Gå til innhold

Gokjenning ved montering av turbomotor?

Ranger emnet


Enerhaugen

Anbefalte innlegg

Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k..

Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere?

Korleis skal me gå fram me biltilsynet?

Nåke meir me må tenke på?

Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740..

Takk før svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k..

Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere?

Korleis skal me gå fram me biltilsynet?

Nåke meir me må tenke på?

Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740..

Takk før svar!

 

Søk! Er maaaaange tråder om dette på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k..

Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere?

Korleis skal me gå fram me biltilsynet?

Nåke meir me må tenke på?

Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740..

Takk før svar!

 

-Monter 21mm stabstag eller tykkere. (Turbo-stabstag 22mm, 940 stabstag 23mm, Pedersens racing 24mm, IPD usa 25mm)

 

-Nye støtdempere rund baut, enten av type Sachs (orginalt fra volvo) eller noe bedre ala Koni/Bilstein.

Ta med deg kopi av kryss-tabellen feks Sachs, som har overganger fra OEM (Orginalt volvo) til sine dempernummere.

 

-Brems motoren din hos NAF eller annet sted med Godkjent bremsebenk. (Stort pluss å vite hva du HAR av pulver)

Volvo 740/940 er godkjent opptil 228 hk og 310nm såfremt det overnevnte er oppfyllt.

 

-Bestill time hos BT, ta med deg all dokumentasjon og husk spesielt på kvitteringer!!

 

Og la bilen se bra ut... ikke nedbørna bakhjul, gjerne nyvaska, ikke mangle 3-4 pærer, støtfangere som henger og slenger, etz.

 

dokumentet hvor allt detta står, finner du på http://www.volvocars.no

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man bremsepapirer om man putter inn en noenlunde original motor da? Holder det ikke med noe papir fra volvoforhandleren om hvor mye hk motoren der har?

 

Alt etter hvor snill bt karen er det.

 

Men de kan ikke vite om motoren er original, derfor kommer en lengst med en motor som du har paipr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men skjønner ikke helt poenget. Kan jo bare justere på turbotrykket for å få den effekten jeg vil ha.

 

Poenget er å vise good-will, og gi et godt inntrykk av at du faktisk ER litt seriøs i det du driver med.

Møt opp med et smil, hyggelig tone, og vær ærlig og åpen...tenk deg selv i godkjennerens situasjon. Om en sur drittunge på 20 begynner å nærmest å glefse etter deg fordi du spørr om motoren, så har du ikke mye lyst til å være "hjelpsom".

 

Ikke "spar" på penga, de syns bremsepapirer er Veldig nyttig informasjon, faktisk kan du få småskryt. Og det er nyttig for deg og.. så slipper du å skryte på deg hester du ikke har ved feks et salg.

 

Digg å ha feks 161kw i vognkortet... ikke alle 740'er som har det ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Må vere hjelpsom so går det veldi mykkje lettare.

 

Men det du må vise framm er papir på motoren og papir på støtdempara. Og papir fra volvo att det er ei godkjent ombygging.

 

Papir fra volvo finner vi her : http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres...tendringer.pdf

 

Papir på støtdemparane er ganske inividuelt etter kva type du har.

 

Papir på motoren, ka papir trenger vi der? Eg skal godkjenne ein B230Et og har time. Men har ikkje funnet papir på motoren enda.

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Må vere hjelpsom so går det veldi mykkje lettare.

 

Men det du må vise framm er papir på motoren og papir på støtdempara. Og papir fra volvo att det er ei godkjent ombygging.

 

Papir fra volvo finner vi her : http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres...tendringer.pdf

 

Papir på støtdemparane er ganske inividuelt etter kva type du har.

 

Papir på motoren, ka papir trenger vi der? Eg skal godkjenne ein B230Et og har time. Men har ikkje funnet papir på motoren enda.

 

 

Du finner ingen papirer på motoren, uten å kontakte volvo og betale x antall kroner for å få dokumentert orginal effekt i B230ET-motoren du har.

 

Det kreves heller ingen "papirer" fra volvo på at dette er en godkjent ombygging, men kan være kjekt å ha. Men, jeg ser ikke vitsen i å gi smør på flesk, når det står i volvo sitt eget dokument hva som definerer en Godkjent ombygging.

I min verden blir da et "yes, jeg har kikka på bilen og jeg er enig"-papir fra volvo bare bortkastet, når BT-kontrolløren skal se over at det samme er gjort uansett.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg må vell ha papir som sier att ein B230ET har 182HK? Eller har Biltilsynet det?

 

yes, og dette dokumentet har kun volvo.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg MÅTTE til volvo for full gjennomgang av min før BT ville se på den i det hele tatt. var ikke alternativ uten. alt skulle være orginalt eller tilsvare orginalt, altså at bilen min skulle være i den stand den KUNNE kommet orginalt fra fabrikk. grovere og flere stag, sintere dempere og sperra++ var bare pluss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår