Gå til innhold

B230f. Bensin forbruk

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper den bruker mindre om du kobler av lambdaen.. da går den i nødmodus.. bruker ikke så ille mye da. men har du den tilkobla, går den ikke i nødmodus, men leser av fra lambdaen, som gir steingale verdier..

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. satt akkurat og tenkte på om du hadde no å skru den i eller ikke ;)

alt går med vold og vaselin!

eller.. oida..

man finner alltid løsninger, var det jeg skulle si!

Okey ditte e ett bil forum:P

ikkje bland inn vasselin,, hehe

ja må vell finne de ut., men skifta fra b23a som brokte ca 1.2 å so srette ej inn b230f ,, å so broka den faen mej mer..

rart folk blir deprimerte:P

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den bruker mindre om du kobler av lambdaen.. da går den i nødmodus.. bruker ikke så ille mye da. men har du den tilkobla, går den ikke i nødmodus, men leser av fra lambdaen, som gir steingale verdier..

for å seiie de sann ..

når ej kjørte uten brukte den alt for mykje...

men ej las i haynes boka att når en tok ut kontakta på tomgansventilen,.. skolle motoren synke på turtal..

Men når ej jor de so steig den på tur tal,,

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk lamdasonda... der e sann du sjekka ut feil over el-annlegge på venstre side i motor romme, Bus he papira på kodene

-Mercedes 230 E, Subaru 4x4

Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL,

Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor den ligge da.. å ka ej skall jere me den?

Den sitter i toppen,ta og skru den ut. Så tar du eit multimeter og stilla det inn på ohm. Så setta du det på stikka på tempraturfølaren. Så tar du ein lighter og og varme den opp, då skal motstanden variera på multimetert.

Her er eit bilde av den..

Bilde2036.jpg

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bilen bruker mer bensin uten lambda. garantert (ca 20%)

2. viss du har lambdaen liggende løst i motorrommet så blir det jo helt på trynet, lambdaen blir aldri varm, og det er myyye oksygen i luften som tilsier at motoren må ha mer bensin.. mye mer bensin.

3. dersom noen greier å dra en slik motor over en liter på mila uten å kjøre rally så er du god. min bruker aldri over en liter om man kjører noenlunde økonomisk (mangen skulle hatt et kurs i det, for å kjøre økonomisk er IKKE alltid det samme som å kjøre seint) kommer 70 mil på en tank (til og fra jobb/butikk/råning i 14 dager.. (bare 30 sone og ca 150m høydeforskjell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min lambda på biltema, den funker som bare det. Lambdasonda gir vel ikke signal før den blir varm, og før det kjører bilen på tidligere gjennomsnittsverdier. Den tidligere nevnte "diagnose-boksen" som skal sitte oppe ved venstre side måtte vel isåfall fulgt med b230F-motoren. Var vel ikke slikt på b23a-biler?

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min lambda på biltema, den funker som bare det. Lambdasonda gir vel ikke signal før den blir varm, og før det kjører bilen på tidligere gjennomsnittsverdier. Den tidligere nevnte "diagnose-boksen" som skal sitte oppe ved venstre side måtte vel isåfall fulgt med b230F-motoren. Var vel ikke slikt på b23a-biler?

Nei b23a har ikkje diagnose boks. Er kun LH 2.4 som har det om eg ikkje huske heilt feil.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bilen bruker mer bensin uten lambda. garantert (ca 20%)

2. viss du har lambdaen liggende løst i motorrommet så blir det jo helt på trynet, lambdaen blir aldri varm, og det er myyye oksygen i luften som tilsier at motoren må ha mer bensin.. mye mer bensin.

3. dersom noen greier å dra en slik motor over en liter på mila uten å kjøre rally så er du god. min bruker aldri over en liter om man kjører noenlunde økonomisk (mangen skulle hatt et kurs i det, for å kjøre økonomisk er IKKE alltid det samme som å kjøre seint) kommer 70 mil på en tank (til og fra jobb/butikk/råning i 14 dager.. (bare 30 sone og ca 150m høydeforskjell)

Går fint og få den til og bruke over litern :) er så simpelt det :) selv med økonomi kjøring :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen på LH2.4 har Forvarming, og begynner å varme med en gang du drar på starteren. Den er nok ganske varm innen motoren har hått i 10-20 sek allerede.

2 av de 3 ledningene på Lambdaen er til forvarming, den 3 er følinga, som jordes via motoren mener jeg å huske.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider