Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikring på 940 turbo/LT?

Ranger emnet


volvoRsport

Anbefalte innlegg

Jeg har -91 GL, 20000 km i året og 50/60% bonus (vet ikke eksakt). Jeg betaler 4100 i året med delkasko.

 

Atthest: Anbefale If, hvordan i huleste kan du det? En kamerat av meg hadde en -98 Polo OA som han fikk et tilbud på å forsikre for 6k med fullkasko. Året etter var prisen økt til 60k.

Forøvrig har jeg og min familie og noen kjente Gjensidige. Har aldri hatt problemer med de.

Min bror (v240tic) har hatt 2 skader på sin bil, og har aldri hatt problemer med tanke på leiebil, taksting og utbetalig/innlevering. Tror mye av dette ligger hos saksbehandlere som ikke gjør jobben skikkelig.

Har hatt innbrudd i gamlebilen, og dette gikk også smertefritt. gikk bare noen dager fra jeg leverte papirene på hva som manglet osv til de hadde beregnet ut hva jeg skulle få igjen på forsikringen, og det gikk greit. En kollega som har en sierra og IF, der nekter IF å betale deler av skadene etter tyveri.

 

Jeg har hatt flere positive erfaringer med If.. reiseforsikringsutbetalinger tyveri fra bil og lignende, der jeg ikke har tapt en krone. volvia kjøper forsikringene sine fra IF.., alle forsikringsselskapene opererer med "gi-kunden-et-tilbud-og-se-om-han-aksepterer-det" Men dette kan man forhandle på, IF.. er veldig fleksible i denne sammenheng, som sagt tidligere jobber jeg opp mot forsikringsselskapene til daglig, så jeg ser hvem som er fleksible eller ikke, gjensidige er omtrent aldri løsningsorienterte overfor kunden. trygg hansa er enda verre, jernbanepersonalet bank og forsikring likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke forsikre bilen som en GL?? Står jo at det er turbo i vognkortet hvis det er det. Skjønner ikke at det skal være noen ulempe. Smeller det så står det jo at det er turbo i vognkortet, så da har dem vel ikke noe dem skulle ha sagt, såsant bilen er original... Hadde det vært en GL som hadde blitt ombygd til turbo uten at noe står i vognkortet hadde man nok gått på en smell tenker jeg!!

 

Vil bare diskutere litt, noen som har erfaringer/hva tror dere?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke forsikre bilen som en GL?? Står jo at det er turbo i vognkortet hvis det er det. Skjønner ikke at det skal være noen ulempe. Smeller det så står det jo at det er turbo i vognkortet, så da har dem vel ikke noe dem skulle ha sagt, såsant bilen er original... Hadde det vært en GL som hadde blitt ombygd til turbo uten at noe står i vognkortet hadde man nok gått på en smell tenker jeg!!

 

Vil bare diskutere litt, noen som har erfaringer/hva tror dere?

 

Såfremt det er en ombygd en så er det vel ikke det noe problem, men værre hvis det er en original turbo. Men er det noen som vet om forsikringsselskapet endrer forsikringa hvis du sier ifra at du har byttet til turbo motor? Vil den da bli forsikra som en turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår