Gå til innhold

Vw 1.8 20VT

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Hei.

I og med at det ikke finnes folk på VW Passat delen av forumet her(de er vel på Vwaudi-club.no) som kan svare på mitt spørsmål så får jeg håpe jeg får bedre respons her.

Tenkte jeg skulle bore opp luft filteret på bilen, da jeg ikke har råd til både luft filter og resirk ventil før om 30dager, så siden det går ann å bore opp luft filteret så tar jeg heller å bruker pengene på en Forge 007 resirk nå.

Det er en 97mod. Vw Passat 1.8 20v Turbo det er snakk om.

Har fått en link av Bambi her på forumet, http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm om en fyr med audi tt 1.8t som har gjort det. Men luft filter boksen min er annerledes, LMM sitter inni boksen, så da lurer jeg på om jeg bare kan flekke ut den og føleren/sensoren som sitter rett foran LMM?Tåler jo ikke noe fukt LMMen til Vag motorene så er også litt redd for at det kan komme fukt inn til LMM hvis jeg har opp boret luft filter!? Eller tar selve filteret av seg den fukten?

Legger ved noen bilder av luft filteret mitt og(dro av slangen så det går ann å se litt mer enn halve luftfilter boksen).

dsc00007lt7.jpg

dsc00006kc2.jpg

dsc00005td1.jpg

Takk for de som tar seg til å svare en som ikke kan noe særlig om VAG motorer ennå. :)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja. Takk vwaudi, har søkt etter litt av hvert, men den har jeg tydligvis oversett. Får borre den opp imorra da.

Ett spm. til. Er det bare å bytte over slangene på den orginale resirk ventilen og over på Forge 007 resirken?

Mvh

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trangt nok der ja vwaudi, så litt under istad.

Sånn nå har jeg boret opp luft filter boksen, ett hull på framsiden på ca 5*10cm og ett på motsatt side på ca 10*10cm.

ble ikke så mye lyd som jeg hadde tenkt meg..hører det så vidt det er når jeg er inn i bilen.Så da blir det vel til at jeg handler inn ett power filter av noe slag, som er u oljet. Er det noen her som har noen linker til billige filtere? må jeg ha slange osv. og? eller holder det med bare filteret? har jo orginal slangen på luft filter boksen der, så jeg regner vel med at jeg bare kan bruke den?

Takk for svar :D

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok borre litt mer vis du skal lyd .men det beste er å sette på et filter som du sier ,på bilen min kjøpte jeg et luftfilter kit da har du alt du trenger .

her har du en link: http://www.bsrab.se/products//49004181/

Jeg ble litt irritert og skuffet over lyden istad, så jeg gikk berserk med saga, nå er det lyd:titties: trodde ikke at folk kom til å høre lyden uten i fra, men det hørtes godt det..

Takk for hjelpa vwaudi, var ikke så vanskelig som bekjente av meg skulle ha det til å være(med LMM osv.).

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider