Gå til innhold

Hvordan har dere gjort det for å få bra lyd i deres w124?

FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å bytte ut den 12"ern jeg har, men med hva da?

Har en 1000W monoblokk fra DLS og 1farads kondensator liggende..

så lurte på på kjøpe ny kasse og basser..

Men uansett bør jeg vel gjøre noe for å få fram trykket!?!

Tenkte å rett å slett skjære ut til 2x 4" porter å ha i hatthylla..

Men hva er best av portet og lukket kasse..

Har vert å kikka på en 12" JBL med tett kasse og selger mente på at det skulle funke i bilen min..!?!

//Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hvis du vil ha trykk og basslyden inni coupeen vil jeg anbefale båndpass kasse, med rør oppigjennom hattehylla, har bygt det i min bil og er godt fornøyd med trykk/lyd. Har 4 4" porter selv.

Med en lukket kasse i bagasjen vil det riste og skralle noe hinsides i bagasjelokket ditt, og du vil må mest bass utenfor bilen din, og vil merke forsjkell i lyden når du åpner koffertlokket ditt.

For som du vet, har du bensintanken også i seteryggen, så bilen din er godt isolert mot alt ifra bagasjerommet...

Vil anbefale og bygge ny hattehylle også, er noe arbeid, men blir penere enn å bare ha rørene oppjennom førstehjelpsskrinet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hvis du vil ha trykk og basslyden inni coupeen vil jeg anbefale båndpass kasse, med rør oppigjennom hattehylla, har bygt det i min bil og er godt fornøyd med trykk/lyd. Har 4 4" porter selv.

Med en lukket kasse i bagasjen vil det riste og skralle noe hinsides i bagasjelokket ditt, og du vil må mest bass utenfor bilen din, og vil merke forsjkell i lyden når du åpner koffertlokket ditt.

For som du vet, har du bensintanken også i seteryggen, så bilen din er godt isolert mot alt ifra bagasjerommet...

Vil anbefale og bygge ny hattehylle også, er noe arbeid, men blir penere enn å bare ha rørene oppjennom førstehjelpsskrinet..

hadde du hatt mulighet til å ta bilde av dette du har laget? jeg vil også gjerne ha litt mere trykk inni bilen i stedet for at det rister å herjer på utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.. vil ikke ødelegge noe av hatthylla!

Har nå 2x 6x9 i hylla under "nakkestøttene" men tenkte bare å skjære ut en firkanta ruflete alu plate å så 4" kon i hvær side, for nå har jeg montert nye lightning Audio frontsett i dører bak + foran å speller nok i massevis men trenger bass..

så jeg vil helst ha "alt" skjult så det ser mest cleant ut lissom..

Og regner med det da blir portet kasse.. nå har jeg handla litt på bilsterioexperten å ble enig om å bare rigge opp med forsterker å sånn å komme opp å prøve forskjellige kasser og se hva som speller best.. for er kjedelig å legge 3-5 lapper i basser+kasse uten at det funker 100%

Takk for svar :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider