Gå til innhold

Prosjekt General Green

Ranger emnet


dinge

Anbefalte innlegg

Hei:)

Etter å ha solgt mitt forrige prosjekt, "Snowflake" , måtte jeg finne meg en ny bil.

Nok en gang endte jeg opp med en einser:) Denne gangen er det en 83' 1100 modell, ombygget til 1800.

Dette er et rullende prosjekt som jeg håper å være "ferdig" med innen 27. mars, ettersom oppkjøringen min er rundt den tid.

 

Dette har jeg planlagt å gjøre med "General Green":

Utvendig:

- Duckbill (montert)

- Fikse opp felger (ferdig)

- Nye frontlykter (driver å forhandler)

- Ny frontfanger (kjøpt)

- Nye frontlykter (driver å forhandler)

- Emblemfri grill (leter)

- Nye dørhåndtak (fra eget "delelager", men usikkert om de passer)

- Kanskje lakke panseret matt svart (Tulling i klassa som klarte å bulke det,så vurderer å rette det litt,og lakke det mattsvart)

 

Interiør:

- Nye stoler foran (montert)

- Stereo (noe montert, noe er kjøpt inn)

- Lakke taktrekk (lakk kjøpt)

- Bytte av ratt (Montert)

- Nye pedaler, MOMO (montert)

- Koble opp instrumenter i midtkonsolen (instrumenter kjøpt)

- Hvite speedometerskiver (vurderer å kjøpe)

- Små detaljer inne i bilen som f.eks. gulvmatter

 

Motor/understell:

- Grenrør (kjøpt)

- Høydejusterbart senkesett (kjøpt)

- Effektanlegg (kjøpt)

- Powerflexforinger (kjøpt)

- bytte begge ytre drivledd (kjøpt)

- Bytte av komplette bakbremser (halvveis ferdig)

- Viftereim (kjøpt)

- Nytt filter til gasser'n (leter)

 

 

Det kommer sannsynligvis til å skje mer med Generalen, men kommer ikke på mer i farten.

Mulig at noen planer blir gjort om på ettersom tiden går.

Føler at jeg er godt i gang hvertfall:)

Har veldig lyst til å gi bilen en hellakkering siden lakken er så som så.

 

Planer for fremtiden: Dette er en stund til sikkert,om jeg ikke klarer å kverke denne motoren fort:D

Da kommer det 16v motor og større bremser på plass;)

 

Og om noen kommer med et forslag til et annet navn så motar jeg det med takk,bare kom på et i farta:)

Kommentarer, råd og tips mottas med takk:)

 

Legger til link til deler jeg selger kommer:( om jeg noen gang klarer å skjønne det nye salgstrådopplegget..)

 

Her kommer en liten smakebit:

Picture228.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lakke taktrekket? Funker det? rompa på bilen ser ihvertfall bra ut :)

 

Takk for det:) Bilen ser mer fin ut i lakken enn den egentlig er. Bilder lyver

 

Håper det hvertfall:) Gjør det forsiktig rent med Tynner, og lakkerer med Vinylspray:) Håper det går greit:)

Synes det er så stygt med lyst taktrekk og alt annet er svart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en godsak som kom i posten i dag:D :

Picture-1.jpg

Niiiiice:D

Se der ja, synes det var noe kjent med den innpakningen :D

Har troen på prosjektet. Får ta en tur oppom og ta en titt snart! ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, synes det var noe kjent med den innpakningen :D

Har troen på prosjektet. Får ta en tur oppom og ta en titt snart! ;)

 

Det var godt pakket inn:) Takker for troen:P nå begynner deler å dette på plass også,venter på powerfleksforingene nå,så skal den vises på eu-godkjenning:) Bare posten ikke bruker like lang tid nå da:D

Du er velkommen til en titt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få gjort litt i dag,men ting går sakte med gamle biler og dårlig skole:(

Er ferdig med bremesr bak,og satt på og strammet håndbrems.

MEN så når jeg sku begynne å lufte systemet,da begynner problemene,en knekt luftenippel på den ene siden, og en nippel på andre siden som hadde bestemt seg for å ikke åpne seg,gjorde rent men den ville faen ikke få noe igjennom:(

 

Så nå håper jeg masse på at laaars har en 1100kalipper til meg,så jeg kan få luftet bremser. må også kjøpe en luftenippel på den ene siden,så da bytter jeg begge om laaars har kalipper.

 

 

 

Prøvde også å løsne det gamle "grenrøret",men ikke fean om noe verktøy ville passe der,en tulling som har festet med alt mulig slags skruer der:( så enten så må jeg ta av innsuget,eller så river jeg ut hele jævla motoren og plukker det av da!

Noen forslag? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

HURRRRA! Jeg fikk ut den knekte nippelen,hadde flaks tror jeg For det var ikke igjen mye av den for å si det sånn

Da bar det frem med borr og grispikk Da smatt den ut gitt..

Da fikk jeg luftet bremsene,og jeg er ferdig med alt av bremser for denne gang.

Tror det var lenge siden sist,for plutselig så sa det bare promp i hele systemet,og det tøt gul/hvit guffe,så ble den fin som bare det igjen.

 

Fikk hengt på effektanlegget,og begynt å bytte drivledd:)

 

 

Men så var det det med jeg Fa...s "grenrøret",det er klin umulig å få av,SÅ kom den store avgjørelsen at, jeg river av hele toppen,og bytter regreim og toppakning med det samme

 

så har bestilt:

Toppakning.

Nye strekkbolter og muttere.

Eksosbolter og muttere.

Eksospakninger 4stk.

Regreim.

Og i morgen får jeg supersport gewinden,så da blir det og topp montert til uka igjen må demontere toppen først da

Gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt grei avgjørelse du har tatt der. Det er bedre å skru i skrusesongen, så man kan kjøre mer når været er mer kjørevennlig (og når du får lappen);). Om du mot formodning hadde greid å få av eksosmanifolden med toppen i bilen hadde du blitt skuffa når du skulle ha grenrøret inn i bilen: Jeg greide i sin tid aldri å få på mitt Supersprint-grenrør på min, så jeg endte også opp med å ta av toppen for å komme til. Innsuget hadde du måttet ta av uansett.

 

Det hadde vært enklere å montere grenrør om du hadde hatt en 16V. Dette grenrøret er nemlig tredelt, så det er enormt mye lettere å få manøvrert på plass.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår