Gå til innhold

Servopumpa går snart i stykker..

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

Hellu!

Har fått stygge "rattle" lyder i servopumpa, så den er nok ikke så mange mil fra å gå i stykker.

Har sett på mange servopumper, men alle pumpene til 740 er sinnsykt dyre... vi snakker om 3000kroners klassen.

Men, går man over til 940-pumper, koster det rundt 1500kr.... spørsmålet blir da;

Hvordan passer 940-pumpa?? Må noe moddes for å få inn den? De ser jævla like ut på bilder, men ingen kan "bekrefte" at de passer om hverandre.

Trenger så mange og gode svar som mulig... helst ikke noe "tror det passer"-svar.

Mvh

Lars FK.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Har fått stygge "rattle" lyder i servopumpa, så den er nok ikke så mange mil fra å gå i stykker.

Har sett på mange servopumper, men alle pumpene til 740 er sinnsykt dyre... vi snakker om 3000kroners klassen.

Men, går man over til 940-pumper, koster det rundt 1500kr.... spørsmålet blir da;

Hvordan passer 940-pumpa?? Må noe moddes for å få inn den? De ser jævla like ut på bilder, men ingen kan "bekrefte" at de passer om hverandre.

Trenger så mange og gode svar som mulig... helst ikke noe "tror det passer"-svar.

Mvh

Lars FK.

Ikke for å være frekk, men har du nok olje på? med lite olje så lager de mye rare lyder :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har absolutt fullt med olje ja :)

jeg har visst om problemet en stund egentlig...det romstrerer en del spon i olja, og det kommer ikke fra tannstanga for å si det sånn :)

Men, 940-pumpa funker, så da blir ting litt enklere.

noen tips om hvem som har billigst Servopumper av forhandlere? Eller er høgger'n like god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje du 230ft motor da? det er no 940 motor.. :)

joda, men har servopumpa fra dem gamle F-motoren min ;) Stakkars pumpa synger nok på siste værset etter 350 000km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type pumpe har du, den med ekstern tank? Har liggende en del her.

har den med ekstern tank ja... dvs, tank på støtdempertårnet. skal du selge? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en b230et stående du kan få komme og plukke av hvis du vil.

har du noen tilstand på den da? B230ET = Mye sideveis = mye svinging = Mer ekstra slitasje på pumpa... det er det jeg tenker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen tilstand på den da? B230ET = Mye sideveis = mye svinging = Mer ekstra slitasje på pumpa... det er det jeg tenker:)

Jeg kjøpte bilen i sommer som var, da hadde den vært noen år i eie av fruen i huset hos en familie i tønsberg, gubben hadde en større chevy. Ikke sikker på hvem som eide bilen før, har ikke papirene her akkurat nå desverre. Jeg har heller ikke kjørt spesielt hardt med den, er en forsiktig fyr, deussten plukka jeg ut motoren etter kun kort tid allikevel :) Kmstand er vel, hmm, 220 tror jeg, husker ærlig talt ikke 100% og er på andre siden av byen iforhold til bilen akkurat nå!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av "ny typen" pumpe, med ekstern tank, finnes det to versjoner, dene ene oppererer med høyere trykk. tror det var i '90 den kom. har både tannstang og pumpe og alt fra 940 på min, alt er likt og passer overens. har også pumpa fra gamlemotoren liggende, funka helt fint, har ligget med olje inni siden i sommer når jeg bytta, bare skrik ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider