Gå til innhold

erfaringer med black diamond bremseskiver og ferodo bremseklosser fra kollevold?

Ranger emnet

75mk2

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hva grunnen til alle fordommene for biltemaskivene!? de er akkurat like jævla gode som hvilken som helst skive i samme dim! folk sier "asj dritten slo seg etter 1. halvtimen! javel? da er det bare gå inn å få ei ny! stemmer det, må kansje bytte skive en ekstra gang(gratis), men faen hva er timebetalinga på det kontra BD el ebc skiver!?

klossene derimot, de er det bare å styre unna.. kjøp ferrodo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt mye klager om biltema skiver, men jeg har brut biltema skiver maaange ganger og har aldri fått no kast i dem.. satt orginale volvo skiver på den ene kjerra mi og den var det en sprekk i!

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet selv til black diamond slisset med P2500 Ferodo ifjor sommer. De orginale skivene og klossene er meget bra, men denne kombinasjoen med 235 R888 dekk var utolig kraftig. Måtte stoppe for en eldre mann som ikke husker hva vikeplikt skilt betyr med de nye skivene og klossene. Resultatet var blåmerke etter beltet. Utrolig hvor mye gripe evne de har i forskjell med orginalt. Eneste minuset er de skriker fælt, men man kan ikke få i pose og sekk..

Og ja, ja synes det er latterlig at folk mener Biltema sine bremsedeler er like gode. Har kjørt de skivene røde på bane uten problemer med at skiver slår seg eller klosser smuldrer opp.. Mot ordinære slitedeler vil ikke mange merke forskjell, men mot "motorsport" deler blir det langt fra like godt..

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at om det ikke er kommet noen vidunderklosser, så vil fortsatt bremsene på 240 være for dårlige når det begynner å gå fort.

740 turbo har større bremser fremme, der får du ikke på mindre enn 15" felg.

Det er 287mm fremme på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at om det ikke er kommet noen vidunderklosser, så vil fortsatt bremsene på 240 være for dårlige når det begynner å gå fort.

740 turbo har større bremser fremme, der får du ikke på mindre enn 15" felg.

Det er 287mm fremme på de?

Betyr det at de skivene går under en 15" 240 turbofelg?

Passer evnt kalipere rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 har 282mm

OEB : har du prøv Blackdimond skiver og Ferrodo klosser?

Når VOLVO ORGINAL gutta kjører med detta UTEN fading !! så tror jeg dette holder for mannen i gata, dette er det beste oppsettet ( MEN HUSK NYE STÅLOMSPUNNEDE BREMSESLANGER OG NY BREMSEVESKE!!! ) du får ute ombyggninger til 240\740! og dette er meget potente bane bremser!!

*irritert over folk som bare har lest men ikke erfart slike bremser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som faktisk er ganske smart hvis man har muligheten til det er å dreie opp skiva dersom man har fått kast i den, for da har den herda seg, å skal herjes myye med for å slå seg en gang til, gjorde dette når jeg dreiv å kjørte rally, å sett i blue el red stuff klosser så får du noe med litt ordentlig tak i

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 har 282mm

OEB : har du prøv Blackdimond skiver og Ferrodo klosser?

Når VOLVO ORGINAL gutta kjører med detta UTEN fading !!

Volvo original-gutta får ikke lov til å bruke noe annet enn origanle volvodeler. Det er ikke nasjonal du tenker på?

For øvrig tror jeg at jeg går for dette oppsettet. Blir en del banekjøring osv, så jeg trenger bremser som biter bra og ikke slår seg.

Men en ting: Ruster black diamond skivene der klossene ikke ligger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider