Gå til innhold

Skivebremser bak på Coupe 85

Ranger emnet

Buurn

Anbefalte innlegg

Den var kjedelig! Kunne tenkt meg den bakstillinga. Jo, det skal gå. Bare bytte nav og bremsene, det som er tingen er at jeg mistenker at bakdemperene er gåene. Så da kunne jeg tenke meg å byttet disse samtidig.

Det var du som hadde en del deler til type 85 sant? Du har ikke tilfeldigvis senkesett? Kommer sikkert på mere deler etterhver :watchout

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjedelig! Kunne tenkt meg den bakstillinga. Jo, det skal gå. Bare bytte nav og bremsene, det som er tingen er at jeg mistenker at bakdemperene er gåene. Så da kunne jeg tenke meg å byttet disse samtidig.

Det var du som hadde en del deler til type 85 sant? Du har ikke tilfeldigvis senkesett? Kommer sikkert på mere deler etterhver :watchout

har senke sett, + at jeg har 2 "nye" bakdempere(sachs gassdempere, gått max 1000km)+ gule koni framme(ukjent alder, men funker bra), men er et ork å skru av senke settet :P kan gjøre det når snøen smelter litt, men hvis du kommer innom skal du få det ganske billig hvis du skur av selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at vi bor så sinnsykt langt unna hverandre, så sannsynligheten for at jeg kjører innom er desverre liten. Du får si ifra når snøen er borte og du er villig til å skru dette av til en pris. Hvor mye senk er dette settet egentlig? Og er disse gass demperene mye stivere enn orginalene?

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gassdemperene er like stive som de koni demperene som er framme, dvs ganske så stive, har aldri kjørt disse bilene uten senk og koni/gassdempere så vet ikke hvordan de er i forhold til orginalt. senker 35mm syns jeg å huske, litt i det meste laget syns jeg, 15mm hadde jeg på quattron min, og synes det ble penere. legger ved 2bilder der den røde har 35mm senk og den mørke 15mm

bil1003.jpg

photo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil prøve meg på 35mm senk, selv om 15mm så veldig pent ut. Utrolig fine biler du har hatt forresten. Du får sette av en pris på dette med frakobling, er interessert når snøen forsvinner:P Akkurat nå strekker ikke kronasjene til, men etterhvert skal det nok rekke.

Litt off topic. Bilen jeg har nå har stått en god stund stille, dvs motor har ikke gått på lang lang tid. Nå går motor, men den vil ikke holde seg på tomgang. Skulle ikke dette være noe som motoren selv stiller seg til? Har blitt fortalt av mekanikere at jeg ikke burde røre gasswire eller noe som helst innstilling da den skal gjøre dette selv. Men hva tror du det kan skylles at den ikke vil gå på tomgang? Noe vesentlig er kanskje at jeg ikke har dynamo tilkoblet, da får den jo ikke ny strøm til bateriet. :spin

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ta ut tomgangsskruen og rense den(ofte mye sot og tull på den) også stille inn tomgangen etterpå ;)k-jetronicen er ikke så ekstremt smart :P legger ved en link div tips :) på den siste linken står det litt om tomgangs problemer

http://www.audiclubna.org/chapters/potomac/tech/coupegt_tips1.html

http://www.audiclubna.org/chapters/potomac/tech/coupegt_tips5.html

demperne bak kan du få for 500kr(halvpris) + frakt, skal gå bra å skru de av når som helst siden det ikke er en stor jobb bak :)

har forresten en haynes bok på 80/90/coupe fwd liggendes hvis du skulle være intressert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beklage sent svar, vært mye skole erbe i det siste.. Jeg skal tenke på prisene dine. Har en russebil me noen kamerater som trenger litt kronasjer før jeg kan bruke mer på Audien. Noe av det første jeg skaffet meg var Haynesboka, så den har jeg=)

Litt ot, har lagt opp alt av bremsesystem nytt bakover nå på bilen, og har gått i innkjøp av nye sko og innsats med pumpe bak. Er en midlertidig løsning til skivebremser kommer på plass. Må ha nye dempere rundt hele bilen også etterhvert da jeg tror dem er ganske så utslitt dem som står på(jynger greit mye når jeg trykker ned på alle fjørbena).

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider