Gå til innhold

erfaringer med black diamond bremseskiver og ferodo bremseklosser fra kollevold?

Ranger emnet

75mk2

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Hondagutta i USA kjører svært ofte med 15-dollars bremseskiver fra AutoZone og liknende. Rapportene fra banebruk er utelukkende gode; billigskivene holder like lenge som OEM Honda eller OEM-replacement Brembo og dét til bare en brøkdel av kostnaden. Og med tanke på hvor mye bremsedeler de gutta går igjennom på et år er kostnadsforskjellen i det lange løp direkte slående.

EDIT:

Om dette er overførbart til Europa skal jeg ikke gjette på, men det er en overraskende tendens man burde bite seg merke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo Original gutta kjører ikke med black diamond skiver eller ferrodo klosser, det er ikke lov og de ville aldri fått lov til og starte med det oppsettet og slissa eller borra skiver legger man merke til fort på teknisk, jeg har kjørt volvo original og denne klassen får gjennomgå på teknisk, vi fikk ikke starte fordi vi manglet den lille tuten utifra luftfilterboksen, det sier litt om hvor strengt det er, så det fins nok ikke no volvo original biler med slike bremser.

Biltema skivene er ettermarkeds skiver produsert av brembo hvis jeg ikke tar helt feil, har brukt bremser ifra biltema på no herje biler, klossane var så harde at jeg bytta skiver før jeg bytta klosser. he he.

Men, tilbake til topic, black diamond skiver og ferodo eller no andre racing klosser er og anbefale, skrubber godt det med tanke på prisen, virker som det er no spesielt med stålet i de skivene, de er liksom litt "Håse" i overflata.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider