Gå til innhold

Åpent filter på V70 turbo

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Har en B5204T4 (2.0 turbo, 180hk) som er chippa og et slags effektanlegg (mangler bakerste eksospotte). Er jævla flott lyd i bilen men kunne tenkt meg litt mer fint femmerlyd :)

Får man kjøpt ombyggingssett? luftmassemåleren er jo så teit laget siden den er skrudd inn i luftfilterboksen så må jo ha et adapter der.

Kan fint lage adapteren selv, ikke noe problem, men i så fall noen som har noen ide om hvor stort filter jeg trenger? (oppgitt til 225hk, ta det med en klype salt.. men noe over 200 ihvertfall)

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, motoren min er 180.. finner den på få plasser.

men jeg har funnet papirer på 180hk versjonen og det er også det den er orginalt registrert på i vognkortet :p

163hk er jo alt for lite, synes litt synd på de som har en sånn bil med 2.0 N/A motor på 126hk og automatgir.. makan det må vere treige greier ;)

hehe.. den til bsr så jo teit ut, så lager meg en adapter og så måler jeg opp sånn at jeg kan kjøpe så stort filter som det går an å få plass til :p ser mektig ut og så slipper jeg å vaske det så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke legge meg ut i en lang diskusjon her, men B5204T4 er det 163hk i. Denne kom når RN motoren ble introdusert i 99 modellene.

180hk var i de eldre B5204T2, samt i B5204T5 som kom i V70N.

Den satsen til BSR er helt grei det. monterte den i V70n til svogeren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke legge meg ut i en lang diskusjon her, men B5204T4 er det 163hk i. Denne kom når RN motoren ble introdusert i 99 modellene.

180hk var i de eldre B5204T2, samt i B5204T5 som kom i V70N.

Den satsen til BSR er helt grei det. monterte den i V70n til svogeren min :)

kan hende den heter T3.. hvem vet? :p

men om du har rett så skylder staten meg en del peng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 180 hk s70 så går det ant å sette konfilter rett på luftmasse måleren. Bare skru av å se.. er som en flens=)

hmm.. det er såpass greit ja ;) hadde håpa på noe sånt men har ikke skrudd vekk noe på bilen enda..

da er det bare å kjøpe et luftfilter som er like stort som luftfilterboksen.. finnes slike filtre i sort? (eller lignende anonym farge..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det er såpass greit ja ;) hadde håpa på noe sånt men har ikke skrudd vekk noe på bilen enda..

da er det bare å kjøpe et luftfilter som er like stort som luftfilterboksen.. finnes slike filtre i sort? (eller lignende anonym farge..)

Husker ikke dimensjonen. har planer om å settep på konfilter selv så jeg må nåkk ta av å måle en dag.. Farge vet jeg ikke. K&N er rødbrunt å green cotton er grønt.. Det er merker jeg har hørt er bra..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å ikke sause inn fiteret med olje for det liker ikke Lmm.

Må jo være litt filterolje på da, ellers henger jo ikke det fine støvet igjenn i filteret. Det jeg gjorde var å fjerne øvre del av den orginale filterboksen, og la ett K&N filter oppi der, på det viset får du inn litt friskluft til filteret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være litt filterolje på da, ellers henger jo ikke det fine støvet igjenn i filteret. Det jeg gjorde var å fjerne øvre del av den orginale filterboksen, og la ett K&N filter oppi der, på det viset får du inn litt friskluft til filteret.

ja det er jo klart man må ha på olje men ikke overdrive.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider