Gå til innhold

Skal kjøpe bil, Audi 1.8T. Pris forslag?

Ranger emnet

Potet-R

Anbefalte innlegg

Har nettop vært å sett på denne bilen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1388906

Chippa av ES tuning og benka 195hk. Påkostet bilstein dempere, bra bremser og nytt eksosanlegg. Komplett service hefte!

Bilen har tidligere vært bulket og ripet på høyre bakskjerm, men ble oppretta og lakkert av Møller Trondheim. Blir det da fort rust p.g.a bortskrapet galvanisering? Nye baklykter, facelift.

En liten rustflekk under skiltet (1x1cm) og en 2x3cm rustflekk oppe på dørstokken. Noe rart med sentrallåsen. Uten klima og soltak og orginal stereo. Manglet lys i turbotrykksmåleren og tåkelys bryteren var en uorginal knapp, men disse var lett og koble opp sa han. Sommerdekka var nedslitte, må ha nye. Ikke hakk i felgene.

Noen formeninger om prisen? Jeg synes kanskje den er litt stiv? Er disse generelt vanskelige å selge?

MVH Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja litt skeptisk her du. Han skriver: Strøken Audi A4turbo med komplett servicehefte selges også er det et par rustflekker? Hmm.. Pluss ingen klima, problemer med sentrallås, nedslitt sommerdekk (koster litt for 225/40-18) også har bilen gått såpass langt at regreim bytte må til (dyrt) ++++ så ville nok sett meg litt mer rundt. Endel utgifter som må til for å få denne helt "strøken". Sjekker du opp pris på de tingene trur jeg nok du kikker deg engang til rundt. Men husk du må like bilen :)

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Han må selge bilen p.g.a at han har mista førerkorte i oktober eller noe slikt. Har ikke sett bilen ute for salg før nå, så den har ikke gått mer enn 40 000 de siste 2 åra. Dekk vet jeg er dyrt, kan skafe noen til 1200kr stk. Regreima skal ikke byttes før på 240.000, men vil bytte den noe tidligere fordi regreima har vel en tendens til å bli fort slitt på disse bilene. Bytte den på 220.000 eller noe?

Hvor mye mener dere at han må ned i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte den på 200 000 hadde nå jeg gjort. Ikke vits å sattse på det der. Hver 100 000 er en fin regel å huske på når det gjelder audi selvom de sier 120 eller noe sånt. Skal love deg at om den ryker så blir det iallefall DYRT. Du vil virkelig ha den bilen??

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første der var jo veldig bra, tenkte å kjøpe sedan. Men det som er med den bilen jeg har settpå er jo at det befinner seg 20 minutter unna meg og den andre er i oslo. Så la oss si at jeg skal prute ned den grønne, hadde f.eks 85.000kr vært en god deal?

Bilen har hatt 4 eiere. Så når jeg så i service hefte kjente jeg igjen navnet til han ene der, en kamerat av pappa. SÅ skal høre litt hvordan den karen har kjørt og behandlet bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Den første der var jo veldig bra, tenkte å kjøpe sedan. Men det som er med den bilen jeg har settpå er jo at det befinner seg 20 minutter unna meg og den andre er i oslo. Så la oss si at jeg skal prute ned den grønne, hadde f.eks 85.000kr vært en god deal?

Bilen har hatt 4 eiere. Så når jeg så i service hefte kjente jeg igjen navnet til han ene der, en kamerat av pappa. SÅ skal høre litt hvordan den karen har kjørt og behandlet bilen.

Pruting er alltid et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pruting må til 80 000 er en grei pris, men husk at det baller seg fort på opp mot 100 000 (kanskje oiver det å) med dekk, regreim, omreg + de andre små feilene. Men RUST på en audi, da hadde jeg vært rimelig skeptisk. Men virker som du brenner for denne, men da har jeg iallefall sagt min mening. Tilstandrapport er heller ikke dumt før kjøp, det burde du iallefall ta på den om du skal ha den.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest skeptisk på at bilen har tidligere vært oppretta pg lakkert på høyre bakskjerm, med tanke på galvaniseriga! Eller tar jeg feil der? Er jo møller som har gjort jobben. Rusta på dørstokken kan jeg ta med en punktglassblåser, pensle på lakk og tectylere, for det skules under sideskjørtet. Flekken var på 2x3cm. Er p.g.a skjørtet at det ruster, gnaging.

Er jeg helt på jordet hvis jeg da kjøper denne bilen til 85.000kr, med tanke på at den er så nært til, at veiavgifta nettop er betalt, komplett servicehefte og at det ikke har vært noen rånebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest skeptisk på at bilen har tidligere vært oppretta pg lakkert på høyre bakskjerm, med tanke på galvaniseriga! Eller tar jeg feil der? Er jo møller som har gjort jobben. Rusta på dørstokken kan jeg ta med en punktglassblåser, pensle på lakk og tectylere, for det skules under sideskjørtet. Flekken var på 2x3cm. Er p.g.a skjørtet at det ruster, gnaging.

Er jeg helt på jordet hvis jeg da kjøper denne bilen til 85.000kr, med tanke på at den er så nært til, at veiavgifta nettop er betalt, komplett servicehefte og at det ikke har vært noen rånebil?

Helt på jordet er du ikke.. hehe.. har man lyst på bilen så har man lyst på den, så enkelt er det! :)Bilen ser veldig fin ut spør du meg! men jeg hadde nok ikke betalt noe særlig over 85.

Ang skaden vil jeg tro at møller galvaniserer når dette er orginalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Er mest skeptisk på at bilen har tidligere vært oppretta pg lakkert på høyre bakskjerm, med tanke på galvaniseriga! Eller tar jeg feil der?

Trenger vel ikke henge deg opp i det. Halve bilen min har vært bytta ut karroseri deler på. Etter kollisjon. Og ruster ikke det gitt. Skraper de av noe galvanisering \ tectyl når de demonterer, hiver de på nytt før de monterer, evt fyller inn. Alt for at verkstedsregninga skal bli høy vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider