Gå til innhold

Digital Design til Pioneer!

Ranger emnet

Bipolar

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nydelige å se på:)

ja det er jo alltid en risiko og kjøpe brukt fra utlandet. men vist du henger litt på den siden så finner du fort ut hvem som er seriøse og hvem som er useriøse.

bsbildeler selger 9917 (egentlig en 18")for 22000,-

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DD9917b&vg=11226&vgpath=Varekategorier/48/21/11226

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, det er BS som har en 15" DD basser stående, og når jeg var å kikka på den hadde den gul membran, og det har den på bildet i linken jeg sendte...så skal ikke se bort ifra at de har toppmodellene inne i butikken..Jeg drar bort til dem i morgen å hører :)

Risk kan det være uansett om man handler...men jeg er ekstra skeptisk til å handle fra utland...Men som du sier, henger jeg der så finner jeg fort de seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg kan nå få kjøpt DD 9900C basseren og 1stk Z1....Men vil denne basseren sammen med denne forsterkeren spille bedre en 2stk Pioneer TS-W5000SPL sammen med Z1? altså gjør jeg en god deal ved å selge bort Pioneer basserne å heller gå for en DD9900C?

Prisen blir omtrent det samme hva jeg velger...blir kanskje 2.000kr forskjell fra Pioneer til DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg kan nå få kjøpt DD 9900C basseren og 1stk Z1....Men vil denne basseren sammen med denne forsterkeren spille bedre en 2stk Pioneer TS-W5000SPL sammen med Z1? altså gjør jeg en god deal ved å selge bort Pioneer basserne å heller gå for en DD9900C?

Prisen blir omtrent det samme hva jeg velger...blir kanskje 2.000kr forskjell fra Pioneer til DD

Tja...

Kommer an på det egentlig.

Men siden du har såpass "lite" effekt og ikke skal konsentrere deg om dB-Drag vil du ikke få noe mer nytte av en DD 99xx.

Pioneer'ene har større membranareale enn DD'en uansett med mindre det er en 9918c.

Om den passer på forsterkeren kommer an på impedansen...

Finnes 40 forskjellige 9900c, så du kunne ha vært litt mer spesifikk ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uten om diskusjonen, men ser jo ut som dere har god greie på bilstereo. Noen av dere sim har vært bortig denne her??

http://installbay.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=406

Joda, men det er ikke en forsterker jeg vil anbefale til en nybegynner...

Med mindre vedkommende skal satse stort.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sittet å sett litt på nytt annlegg til bilen, å har hatt mye soundstreem før. Men som alt annet her i verden så forandrer jo alt seg. Men er det like bra som før og ikke har begynt med skrytewatt som mange andre merker har så må den jo være brukbar brutal..

Noen bra forslag til frontsystem??? Brukte focal før, dyrt men bra.. Basser har jeg heller ikke helt bestemt meg for enda men Ground zero eller D.D ligger vel øverst på listen nå..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo velldig OT, men det er vell en meget god forsterker det ja:)

BeemerZ1: hva mener du med at det ikke er for nybegynnere? jeg lurte på å handle SS xxx-6500. er det slik at den er "vanskelig" å bruke. eller mener du bare at du må ha ett heftig element for at det skal være noe vitts?

nå ble dette også OT:P men har ofte lurt på hvor noen amper ikke anbefales til nybegynnere.

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo velldig OT, men det er vell en meget god forsterker det ja:)

BeemerZ1: hva mener du med at det ikke er for nybegynnere? jeg lurte på å handle SS xxx-6500. er det slik at den er "vanskelig" å bruke. eller mener du bare at du må ha ett heftig element for at det skal være noe vitts?

nå ble dette også OT:P men har ofte lurt på hvor noen amper ikke anbefales til nybegynnere.

En "nybegynner" vil sansynligvis aldri få utnyttet en slik forsterker og kan dermed slippe mye billigere unna med en annen.

Ingen(!) med vettet i behold trenger så stor forsterker til et bilanlegg... 1-2 kW er pleier å være mer enn nok til å skremme de fleste ut av bilen.

Unntaket er om man har mange elementer og planer om å spille 150+ dB ved 20 Hz.

I tillegg kan jeg nevne at selv om man kobler sub i 1 Ohm betyr ikke det at den noensinne kommer så langt ned...

Enkelte elementer vil ha minimum på 3 Ohm innenfor frekvensområdet som brukes.

For å komme ned i 1 Ohm bør "2 Ohms" spolene være 1,4 Ohm, så de blir 0,7 Ohm i parallell.

Men dette er egentlig avhengig av mange ting...

Dermed er det ikke lett å få maksimal effekt av forsterkeren.

Disse forsterkerne er bygget for høy spenning og yter ikke så ekstremt mye i en bil med vanlig 12 V anlegg.

Det er klart at man også bør ha element(er) som tåler mye, noe du har :)

Og så må man tenke på at en slik monsterforsterker skal ha strøm!

Bortimot 500 A på denne.

NB: Det må du og tenke på Bipolar! Du bør ha så stor dynamo som er mulig å få tak i (vel 200 A), et skikkelig batteri eller to, og solid kabling all the way...

Muligens vil du likevel oppleve spenningsfall med litt pådrag, da hjelper det med kondensator.

Dessuten synes jeg det er idiotisk av SS å påstå at disse forsterkerne leverer 10 kW...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider