Gå til innhold

Instrumenter

Ranger emnet

matsremi

Anbefalte innlegg

Derja!

Fikk endelig tatt noen bilder av instrumentene mine.. bildene blei ikke såå bra at det gjorde noe, men de holder vel!

Fikk ikke med det blå lyset jeg har der heller...

Sjekk hele bildeserien her: http://album.tromsdalen.net/index.php?pageType=folder&currDir=./matsremi%27s%20bilder/diverse

post-3353-13804852166892_thumb.jpg

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å skrive en howto på denne saken, skal bare i et møte så den kommer iløpet av kvelden/natta ;)

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howto på skifting av instrumentbakgrunner

Jeg plukka ut selve dashbordet rimelig kjapt, det var bare å skru ut en haug med små skruer som lå

rundt og inni "hullet" til dashbordet.

Når jeg hadde fått av glasset skrudde jeg løs de orginale instrumentbakgrunnene som er noen alu. plater ellerno, de tok jeg med meg inn på skrivebordet!

Det som var slit var nålene på turtelleren og speedoen, måtte bruke makt å brekke dem ut med to skrujern, på første forsøk knakk jeg turtellernåla, men den var lett å lime på plass igjen uten noen synlig skade!

Det var vist slik man måtte gjøre også, blei ikke noe klokere etter jeg hadde fått dem av heller..

Da var jeg kommet til selve saken, Printa ut mal'ene til instrumentene selv på litt kjukt tegnepapir som jeg fikk i rett strl. ganske fort, siden jeg hadde de orginale liggende på skrivebordet som jeg

kunne måle etter!

Kutta rundt de ferske instrumentene med saks og kutta hullene midt i speedoen og det med en skalpell! (fikk det ikke 100% bra, men det vistes ikke etter montering)

De ferske og utskjærte bakgrunnene festa jeg på de orginale platene med dobbelsidig tape, pass på og få dem helt flate ellers kan nålene ta borti og henge seg opp.

En ting til dere må huske på er å lage store nok hull til der nålene kommer ut, jeg hadde det litt trangt der første gang og tankmåleren sto på full tank i minst en uke!

Forandre fargen på lyset også?

Den delen som glasset sitter på har en lysgjennomføring på toppen, denne er grønn orginalt!

Jeg pella av den grønne saken og skar til en gjennomsiktig plastbit som var nøyaktig lik.

Den nye plastbiten farga jeg ganske enkelt blå med en stor sprittusj og monterte inn den grønne lå før.

Hvis blånyansen ikke blir sterk nok av dette kan man kjøpe "pærehetter" å sette på de tre små pærene

som står over instrumentene, eller man kan ganske enkelt bare farge pærene også med den blå sprittusjen, men det blir seff. ikke å holde i lengden da!

Montering.

Det jeg sleit skikkelig med når jeg skulle montere alt sammen igjen var å få speedoen og turtelleren til å vise rett. kjørte i ca. 20 km/t gjennom nabolaget på jomfruturen og speedoen viste over 60!!

Fikk det rett igjen etter to justeringer til! ;)

Om det er flere ting dere lurer på eller noe jeg har glemt å beskrive så er det bare å spørre!

Mats Remi Nordheim

matsremi@sensewave.com

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Hvor får du tak i de instrument skivene?

Pris? flere farger?

Jeg fant maler til instrumentene en plass på internett, måtte ordne strl. og slikt selv!

Og en ting til, nålene var hvite før! Jeg tok meg en runde med en orange markeringstusj så blei de orange og pene ;)

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider