Pop that Cherry gtt Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Den beste løsningen spør du meg, er å sette opp aldersgrensen på førerkort til f.eks. 23, når de fleste råkjørerne er blitt mer voksne, mer ansvarlige, tenker litt mer konsekvenser og kanskje til og med har fått barn. Uasnett hvordan aldersgrensen på førerkort blir så vil folk være like " galne" og råkjørere da. Grunnen til at folk som nettopp har fått lappen kjører slik de gjør er jo for de syntes det er spennende, og ha folk som er året mindre bak i baksetet å kjøre fort ! dette blir det samme om det er 23 eller 18 ! :pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rustenchrysler Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Tror problemet ligger i dårlige holdninger, ingen tanke på at handlingene dine kan skade andre og kjører litt for tøft. Du kan ha så mye eller lite elektronikk du har lyst på. Sitter det en kar bak rattet som er sin egen største helt så er det et problem. I høst var det en ungdom i en skraphaug med for stor motor som dro forbi meg og masse andre i full fart, begynte å kjøre forbi i en uoversiktelig sving, lå i venstra hele sletta etter og dro rundt enda en uoversiktelig sving før han forsvant, midt i rushtida med høy risiko for motgående. Dette var i 80 sone som gikk flytende i 80 pluss og han forsvant fort. Jeg ble helt paff av synet, sikker på at det skulle smelle. Litt ekstrem akkurat denne her, men er overbevist at det er de som finner på slikt forårsaker mange dødsulykker. Siter Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner 1972 Volvo 144 DL 1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190proff Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 det er jo ikke veiene som er noe galt med, det som bekjymrer meg mest er ungdommer i biler di ikke kan hondtere og med mye motor. en av tingene som kan være årsaken er at di tror di er gode sjofører men det er di ikke. høy fart reduserer synet og ettervert har du ikke kontroll mer åver bilen.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Kan vel her - som en av ungdommene - si at folk vet ikke hvordan det er å miste noen som står de nært. Hadde alle opplevd å miste en venn i trafikken, hadde alle kjørt pent. Synd å si det, men noen ganger er det slikt som må til. Det bunner også ned til at ungdommer ikke har forståelse eller respekt for farten eller vekten av kjøretøyet. Synd og skam, men kommer til å være sånn for alltid. Kjørte selv som et svin til en nær meg døde på grunn av det, etter dette lærte jeg en veldig stygg lekse... Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza WRX Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Har vel ikke noe med denne tråden å gjøre, men viste ikke hvor jeg skulle poste det.. Her om dagen hadde jeg min første kjøretime. Jeg kjørte en Passat Alltrack som hadde greit med utstyr! Når man kvelte bilen, så kunne man trykke inn clutchen slik at bilen startet selv automatisk. Så spørsmålet mitt blir: Hva heter den funksjonen i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Automatisk start stopp. Syns det er litt merkeleg at det er lov å bruke ryggekamera på oppkjøring. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 På oppkjøring skulle man blitt trykket inn i en 1958 mini og lært hvordan man kjører skikkelig bil:) Elektronikk er for pyser... Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongenavtys Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Kan vel her - som en av ungdommene - si at folk vet ikke hvordan det er å miste noen som står de nært. Hadde alle opplevd å miste en venn i trafikken, hadde alle kjørt pent. Synd å si det, men noen ganger er det slikt som må til. Det bunner også ned til at ungdommer ikke har forståelse eller respekt for farten eller vekten av kjøretøyet. Synd og skam, men kommer til å være sånn for alltid. Kjørte selv som et svin til en nær meg døde på grunn av det, etter dette lærte jeg en veldig stygg lekse... Her er jeg faktisk helt enig. Når eneste måten å tro at man ikke er verdensmester i trafikken på for unge mennesker er å miste en god venn, så er det rett og slett noe galt med mentaliteten til ungdom i det de får lappen. De må jekkes ned. Men jeg har ikke noe godt svar på hvordan det kan gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Her er jeg faktisk helt enig. Når eneste måten å tro at man ikke er verdensmester i trafikken på for unge mennesker er å miste en god venn, så er det rett og slett noe galt med mentaliteten til ungdom i det de får lappen. De må jekkes ned. Men jeg har ikke noe godt svar på hvordan det kan gjøres. De trenger ikke å jekkes ned. De trenger bare trygge steder de kan få det ut av kroppen og få erfaringen de trenger for å bli gode sjåfører. Per i dag så er INGEN steder lovlige å "herje" på.. ikke store tomme parkeringsplasser utti huttiheita, ikke frosne vann, knapt nok bunnfrosne åkre får folk ta ut adrenalinet på. Derfor kjører de for hardt på veien, uten marginer, og da går det galt.. er ikke vanskeligere psykologisk enn det. Trenger ikke MER PISK... trenger en gulrot i form av mer tilgjengelighet til å herje på lukket område uten å måtte reise 20 mil en vei. Vet ikke om mange som hadde fortsatt med fotball hvis de ikke fikk ta i ballen andre steder enn 20 mil hjemmefra, men det er det bilungdom i dag har å forholde seg til... Men staten kjenner bare til tvang og pisk, så noe grøntfor kan en nok glemme. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PyrooMan Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Jeg som er ungdom og er 16 år å driver å øvelsekjører nå så tenker jeg at ulykkene kommer at vi prøver oss fram å prøver å lære bilene vi kjører å det er ikke altids så smart men det er sant dere gjorde som ungdom å tipper jeg. alle vil sjekke bilens grenser å sine egne grenser når de kjører bil. det er så klart dumt å gjøre det der det er andre folk på veien pga ulykker men sant tenker man jo ikke skal skje man tror jo at alt skal gå bra. man lærer av sine feil. jeg er enig med andrej1 ovenfor her at de voksene begynner å slappe av på vegen fordi de tror at de har full kontroll i veien men jeg mener at ingen har det. de jeg ser som farligst er de eldste av de eldste over 60 år som begynner å få dårlig syn og dårlig reaksjons evne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wyllia Skrevet Mars 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 Det som nevnes tidligere om at det er bra med ABS, ESP, antiskrens etc. burde prøve å kjøre litt skikkelig i en bil uten de tingene, du har da mer kontroll over bilen når det trengs. Jeg kjørte en 92' Space Wagon som var uten alt det tullballet i jula og vil si at det var en positiv opplevelse :) spesielt når man kommer litt fort i en sving og bilen legger seg ut litt mens du selv må bare holde hode kaldt og gassen i bånn for at alt skal gå bra. Hvis det hadde vært antiskrens på bilen da så ville jeg kjørt ut i grøfta, med ABS og ESP så ville jeg gjort det samme når jeg trenger å låse hjulene. Siter Mitsubishi Carisma '00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Når trenger man å låse hjula egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 jeg er enig med andrej1 ovenfor her at de voksene begynner å slappe av på vegen fordi de tror at de har full kontroll i veien men jeg mener at ingen har det. de jeg ser som farligst er de eldste av de eldste over 60 år som begynner å få dårlig syn og dårlig reaksjons evne. Nå er det ikke mange timer siden en gamling hoppa ut i vegen forran med med den strøkne gamle astraen sin i 80 sona.. Måtte høgge inn bremsa på Omegan, og ikke faen om han kom seg oppi 80 til slutt heller.. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Når trenger man å låse hjula egentlig? Ganske greit å låse dem på glatta hvis du har fått en sleng som holder på å gå for langt ... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Hvis du har en pågående skrens på snø og låser alle 4 hjul, fortsetter skrensen i samme bane og fart som før du bremset. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.