Gå til innhold

Volvo 245 dl

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fin bil:) har en 82 245 jeg da!

 

Skulle i 1. omgang være vinterbil, men så må jeg bruke den minst 1 år til fordi jeg ikke har penger til 740`n!

 

B21`n min var helt rævkjørt; skjørtebank, tenningsbank, rådebank, rett å slett grisejula! Den gikk som en Fiat Punto som går på 1syl!

Så jeg satt inn en b23A med m47!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil:) har en 82 245 jeg da!

 

Skulle i 1. omgang være vinterbil, men så må jeg bruke den minst 1 år til fordi jeg ikke har penger til 740`n!

 

B21`n min var helt rævkjørt; skjørtebank, tenningsbank, rådebank, rett å slett grisejula! Den gikk som en Fiat Punto som går på 1syl!

Så jeg satt inn en b23A med m47!

 

 

takk for d:P

motoren er velldig bra den:P

lakken som ska få seg en omgang me rubbing og polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, visst eg setter 5 trinns manuell i bilen min som originslt har 4 trinn vil eg da spare bensin på dette?

og hvilken clutch må eg bruke for å få dette til`? en til b19 eller til b21? må skifte clutch og den girkassa som eg har lekker olje i bakkant.

må eg skifte mellomakslingen og visst eg ska sette på femtrinnskasse og clutchen hvilken må eg bruke for at d ska funke?

 

takk for alle svar:)

 

Mvh

Thor Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutch kan sikkert noen andre uttale seg om, for der er jeg usikker, men mellomakselen må byttes til en kortere ja. Men en annen ting du må passe på er speedometeret. 5 trinns kasse med speedo-wireuttak fantes vel bare på et par årganger før el-speedo med pickup i bakakselen tok over.

 

Du må altså få tak i kasse med wireuttak, ellers må du bytte bakaksel og speedometer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, kjempebil du har fått deg ! :) Tror lanskje det kunne ha blitt tøft om du lakerte svart inni lyktene. det synes jeg er finest da.. Du får stå på med bilen og ta godt vare på den ;) "volvo e gobil"

Mvh Adrian

 

Volvo 245 Turbo 81

Polaris RMK 155" 600Ho 07

Massey Ferguson 4355 03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som må/skal gjøres med bilen:

 

Skifte motorfester

Skifte bremsevæske

Fikse skiltlys

Servo må eg ha

To rustflekker ska fikses

Full polering og rubbing

Skifte blinklysglass

Lakke inni frontlyktene

Finne på noe lurt me baklyktene

Anlegg, ny cd-spiller, sub, høytalere osv.

Nye dørtrekk(svarte)

Sentrallås

1000- metringer og Tåke/linselys

Få tak i original turteller

Bross styling og felger muligens om noen år.

Sette inn recaro(sierra) så fort som mulig grunnet ødlagt sete

 

Ellers er min oppgave å bevare bilen i finest mulig tilstand.

 

 

Ting som er gjort hittil:

 

Kvite Blinklys

Anlegg. (Audiobahn suber 2x 12", To høytalere og en jævla bra Pioneer spiller.:) Anbefale enter Pioneer eller Alpine til de som vil ha avansert lyd i bilen.

Fått på uorginal turteller.

Satt på lavere frontleppe.

 

 

 

Takk for all positiv respons:)

 

 

Mvh. Thor Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

noen som har en lur ide til å koble opp comp sett framme i disse bilene? Får nye svarte dørtrekk som eg vil ha så originale som mulig og da lurte eg på om noen har en god ide til å snekre noe som er fint og passer i bilen?

 

Linker til noen som har gjort dette eller bilder er supert:)

 

takk for alle svar.

 

Mvh. Thor Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår