Gå til innhold

Prosjekt General Green

Ranger emnet


dinge

Anbefalte innlegg

En helt grei avgjørelse du har tatt der. Det er bedre å skru i skrusesongen, så man kan kjøre mer når været er mer kjørevennlig (og når du får lappen);). Om du mot formodning hadde greid å få av eksosmanifolden med toppen i bilen hadde du blitt skuffa når du skulle ha grenrøret inn i bilen: Jeg greide i sin tid aldri å få på mitt Supersprint-grenrør på min, så jeg endte også opp med å ta av toppen for å komme til. Innsuget hadde du måttet ta av uansett.

 

Det hadde vært enklere å montere grenrør om du hadde hatt en 16V. Dette grenrøret er nemlig tredelt, så det er enormt mye lettere å få manøvrert på plass.

 

hehe,det er litt gammel jallamekk,så måtte gjøre dette,får alle delene på mandag:) så da begynner demonteringa:) får vel ta å kjøpe litt lakk som tåler varme med det samme,så kan jeg fikse opp litt så det ser litt finere ut med det samme den er nedplukket:)

 

litt rart at det skal være så vanskelig,har gjort det en gang før på gti'en jeg hadde,og der gikk den på med en gang.

 

satte du inn toppen med grenrøret ferdig påskrudd el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare si at denne bilen blir bra!

 

Gleder meg til å se den med felger og gewinde:titties:

 

Hold oss oppdatert.

 

Tusen takk for det:) Gleder meg masse selv. Skal prøve å oppdatere så ofte som mulig hvis det har skjedd noe:)

Alledere en ny ting i dag:D

Gewinden er In the house:D :thanks Joachim

 

Dette blir montert til uka tipper jeg,har bestilt nye fjærbenslagere,så jeg slipper å stoppe i veikanten med en støtdemper gjennom panseret:D

Bilde:

Pictureere.jpg

Blir knall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å gjøre på en søndag,så da legger jeg ut noen bilder av bilen:)

 

Bak

Picture220.jpg

foran

Picture231.jpg

Gleder meg så mye nå til å skru at jeg tror at jeg ikke får sove i natt:D

skal bli godt å få bilen ned på jorda igjen:)

Har noen bilder fra bytte av bremser bak.

Før

DSC00026.jpg

Etter

DSC00348.jpg

Lækkert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske komplisert å få på slike bremseband fant jeg ut:) Men går som smurt bare man bruker hodet:)

Et bilde til fra andre siden ferdig nedplukket.

DSC00025-1.jpg

 

Og et siste av anlegget:)

DSC00021-1.jpg

 

Her ble det sykt trang fant jeg ut,og høytalera står oppå subbern:D Hehe,må få gjort litt her,ut må det uansett siden jeg må skru fast subber og legge mdf plate i gulvinga baki:) Var så vidt jeg fikk på plass setet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kun gjort en ting i dag,el to:)

1. Tatt av dempere bak,gikk fint på den ene siden,men når jeg sku ta av på den andre siden,så er festet nede på demperen så jævlig trang,så må slipe litt for å få den nye nedi. fikk den så vidt ut,måtte brytes litt ut.:)

 

2. Satt på en coilover. Det var alt for i dag,siden jeg har teoridag. Fikk gjort dette imellom timene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.:)

I går lakket jeg felga,ble helt greit til slutt. jeg går for helt svart senter på felgene for å ha noe litt annet, så blir ikke blangt inne på "stjerna" i felgen. Ble litt stygt i kantene pga dårlig maskeringstape.Får se om jeg får tid til å pusse og polere litt til på dem.

 

Fikk også gjort litt i dag igjen:)

-Har byttet begge ytre drivledd.

-Satt på supersport gewinden med nye fjærbenslagere:) Ble nice.

Det var alt jeg fikk gjort,siden drivleddet på H-side var et rent helvette og bytte, universalledd er noe drit. Ringte mekonomenverkstedet på Gjøvik å snakket med dem Dem hadde selv hatt samme problemet,og dem sa dem måtte slå det på med ordentlig harde slag. Enten så tok du kvelden på leddet,hvis ikke gikk det fint.

Prøvde dette,og det gikk fint,Puh! flaks.:)

 

I morgen starter jeg på toppen,så får håpe alt går som det skal:) Så da blir det kanskje grenrør om jeg rekker det.

 

Må også skaffe ny bolt og mutter til demperene bak,for dem er veldig dårlige. Hvor får jeg taki dem??

 

Litt bilder må man ha;)

DSC00397.jpg

DSC00391.jpg

DSC00407.jpg

DSC00406.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår