Gå til innhold

Produkter for vask av motordeler

Ranger emnet

CareBear

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale noen gode produkter for vask av motordeler? Jeg har demontert motoren min og ønsker å vaske opp delene før alt skal sammen igjen. Er ganske mye oljesøl på de forskjellige tingene. Trenger noe jeg kan få kjøpt på Mekonomen, Biltema e.l.

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lectra clean.

fåes ihvertfall kjøpt på tess, bare spray på gnikk litt så løsner skitten. spyl av med vanlig avfetting. helt kurant metode. brukte det på min innjeisa girkasse, er blank som f... nå=)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask med diesel/bensin som dem sier..

er delene helt rensket og bare metall(som feks insuget på bilen din) og du har en snill mamma. så låner du oppvask maskinene etter du har vasket delene. de blir gode som nye

Rebuild%20(16).jpg

Rebuild%20(17).jpg

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smådeler putter jeg i en blanding av cola og ketsjup, større deler bruker jeg diesel på. Og så oppvaskmaskin, ja. ;)

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de gode tipsene! Har desverre ikke oppvaskmaskin hvor jeg bor nå, men foreldrene mine "låner" oppvaskmaskinen min så da burde jeg i det minste få lov til å vaske motordeler i den :)

Får vurdere det på de tingene som er verst, etter jeg først har vasket med diesel e.l. Skal bli gøy å sette igang med vaskingen, morsomt når alt blir pent og skinnende.

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de gode tipsene! Har desverre ikke oppvaskmaskin hvor jeg bor nå, men foreldrene mine "låner" oppvaskmaskinen min så da burde jeg i det minste få lov til å vaske motordeler i den :)

Får vurdere det på de tingene som er verst, etter jeg først har vasket med diesel e.l. Skal bli gøy å sette igang med vaskingen, morsomt når alt blir pent og skinnende.

Legg ut før/etterbilder så vi får se da...:) babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesprit fungerer også overraskende bra.

Gammelt hode på gamleskolen min sa at vi ikke måtte bruke White Spirit for mye da dette trengte inn imetalle og tørket det ut/gjorde det sprøtt. Hvor vidt det er sant skal jeg ikke ha noe formeining om.

Bruk gassmaske og gummihansker når du vasker med løsemiddel, bensin osv. Avstanden til å bli surrehue er ikke så lang.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider