Gå til innhold

Endelig Golf igjen!

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

Originally posted by Cheron

Nå gir jeg opp..... Den nye motoren vil faen ikke gi gnist i fra seg.. Alt funker av Hallgiver, Coil etc.. Men er fremdeles ikke gnist...

 

Gir nå faen og sender kjerra på verksted. Får bruker noen tusen på feilsøking der... :(

 

Blir vel snart en Golf GTI billig til salgs............. :(

 

faen da..du hadde max uflax med den.. trenger kanskje ikke å sende den på verksted. ? det holder kanskje å sende den til en som har peil på gtier.. blir vel billigere da.. eller vet noen her hva det kan feile kjerra...

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 442
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Sonick

Nå Cheron - hvordan går det ?

 

Får du noe gnist ???

 

Foreløbig så har Vestfold Bil og Motor konstatert at styringsboksen, som ligger på høyre side i vannkassen, er defekt. De jumpet noen ledninger på kontakten, og da fikk de startet bilen. Cheron har fått lånt en annen boks fra en hyggelig herremann i Sandefjord, slik at de kan teste om det er den som er gåen. Dette ble gjort i dag, så vi har ikke hørt noe fra de ennå om det virket.

I tillegg så er bensinmengdefordeleren defekt.

For de startet opp bilen, men så stoppet den etter 5-6 sekunder. Stempelet som skal bevege seg inni der sitter fast, og dermed får den ikke bensin. Den har stått på en pall i 3 år, så kan tenke meg til at det ser pent ut inni den. Helt sikkert korrodert fast med aluminiumet. Denne får han tak i kveld, sammen med styringsboksen, så da får vi se om ikke den starter opp etterhvert.

Så det skjer noe med bilen, men det tar tid å feilsøke på jævelskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått tak i hjerner, bensinmengdefordeler og komplett ledningsnett.. Stikker ned på verkstedet i morgen tidlig og leverer delene. Håper det skjer saker og ting nu...

 

Begynner å bli lei av jævelskapet... Satans vrak......

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Har nå fått tak i hjerner, bensinmengdefordeler og komplett ledningsnett.. Stikker ned på verkstedet i morgen tidlig og leverer delene. Håper det skjer saker og ting nu...

 

Begynner å bli lei av jævelskapet... Satans vrak......

 

fint at de gjør framskritt..for jeg må nesten ha batteriet mitt igjen..helst imorra.. stikker ned på høggern å hente dynamoen da.

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det på HIFI klubben den gangen de drev med bilstereo. Så vidt jeg vet driver HIFI klubben i Drammen fremdeles med bilstereo.

 

Men tror nok de fleste bilstereosjapper har dempermasse. Særlig om de er litt seriøse.

 

Basselementet og forsterkeren kjøpte jeg på DreamTeam.

 

http://www.dreamtm.no/nor/index.htm

 

Får du kontakt med butikken i Våler får du super service! Har hatt utmerket kontakt med dem via mail.

 

Lykke til med evt bilstereobygging! :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Nå har Christian overtatt vraket... Står hjemme hos han.. Håper han får det til...

 

Kjerra starter, men stopper med en gang.. Den får for lite bensin på tomgang.. Den går når vi jukser litt, dvs løfter på det stempelet i bensinmengdefordeleren. Når vi løfter på det da går den.. Maler som en katt.. Dauer med en gang vi slipper den...........

 

Hold pilsen kald mann.. Kommer snart.. Håper jeg.. :)

 

Og trøsten er vel det at jeg ikke har fått brukt kjerra i vinter... Skal jo snart ha på sommerdekk og greier!!! :D

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med bilen i går... Dro ut hele ledningsnettet til motoren og sjekket alle ledninger og målte og herja.. Bestemte oss for å legge opp alt på nytt. Og jaggu fant vi ikke ut at det var feilkobling. Verkstedet har brukt feil koblingsskjema! Koblingsskjema de har brukt er fra 89 modell og det stemte ikke med ledningsnettet.

 

Ledningsnettet er fra 88 modell.

 

Heldigvis tok Christian med seg koblingskjema fra jobben. Både til 88 modell og 89 modell. Så vi hadde noe å sammenligne. Og sammtidig hadde vi hans PL ledningsnett fra gullgolfen, så der så vi at det var forskjell! Så NÅ, NÅ blir det fremgang!

 

Bilen startet, men gikk som en dass... Går på 2 sylindrer og kaldstarten virker ikke.

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår