Gå til innhold

Forskjellig lade trykke på forskjellige gir?

Ranger emnet


Lord Gryphon

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få stilt det slik at man kan ha forskjellig ladetryk fra turbo/kompressor etter som hvilket gir man kjører i?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg planlegger å bygge meg en liten morro bil. Dvs en oppgradering av den jeg har nå. Og på første og andre gir så kan jeg ikke ha så veldig mye mere hester enn det jeg har nå, det ville bare ha blitt en massehjul spinn og ikke noe fart ved hardt gass pådrag. Mens når jeg kommer meg opp på 3 gir osv hadde det vært kjekt med mere hester.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, fint...

 

Kan da ikke være så veldig vanskelig å lage noe selv eller. Mikro brytere som registrer hvilket gir bilen er i og dermed sender et signal til en pc som da skifter program og juster ladetrykk. Er jo egentlig ikke så vanskelig da.... Men klart ei ferdig pakke gjør jo ting litt enklere.

 

Har du en url kanskje???

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Hva med en kontrollert gassfot?

 

Bra du skreiv det, så slapp jeg å skrive det.....

 

Ikke no vits med forskjellige ladetrykk, lær deg din egen bil å kjenne så går det så fint så. Og en skikkelig diff er heller ikke dumt, då er det bare å mate på....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kunne regulere det her ved hjelp av høyre foten. Det ville jeg nok sikkert ha greid også, men det er fort gjort å bli litt ivrig. Og med gassen i bånn da så blir det fort hjulspinn.

 

En annen faktor som er kommer inn i bildet her er hvordan jeg liker å kjøre bil. Jeg drives best på veier som det jeg kan ligge å jage på 3/4 gir. Men klart med mere power så er det vel fort at man ikke kan bruke 3 giret så lenge og man blir liggende å jage på 4 giret som igjen fører til at man holder høyere hastigheter, som jo er farlig. Og med høyere hastigheter så kreves det bedre bremser for å bremse det ned igjen. Men det er jo det alt handler om. En kontunerlig forbedring av bilen.

 

Jaja, nå vet jeg da hvertfall at det er mulig det jeg lurte på. Så får vi se hva som skjer......

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår