Gå til innhold

Endelig Golf igjen!

Ranger emnet

Cheron

Anbefalte innlegg

Det blir foret opp like mye som rundt bassen... :) Var det jeg hadde tenkt først.. Men forsterkeren er 6 cm høy... Spørs om jeg får plass.....

Har du glemt at jeg bare skal ha en 12" og et 5.25" frontsett??? ;) Hakke brukt for "racing" batterei osv da :P

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 442
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får aldri for mye strøm :P

Et tips til alle er å måle spenningen inn på forst når du spiller høyt - denne bør jo nesten ligge stabilt over 12 v ... selv om du spiller -

Med et dårlig bat fremme og en tynn kabel har du sikkert ikke mer en 8 v ....

Merket syk forskjeld fra org bat og 8 mm kabel til 35 mm kabel gelebatt og 1 farad kondesator - anlegget spillte ikke bare høyere men også mye penere ....

Men sliter enda med for lite strøm - eneste utvei for å få nok er vel et gelebatteri bak også .... Men da bør vel dynamoen byttes til en større også ....

De fleste forst er jo oppgitt til å gi en effekt x ved 14,4 v - har du 12v er denne effekten halvert - går du lenger ned har du nesten ingen effekt igjen .... Hjelper ikke med en stor bra forst hvis du ikke gir den strøm ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Forøvrig passer det jo fint med et gele batteri bak et deksel med plexi i på ene siden og noen kondensatorer bak et deksel på andre siden ... :)

I gamle dager monterte vi en 1 Farad kondis bak plexi på ene siden og en like stor punkteringsskum-boks bak plexi på andre siden!

Symmetri vøttø;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, siden du bygger tett kasse, hva gjør du med ledningen fra elementet? Hvor kommer denne ut til forsterker'n? Med tanke på at veggen din er rund, så får du vel ikke felt inn noen terminal.

btw, strøm er viktig. Kanskje det viktigste. Hjelper ikke hvor dyr og kraftig forsterker man har om den ikke får nok strøm. Får den for lite og du guffer opp volumet kan dette knele forsterker'n, og da kan du begynne å se deg om etter en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager monterte vi en 1 Farad kondis bak plexi på ene siden og en like stor punkteringsskum-boks bak plexi på andre siden!

Symmetri vøttø

Dette hadde jeg og tenkt på :) Men neppe med kondensator.. Tror ikke jeg går SÅ langt i første omgang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Du har dilla på LIM!!! :D

Men faen.. Har brukt en halv dag på å pønske ut en plassering av forsterkeren. Den ER og BLIR for stor fysisk til å ligge under gulvet. Så sånn er det... Nye løsninger på klekkes ut..........

Legger ut noen bilder senere i kveld når jeg kommer hjem fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bildeserie, og fin Golf :) Hva er problemet med forsterkeren da? Er den for høy? i såfall har det noe å si om forsterkeren stikker litt over "bagasjeromsgulvet" hvis du skjønner hva jeg mener.. Sag hull sånn at forsterkeren akkurat stikker opp av.. Greit med litt lufting, sånn at det ikke blir for varmt til den..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn!!!! Etter noen sene kveldstimer i garasjen med måling og tenking og prøving har jeg nå fått frem et resultat!!

Klokka er nå 0200 og skal på jobb kl. 09 i morgen. Pytt pytt.. Kan sove når stereo'n er ferdig! :D

Her kommer resultatet av formiddagens og nattas jobbing...

Jeg bestemte meg for å sette forsterkeren ved siden av brønnen her på bilde. Eneste problemet er den forhøyingen i chassiet. Er bensinpumpa så kan ikke slå inn den "bulken" :)

Laget en plate som går rundt "bulken"..

post-3459-13804852486022_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider