Gå til innhold

Spørsmål angående coupe prosjekt..

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har store planer om å begynne på et Coupe Quattro prosjekt, så fort jeg klarer å finne en grei coupe til ca 20 000- 30 000. Er det noen som har eller kjenner noen som har en coupe quattro typ85 til salgs?? Trenger ikke være strøken eller orginal.

Jeg skal nemlig montere på full sportquattro styling over hele, fult justerbart understell. Og selfølgelig en halveis vass 10V turbo(350-400hk) fra enten 200 eller ur(WR?), kanskje 20V. Er usikker, ettersom lyden er mye tøffere i 10v. Og lyd er jo en stor del av gleden ved bil. Er det noen som har erfaringer med coupe fra tidligere, som kanskje også har bytta motor?? Så hadde jeg blitt veldig glad for råd og veiledning. Jeg må bare samle så mye info som mulig før jeg begynner på prosjektet..

 

Håper på svar.

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar sammen 100000kr i startkapital først før du begynner;)Og forbered på at det kommer til aa koste det dobbelte av det du har tenkt deg.

Beste tipset jeg kan gi deg, og har nok av prosjekter i ryggen til å advare deg.

 

-Konsekvensen om ikke er at ting kommer til å gå vanvittig sakte med prosjektet da du alltid må vente til du har råd til nye deler. Og underveis blir du dritlei og mister interessen og ting tar enda lenger tid.

 

For se for deg hvor fort ting vil gå om du ene måneden kjoeper understell til 13-40k og bruker 4timer på å montere dette, og må vente en måned til neste gang du får gjort noe...

Foert er du ute med 30k for bilen, deretter opp mot 30k for hele SQ kitet om du skal ha alt, deretter 14k for KW gewinde, 10-15k for dekk/felg, og trimme motor koster, bruker lett 100k på en 20vT, bremser vil du gjerne ha og, lett 10k der, lakk, bur, osv, osv...

 

Fordelen ved å bruke år og dag på slikt er jo at utgiftene blir fordelt utover og det svir ikke så mye på pungen.

 

MEN går du i gang med dette kjoep deg en pill rotten coupe quattro da du egentlig bare trenger ramme+tak+drivlinje.

alt av loese deler skal jo byttes ut ved ombygg til SQ og bakskjermene skal jo bort så gjoer ikke noe om det er rust der.

-Gjoer deg så ferdig med karosseriet foer du gjoer noe annet, deretter drivlinje/understell... og motor tilslutt som er dyrest, og muligens du har kommer over en ferdigbygget motor underveis, som alltid er billigere enn å bygge selv...

 

Lykke Til....

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det var til stor hjelp. Må bare finne et sted å ha bilen først. MEn jeg skal ikke bygge den om til SQ da. Bare breddere, front og hekke. Er alt for mye jobb å korte den inn å sånt.. Men jeg kjøper nok en forholdsvis sliten coupe ja.

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår