Gå til innhold

Ford-fans! Min Ford Sierra Combat 2.0iS

Ranger emnet


StreetCar

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

Hadde ford visst om alle forskjellene så ville de nok vært mere vrange.. På sedan utgavene er det forskjell i bagasjerommet, forsterket på cossie, ingen sjekket det da jeg bygde om. De som vet hvor stor forskjell det er jobber som regel på delelageret.Tror det er mer forskjell enn att du kan bygge om. En haug med ledninger som ikke er der på vanlig. Bare noe folk tror at det er ganske likt. Ikke noe problem å koble cossie motornett til vanlig ledningsnett, 4 ledn, men endel funksjoner ligger oxo i ledn nettet og vil da mangle.

 

Det sier litt da ford godkjenner ombygging fra 87-88 til 4x4.. Karrosseriet er tykkere foran på en 4x4. bla. innerskjermer pluss at det er stivere der drivaksel passerer. Dette er et felt som de skjærer ut på de eldre...

 

Har godkjent 83 vingebil! 83 sierra har antageligvis verdens mykeste karrosseri!!!!

 

Men nå blir dette off topic... Ferdig diskutert for min del...

Bare rette litt jeg: Ford Motor Norge godkjenner ingenting utover det de selv har levert! På jobben har vi faktisk motatt et par henvendelser som i strenge ordlag forbyr godkjenning av ombygging til Cos. Men man kan ikke rette seg etter alt derfra heller...... Vi er nok klar over forskjellene, men er ombyggingen gjort fornuftig ang bremser,hjuloppheng, el, og bensintilførsel og bilen generelt virker ok går det som regel bra!

Det er veldig mange som skaffer en oppbrukt Sierra og slenger inn noen oppbrukte Cos deler som olja spruter av, da går det ikke bra! Nå begynner vel dette fenomenet å avta, med all import må vel Norge snart være det land i verden med flest Sierra Cos! Ombygging lønner seg vel ikke lenger..eller?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Bare rette litt jeg: Ford Motor Norge godkjenner ingenting utover det de selv har levert! På jobben har vi faktisk motatt et par henvendelser som i strenge ordlag forbyr godkjenning av ombygging til Cos. Men man kan ikke rette seg etter alt derfra heller...... Vi er nok klar over forskjellene, men er ombyggingen gjort fornuftig ang bremser,hjuloppheng, el, og bensintilførsel og bilen generelt virker ok går det som regel bra!

Det er veldig mange som skaffer en oppbrukt Sierra og slenger inn noen oppbrukte Cos deler som olja spruter av, da går det ikke bra! Nå begynner vel dette fenomenet å avta, med all import må vel Norge snart være det land i verden med flest Sierra Cos! Ombygging lønner seg vel ikke lenger..eller?

 

Enig med deg når det gjelder antall sierra cos ja.. vi må helt klart være et av de landa i verden med felst cosworth pr innbygger..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Drit kul.. tja. Jeg er litt mer enig i motor greia. Man får mer lyst på bilen om det sitter en Cosworth motor i den på 300hk, enn en "noe trimma"(haha) 2L med KN filter og eksosanlegg på..

 

Men en motor som ikke er synlig før du tar opp panseret, har lite å si på utseende.

Jeg syns bilen absolutt ikke var pen. Var en blanding av USA blikkboks, blandet med plast som ser ut til å tilhøre en gammal japansk blikkboks.

 

Syns den var bedre før, faktisk. Sorry.

Men du skal ha for jobben, for den så veldig strøken ut, ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
Jeg liker ikke de øyelokka. Bortsett fra den lille bagatellen er bilen veldig fin. Uendelig mye finere enn den var.

 

x2

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår