Gå til innhold

Sett på en 245 SE fra 92.

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å se etter ny bil. Sendt mail til han karn som eier denne 245 SE fra 92. Bilen skulle egentlig bli solgt i dag, men kjøper oppdaget en feil på bilen som gjorde at den var treg. Selger mener da at det er lambdasonden som må skiftes, ikke vet jeg. Men har sett på priser på det, koster nesten 1200kr på mekonomen og nesten 400kr på biltema. Hvor langt tid tar det å skifte og er det vanskelig? Er ikke så veldig interreser å skru med en gang på en bil til den prisen som selger vil ha. Blir muligens noe høyere. Selger mente at rep.kostnad på verksted vil bli rundt 8000kr inkl. lambdasonde. Det høres jo svin dyrt ut.

Bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9459208&sid=2aB1qBHRT922331&pos=1&tot=55

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdasonden er veldig enkel å skrift. Lambdasonden står skrudd inn i eksosanlegget, fra den går det tre ledninger(tror det er tre, dette varier, men på min 90mod var det tre) som er ender i en kontakt oppe ved høyre støtdempertårn. Bare skru ut den gamle, skru inn den gamle og koble til. Tar vel et lite 5-minutt:)

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger skal vel ta kontakt med et verksted. Sendt mail om når han skulle gjøre det. Kommer uansett ikke til å betale mye mer en 30tusen. Har vel mer lyst på den stasjonsvogna enn den sedanen som jeg har laget et tråd om. Selv om den stv`en er rød og er stygt brunt interiør.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som tar 8k for noen slikt det vet ikke jeg nei, men det var noe selger så og jeg kommenterte det i mail jeg sendt i går kveld. Var vel noe snakk om å bytte bensinfilteret også, men det er vel ikke noe problem vel? Hvor sitter den forresten? Noen som vet hva Volvo skal ha for en lambdasone?

Edit: Leste litt mer på siste mailen jeg fikk og katalysatoren må kanskje byttes også. Pris på noe slikt da?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har jo katalysator som skal være universal?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=116336

Med uttak for Lambdasonde og alt. ;)

Bare å prute ned bilen så du får fikset det som er galt med i prisen?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. tankegangen min:

Bilen sto til X pris. God stand.

Eier fant feil.

Eier må fikse feil.

Bilen selges til samme pris som før, fordi den er i tilsvarende stand som han trodde første gangen.

Hadde det vært oppgraderinger eller frivillige utbedringer han fant fram før han skulle selge bilen i det hele tatt kunne han tatt litt ekstra.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en perle, desverre er han klar over hva han har og du kan klare å skaffe en billigere enn dette tror jeg...

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider