Gå til innhold

ombygging


marton

Anbefalte innlegg

hei holder på og bygge om en mercedes 2.3 8v og skal godkjenne den med turbo.og 136kw.

men for og få det godkjent så må det dokumenters/godtgjøres at råkarosseriet som er på min bil er identisk med w201 2,3-16v

 

noen som vet hva som er forskjel på dei 2 råkarosseriene?

bertel o sten fant bare ut att det bare var 2 forskjellige delenummer på råkarosseriene, men di kunne ikkje sei spesifisert hva som var forskjellen, men hadde mistanke om torpedoveggen

 

er det noen som vet noe.. eller vet om noen så eg kan kontakte. så må dere bare gi beskje

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal bry deg mest om drivlinjen.

 

Bremser, understell, stabstag, foringer, ++

 

Dette er snakk om sikkerhet, så det er mest det dem er på jakt etter.

 

Karosseriene er i seg selv ganske like. Ingen betydelig forskjell mellom motoralternativene.

 

BOS gir ingen dokumentasjon på ombygginger som innebærer turbo på M102 motorene. Dette er pga det ikke finnes noen biler levert fra fabrikk med dette, så disse dokumentene finnes ikke!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet

 

klaven...ja har snakkt med dei om det..har sjøl datasprut sm4 og turbo++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet

 

klaven...ja har snakkt med dei om det..har sjøl datasprut sm4 og turbo++++

 

jasså, hvor mye hk er et snakk om att de vil godkjenne da, rundt 200 siden det bir 16v understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gt-555 skal bygge om med komplett understell med bremser og det hele fra 2,3 16v.og bt sa at det tillates ombygg.men det må dokumenters/godtgjøres at rå karosseriet blir identisk med 2,3-16.bos kunne gi dokumentasjon på det vist det hadde vert samme delenummeret på karosseriet

 

Da tror jeg du får et hinsides stort problem da det er vel ca 20-30 forskjellige delenr på div W201 chassie...

 

Et chassie får et helt annet delenr selv om det er prikk likt helt ned til den minste sveis, hvis den feks. får en liten forandring som et lite hull til et klips i kanal... :spin

 

Det du burde legge frem er kun det med sikkerhet. Et w201 chassie er et w201 chassie. De kom som regel med og uten takluke, og andre minimale forandringer. Er håpløst når BT setter et slikt krav som de gjør i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du får et hinsides stort problem da det er vel ca 20-30 forskjellige delenr på div W201 chassie...

 

Et chassie får et helt annet delenr selv om det er prikk likt helt ned til den minste sveis, hvis den feks. får en liten forandring som et lite hull til et klips i kanal...

 

Det du burde legge frem er kun det med sikkerhet. Et w201 chassie er et w201 chassie. De kom som regel med og uten takluke, og andre minimale forandringer. Er håpløst når BT setter et slikt krav som de gjør i ditt tilfelle.

 

 

 

ja det er utallige delenr på råkarosseriene.det er det eg og trur, at det bare er noe små forskjeler som ikkje har noe betydning.men får bare undersøke og spør meg frem litt til.

trudde og det med sikkerhet og bremser dei la mest vekt på.men men det går nokk i orden ein gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår