marton Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 hei holder på og bygge om en mercedes 2.3 8v og skal godkjenne den med turbo.og 136kw. men for og få det godkjent så må det dokumenters/godtgjøres at råkarosseriet som er på min bil er identisk med w201 2,3-16v noen som vet hva som er forskjel på dei 2 råkarosseriene? bertel o sten fant bare ut att det bare var 2 forskjellige delenummer på råkarosseriene, men di kunne ikkje sei spesifisert hva som var forskjellen, men hadde mistanke om torpedoveggen er det noen som vet noe.. eller vet om noen så eg kan kontakte. så må dere bare gi beskje På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Om du ikke får svar her, prøv 190klubben. Flere som vet altfor mye om 190 der! Lykke til! Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Tror du skal bry deg mest om drivlinjen. Bremser, understell, stabstag, foringer, ++ Dette er snakk om sikkerhet, så det er mest det dem er på jakt etter. Karosseriene er i seg selv ganske like. Ingen betydelig forskjell mellom motoralternativene. BOS gir ingen dokumentasjon på ombygginger som innebærer turbo på M102 motorene. Dette er pga det ikke finnes noen biler levert fra fabrikk med dette, så disse dokumentene finnes ikke! Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Har du vært i diskusjon med Biltilsynet om det? Driver med det samme opplegge jeg å, 2,3 8V med datasprut å snurre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marton Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet klaven...ja har snakkt med dei om det..har sjøl datasprut sm4 og turbo++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet klaven...ja har snakkt med dei om det..har sjøl datasprut sm4 og turbo++++ jasså, hvor mye hk er et snakk om att de vil godkjenne da, rundt 200 siden det bir 16v understell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet Da tror jeg du får et hinsides stort problem da det er vel ca 20-30 forskjellige delenr på div W201 chassie... Et chassie får et helt annet delenr selv om det er prikk likt helt ned til den minste sveis, hvis den feks. får en liten forandring som et lite hull til et klips i kanal... :spin Det du burde legge frem er kun det med sikkerhet. Et w201 chassie er et w201 chassie. De kom som regel med og uten takluke, og andre minimale forandringer. Er håpløst når BT setter et slikt krav som de gjør i ditt tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marton Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Da tror jeg du får et hinsides stort problem da det er vel ca 20-30 forskjellige delenr på div W201 chassie... Et chassie får et helt annet delenr selv om det er prikk likt helt ned til den minste sveis, hvis den feks. får en liten forandring som et lite hull til et klips i kanal... Det du burde legge frem er kun det med sikkerhet. Et w201 chassie er et w201 chassie. De kom som regel med og uten takluke, og andre minimale forandringer. Er håpløst når BT setter et slikt krav som de gjør i ditt tilfelle. ja det er utallige delenr på råkarosseriene.det er det eg og trur, at det bare er noe små forskjeler som ikkje har noe betydning.men får bare undersøke og spør meg frem litt til. trudde og det med sikkerhet og bremser dei la mest vekt på.men men det går nokk i orden ein gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Du kan spørre så enkelt som at hvilket av delenr på 16v chassiet de vil at du skal bruke? Det er umulig for dem å bruke det argumentet om at du skal ha samma delenr. Til og med samme delen kan bytte delenr etter noen år. Dette er helt vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.