Gå til innhold

Ungdom og bilkjøring

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I 2008 var det KUN 64 Ungdommer (Politiet registrerte 241 dødsulykker i 2008)

 

Så ikke kom her og si at ungdommer er den som skaper MEST dødsulykker!

 

Jeg blir så irritert når folk på nyheter/tv/nett/text-tv/aviser sier at det er ungdommer som lager mest ulykker!

Fordi om ett få tall av all ungdom kommer borti ulykker så skal man sette ALLE under samme kam!

!Det er faen ikke rett!

 

Gammle menn/damer er LIKE så farlige i trafikken som ungdommer vil da jeg si!

Må bare få kommentere deg på akkurat den uttalelsen der.

Ungdom = 15-25 år og 64 ulykker (Ja, jeg vet en 15-åring ikke kan ta sertifikat, men satte den på et tiårs spenn for enkelhets skyld)

"Resten" = 26-70år og 177 ulykker

 

Så det er jo faktisk en del ulykker, da. I hvert årskull i Norge blir det født ca 60 000 personer. Vi kan for enkelhets skyld anta at 30 000 av dem tar sertifikat. 30 000*10år (altså 15-25år)= 300 000 ungdommer. Mens de "voksne" er 30 000*44år(26-70)= 1 320 000 personer.

 

Av de 300 000 ungdommene var det 67 som kræsjet og 67/300 000=0.00022= 0.022% kræsjer

 

Og samme utregning ang de "voksne" 177/1 320 000=0,000134= 0,013% kræsjer.

 

Oppsummering:

Av de som er mellom 15 og 25 kræsjer 0.022%

Av de voksne mellom 26 og 70 kræsjer 0.013%

 

Så ungdom dør ofetere i trafikken, da de er færre og kræsjer oftere.

PS: Det kan selvfølgelig være regnefeil i innlegget mitt, så ta ikke alt for god tunfisk.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert årskull i Norge blir det født ca 60 000 personer. Vi kan for enkelhets skyld anta at 30 000 av dem tar sertifikat

 

her må det være noe regnefeil mister;) du kan ikke anta noe for å komme fram til en konklusjon, dette må du finne nøyaktige tall på;) men helt enig at det er mange klovner som ikke har kontroll.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utgangspunkt i min egen klasse, der halvparten har tatt sertifikat, og den andre halvparten ikke har gjort det. Jeg vet dessverre ikke hvor jeg kan finne slike statistikker, men uansett spiller det ingen rolle hvis antallet som tar sertifikat stiger eller synker, så lenge det lik vekst i begge gruppene (voksen/ungdom).

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer bare på en liten ting kristianG.. er du gammel du?

 

Siden halvparten av klassen din har tatt lappen(greit det, er virkelig ikke dårlig det) men så vidt jeg ser går denne statistikken til 25 år.. om du er 25 år og halvparten har tatt lappen ser jeg hvordan du tenker.. og derfor tar 50%.. men der du 18 eller 20 ser jeg ikke det... vil kansje tro at ved en alder av 25 så har vel minimum 70%-80% tatt lappen, (noen får jo ikke ta lappen pga div grunner som at de mangler en arm eller to, kansje de ikke ser eller hører, epelepsi etc etc..) så vil tro at 70-80% vil være mest riktig..

 

(ps. bare noe jeg tror kan være mest riktig...)

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i det. Jeg er 18 år. Forøvrig trenger ikke statistikken min vær helt korrekt for at folk skal fatte poenget heller. Det sier seg selv at det er en god del fler som har lappen mellom 25-70 enn det er som har lappen mellom 18 og 25, likevel skjer en tredjedel av dødsulykkene sistnevnte gruppe.

 

Det siste jeg skrev er forøvrig ikke ment som svar til noen, bare skrev det for å få klarhet i hva jeg sier.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn en liten kommentar her.

Etter å ha lest en del sider her, sitter jeg igjen med en skremmende tanke.

Uttrolig hvor mange verdensmestere og egoister det er her.

-Joda, det er godt mulig du er kjempeflink til å kjøre og skrense, og føler du har full kontroll på bilen din. Men har du noen gang hatt kontroll over omgivelsene dine og andre bilførere? Neppe.

Evnen til å tenke konsekvenser kommer med som regel med alderen. Og åpenbart, er det mange som har igjen å begynne å tenke på det.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maaaange ungdommer der ute, som virkelig ikke tenker over konsekvenser. For å ta et eksempel, hadde vi en fyr her i nærheten, som la opp volvoen sin i sladd i sving der du fint ser biler komme i mot. Og gjett hva.. Han tok med seg hele sia på bilen. Konsekvensene tenkte han ikke over..

 

Men på en annen side, er det også mange som tenker over dette. Spesielt jenter, så det er litt feil og si at folk ikke tenker over konsekvensene.

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maaaange ungdommer der ute, som virkelig ikke tenker over konsekvenser. For å ta et eksempel, hadde vi en fyr her i nærheten, som la opp volvoen sin i sladd i sving der du fint ser biler komme i mot. Og gjett hva.. Han tok med seg hele sia på bilen. Konsekvensene tenkte han ikke over..

 

Men på en annen side, er det også mange som tenker over dette. Spesielt jenter, så det er litt feil og si at folk ikke tenker over konsekvensene.

 

dette kan umulig være et seriøst innlegg?!:ass:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel med hjerte på hånda si at jeg ikke har noen som har sakt det sisstnevnte sa.. jeg kjører etter hva forholdene sier, om det betyr at jeg ønsker å kjøre i 50 på motorvei for at jeg føler meg trygg da, så gjør jeg det! og er forholdene så er trykt å kjøre i 100 i en 90 sone så gjør jeg det! som oftes følger jeg trafikken... bedre det enn å lage kø.. kjører jeg sakte av en eller annen grunn, (som da jeg kjørte 7 mil med en henger som hjulene sto litt feil. i 30 kmt.. kjørte jeg til siden når det kom en bil bak meg..)

 

Og til dere som ligger bak med trøkt oppi revva mi med dine store 4x4.. snart bråbremser jeg for at det står ei kråke i grøfta..(ønsker jo ikke å drepe de.. eller hva?)

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kommer det litt an på hva du legger i ordet "forholdene". Med tett snødrev, og 5cm nysnø på E6'n har jeg ikke noe problem å ligge i 100 i 100 sona med X3'n til foreldra mine, selv om resten ligger i 50/70 i høyrefila. Og om det virkelig skulle komme en bil i venstre felt i 50, og bremse for ei kråke, så er det ikke verre enn å legge seg i grøfta om bremselengden ikke er tilstrekkelig :) Men i føre som jeg bruker i dette eksempelet, så pleier jeg vel å legge til noen ekstra meter på avstanden.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare så himla lei alle suver som pakker seg helt opp i fangeren min og prøver å presse meg til å kjøre fortere enn det jeg mener er forsvalig..

 

men ser du mere i en suv? siden du kan kjøre så mye fortere i den?

kan sikkert kjøre i rå kjøre i 180kmt i tett snødrev på E6 med 5 cm ny snø jeg og.. men er det forsvalig? tipper at svaret er nei...

 

som jeg bare prøver å si, jeg er ung! jeg har hatt lappen i 2 år nå, og jeg velger å kjøre i den hastigheten JEG mener er forsvalig for MEG å kjøre i.. så hva dere med suv sier, d..... jeg en lang en i. og dere andre og for den del!

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår