Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikring på 940 turbo/LT?

Ranger emnet


volvoRsport

Anbefalte innlegg

Jeg betaler 5200,- IF... 940gl 91mod. er 21 60% bonus (øker vel til 70% i år) forsikrer gjennom fatter med hovedbruker under 25.

Jobber opp mot forsikringsselskap til daglig, og vil sterkt anbefale If... og Volvia (som kjøper forsikringer av IF...).

Gjensidige, trygg hansa samt de små selskapene er veldig trege til å betale ut penger, det er også ganske vanskelig å få de til å være fleksible med tanke på leiebil og forsikringsutbetaling. Volvia tror jeg har noen av de gunstigste prisene på markedet hvis man bare maser litt på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 5200,- IF... 940gl 91mod. er 21 60% bonus (øker vel til 70% i år) forsikrer gjennom fatter med hovedbruker under 25.

Jobber opp mot forsikringsselskap til daglig, og vil sterkt anbefale If... og Volvia (som kjøper forsikringer av IF...).

Gjensidige, trygg hansa samt de små selskapene er veldig trege til å betale ut penger, det er også ganske vanskelig å få de til å være fleksible med tanke på leiebil og forsikringsutbetaling. Volvia tror jeg har noen av de gunstigste prisene på markedet hvis man bare maser litt på de.

 

 

En kjøper vel forsikring der en kommer billigst ut...

Har selv Volvia og synes det er ok.

ca 5500 kr, delkasko, 30 000 km, 70% 2 år, AC, Garasje, Startsperre, LT, gamling på 32 år...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Ble ganske forskrekket da faren min hørte på forsikring på en 93" 940 turbo og Volvia skulle ha 13000kr for fullkasko og Enter skulle ha 10000kr hvis han overførte begge bilene dit. (Han har full bonus, men man fikk ikke overført all bonusen på bil nr.2)

Men etter det dere skriver så ser det ikke ut som om det var noen uvanlig pris alikevel.

Da blir det nok til at jeg kjøper en GL/SE e.l. og bytter motor isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i gjensidige og betaler 14000 i året, full kasko og 12000 i kjørelengde, det er med innbo forsikrinmg å da, så er vel rundt 12-13 på bilen tenker jeg.

Hadde 50% i bonus, men har vel igjen 20% nå etter en hel masse surr. he he

Er 22.

Forsikre bil er helt sinnsykt, første voloen jeg kjøpte var en 79 mod 242, den ga jeg 6000kr for og måtte ut med 7000kr i bare ansvar forsikring hos if.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har -91 GL, 20000 km i året og 50/60% bonus (vet ikke eksakt). Jeg betaler 4100 i året med delkasko.

 

Atthest: Anbefale If, hvordan i huleste kan du det? En kamerat av meg hadde en -98 Polo OA som han fikk et tilbud på å forsikre for 6k med fullkasko. Året etter var prisen økt til 60k.

Forøvrig har jeg og min familie og noen kjente Gjensidige. Har aldri hatt problemer med de.

Min bror (v240tic) har hatt 2 skader på sin bil, og har aldri hatt problemer med tanke på leiebil, taksting og utbetalig/innlevering. Tror mye av dette ligger hos saksbehandlere som ikke gjør jobben skikkelig.

Har hatt innbrudd i gamlebilen, og dette gikk også smertefritt. gikk bare noen dager fra jeg leverte papirene på hva som manglet osv til de hadde beregnet ut hva jeg skulle få igjen på forsikringen, og det gikk greit. En kollega som har en sierra og IF, der nekter IF å betale deler av skadene etter tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår