oppsettet, og ja A-Kam er ikke den vaseste, men den er kun hakket "dårligere" en K-Kam.

 

Er jeg søl som har overhalt den på skola så jeg vet hva som er gjort med den! Den er og glass blåst eksos hus på den og alle lager, tettninger er skifta og den er balangsert oppigjen!

 

Nei et grenrør er ikke bare et grenrør men hvis du hadde driti i og bare åpna kjeften uten om og lese alt jeg skrev så hadde du skjønt det, jeg skrev nemelig at det var en tråd om bygging av grenrør med vinkler, lengder, tykkelser, beregninger osv osv inne på forumet her en plass!

 

Kommer HELT ann på hva du mener med turbo trimming det! Et AT kitt er rimelig "dødt" og koster fort 4000kr brukt, da er du snart oppe i prisen på 2 dobble fks. webere med innsug hvis du kjøper brukt, og det gir mere effekt! (tro meg jeg har prøvd!) Men ja, er målet ditt 200-> så er det billigere med turbo!

 

Lær deg til og lese alt før du skriver noe og prøv og fårstå hva det står og ikke missforstå hele tia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår