Gå til innhold

Ford-fans! Min Ford Sierra Combat 2.0iS

Ranger emnet


StreetCar

Anbefalte innlegg

Og til andre bedrevitere, så er det mer enn en motor som gjør at det er en cosworth.. nesten ikke noe er likt..

 

De fleste cossie eiere med ekte 350 hk vet hvordan det skal brukes, og vet at det skal mer enn et chip til.. Dessuten så slipper en å skryte av at en har nos anlegg når en har real power...

 

 

 

 

Kjetilr

 

Er ikke så mye forskjell på cosworth og vanlig sierra da, fra 88, Hvis du ikke har 4x4 så er det lett å ta en cosworth for en vanlig sierra hvis du ikke er litt inne på den bilen, forskellen ligger jo mest i understell og drivverk, og det er jo ikke så lett å se.

Og når det gjelder real power, når ble turbo real power?????

Real power er motorer uten kunstig åndedrett.

Turbo , kompressor, lystgass, er ikke real power, det går for det samme hvilke av disse du bruke.

Streetcar, synes du har fått til en fin bil, ikke helt min smak, men pen, badboy look er tøft synes nå jeg, men det er min smak.

En bil skal jo tilfredstille deg selv, og ikke alle andre, så bare bygg på og gjør det du synes er pent og tøfft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forskjellene er enorme hvis en skal ta det ned til minste klips.. Hva er likt av ledningsnettene??? Kun og kun ghia som har et lednngsnett som kan sammenlignes med det på cosworth.

 

Er mye mer forskjell på disse bilene enn folk tror, mer enn motor driv verk og bakstilling.... Over 1000 detaljer som er annerledes kontra en vanlig cl.. Ikke engang klipsene som holder bensinrøra er like..

 

Bare folk som ikke er bilkjennere som ikke ser forskjell på en cl og cossie

 

Grunnen til at ford godkjenner biler i hytt og vest er at de ikke vet hva forskjellene er..

 

Stor forskjell på 350 ekte turbo hk og de som tror de har det... Hva er ekte krefter da? en v8 sugemotor?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig at det er noen små forskjeller på ting fra cl til cosworth , men er da flere typer en di to da.

Ledningsnetter på en is og en cosworth, er såpass like at det ikke er problem å få det til til å passe.Men forskjeller er det ja.

Utvendig er det jo bare små forskjeller. front er litt forskjellig, men vet mange som tar feil av en cosworth og en vanlig sierra.

Jeg tror egentlig at ford har sånn passe peiling på cosworth da,

og hva som skiller dem fra vanlige sierra.

Når det kommer til real power, så mener jeg at det er biler uten turbo , kompressor , lystgass, og sånne ting som er real poower.

Er jo ikke bare v8 da, BMW har jo en masse maskiner, og mange andre merker og.

Og jeg er helt enig at det er stor forskjell på dem som tror di har 350 hk, og di som har det.

Sistnevnte viser det mere på bane og drag, siden de vet de har det, wannabee gjør det på parkeringplassen, der ingen kan sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ford visst om alle forskjellene så ville de nok vært mere vrange.. På sedan utgavene er det forskjell i bagasjerommet, forsterket på cossie, ingen sjekket det da jeg bygde om. De som vet hvor stor forskjell det er jobber som regel på delelageret.Tror det er mer forskjell enn att du kan bygge om. En haug med ledninger som ikke er der på vanlig. Bare noe folk tror at det er ganske likt. Ikke noe problem å koble cossie motornett til vanlig ledningsnett, 4 ledn, men endel funksjoner ligger oxo i ledn nettet og vil da mangle.

 

Det sier litt da ford godkjenner ombygging fra 87-88 til 4x4.. Karrosseriet er tykkere foran på en 4x4. bla. innerskjermer pluss at det er stivere der drivaksel passerer. Dette er et felt som de skjærer ut på de eldre...

 

Har godkjent 83 vingebil! 83 sierra har antageligvis verdens mykeste karrosseri!!!!

 

Men nå blir dette off topic... Ferdig diskutert for min del...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området rundt panseret og lyktene forran er ikke så pent syns jeg. Kunne blitt litt råere hvis du hadde bygget om til 90-front. Lyktelistene var ikke av den peneste typen ;) Ellers syns JEG bilen var skikkelig pen!! Spesielt bakfra, eller skrått fra siden :D Liker ikke teksten i rutene dine dah. Ps! Fronten se FIN ut i avataren din, men ikke på bildene... og jeg syns IKKE du skal sette på noe vinge på den bilen!! ALDRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyalokka må nesten være der: baaaadlook! :D

 

Det blir noe annet når man ser bilen i virkeligheten enn på bilder. Jeg er jo ikke akkurat så flink til å ta bilder. Dere kjenner sikkert til problemet - at bilene deres er mye kulere i virkeligheten enn på bilder som dere tar.

 

Ikke noe vinge? Hmmm... Jeg ska hvertfall lakkere den sorte lille vinga hvit nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår