KRÅVL Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Hvordan vil det fungere i praksis å ta førerkortet (primært for B/BE/personbil) i utlandet? Er det i det hele tatt mulig, eller krever det bostedsadresse i det aktuelle landet? EØS-land? Kostnad? Konvertering? Fornyelse? Spytt ut, de som ha vært borti dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Lurer også litt på dette. Har hørt at om du mister lappen for fartsovertredelser, kan man dra til Polen etc og ta lappen, og kjøre lovlig i Norge etterpå. Men derimot hvis man har mistet for fyllekjøring så er ikke dette mulig. Stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Man kan ta førerkort i et hvilket som helst EU-land, men da må man ha glattkjøring og kansje mørkekjøring i tillegg... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunamgu Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Leste i Aftenposten en student som studerte i usa(florida?) betalte 20$ for oppkjøring og lappen...Da satt jeg med åpen munn i et kvarter. Siter e92 320dA e36 320iA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Når en mister lappen. Mister man kun lappen, eller får man faktisk kjøreforbud? For hvis det er kjøreforbud i Norge, så er vel ikke et utenlands førerkort gyldig... bare litt brainstorming. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hadde vært fint å fått et skikkelig svar på dette. Er mange penger å spare om man bare kan løpe over grensen. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hvis jeg kan kjøre opp i et annet land, så blir det utenlandstur omgående! btw: blir vel en slags form for rettergan i forhold til førerretten min i løpet av uka! Krysser fingra:) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Du må bo i det landet i minst 6 måneder, da er det bare å gå å få det Norske :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Kilde? Regelverk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Var på Tv2 for en stund siden, etter 6 måneder så er det bare papir arbeid og 2 bilder :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Leste i Aftenposten en student som studerte i usa(florida?) betalte 20$ for oppkjøring og lappen...Da satt jeg med åpen munn i et kvarter. Er enda værre andre steder... jeg tok lappen i sørdakota i januar. 8 dollar, du får et hefte, "les, og kom tilbake i morra". ok, leser, kommer tilbake, svarer på 20 "kvitt eller dobbelt" spørsmål, og kjører rundt kvartalet. bingo, lappen. De så aldri på mitt norske førerkort en gang. De 8 dollarene inkluderer forresten 3 forsøk, sånn hvis man skulle drite seg ut... blei nesten redd for å kjøre her jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Men å ta lappen i USA krever en fast bostedsadresse i den aktuelle staten, og at man har bodd på den adressen i seks måneder? Er det sånn som på film at seansen skjer i regi av high school, eller? Også er det bare å bytte kortet hos tilsynet mot et norsk førerkort, free of charge and hassle? Så opererer man med norske fornyelsestider? Hva får man retten til å føre etter en slik løsning, B, BE, C1, C1E? Mmm, kanskje jeg skal ta et studie(halv)år i USA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er bare i Gnore at vi har en førerkortklasse som heter C1 - det er inkludert i kl. B i andre land... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er jo helkonge! Også kommer det et tillegg lignende det vi har i Norge for tilhenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 VCE: Kanskje bare bra at det er forskjellige klasser. Liten lastebil er fremdeles en lastebil med større alt. Både størrelse, vekt og blindsoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg