Viking067 Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 OM ULYKKEN ER ET FAKTUM Tenk på de som er glade i deg og legg inn ICE kontaktperson på din mobil NÅ ! Vennligst les dette, kan være livsviktig: Ambulansefolk har oppdaget at de fleste skadde har mobil på seg, men vet ikke hvem de nærmeste pårørende er i adresselisten. Det er en lur ide å ha et felles navn som en kan kontakte. Forslaget er at alle lager en person som heter "ICE" (In Case of Emergency). Under dette navnet står den/de personer som en mener bør kontaktes. Ønsker en flere personer bruk ICE1, ICE2, ICE3, . Det er en enkel sak å få til, er gratis og kan gjøre en stor forskjell når det gjelder. Lag med en gang en ICE-adresse med et telefonnummer. Kjør pent. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er vel snarere de som jobber på akuttmottaket som har behov for å komme i kontakt med nærmeste pårørende. Men fortsatt enig at det er en bra idé. Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Ikke dumt. Da blir det så jeg lagrer min mor og en veninde som ICE. Pappa er så sløv at han garantert ikke skjønner situasjonen hvis noen ringer fra akuttmottaket og sier jeg har kjørt motorsykkelen i grøfta og trenger blodoverføring. "æ ska itj ha nå lodd!!" Skulle denne tråden vært sticky kanskje? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Er dette noe som ambulanse personell er klar over? hvis ikke er det jo til liten nytte hvis ingen av dem som jobber som ambulansesjafører eller de på akkutmotaket vet om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Siden jeg lagrer alle kontaktene med fullt navn istedet for "mamma" "pappa" osv er det kanskje greit. Men tror du akuttmottak folka skjønner ICE ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Fra http://www.ambulanse.no ICE Og Adressa http://www.adressa.no/forbruker/helse/article817526.ece Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Siden jeg lagrer alle kontaktene med fullt navn istedet for "mamma" "pappa" osv er det kanskje greit. Men tror du akuttmottak folka skjønner ICE ? Her er meldingen som kom på et lokalt forum: "Kan dere spre dette i deres enhet? Gudrun legevakten" Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Skal man legge til ICE i begynnelsen eller slutten av kontaktnavnet? EDIT: Så var det hva som var hensikten da, når jeg har både "Mamma" og "Pappa" i kontaktlista... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Bra tiltak Viking067 å legge det ut her, har aldri vært borti det før leste det her! Får håpe alt MANGE hiver seg rundt og legger det inn fortest mulig, for før man vet ordet av det så er uhellet ute! *banke i bordet* Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Dette er et fenomen som er veldig kjent internasjonalt. Jeg har hatt 2 ICE i min telefon liste lenge, "ICE Far" og "ICE Ektefelle". Tid er mangelvare når man finner en skadet person. Redningspersonell har ofte ikke tid til og lete igjenom en lang kontakt liste når dei kommer til et åsted. Da er det mye bedre og starte telefonlisten og kjapt bruke hurtigtaster for og komme seg til I. Hvis tiden tillater det blir pårørende kontaktet på ulykkessted. Dette for og klargjøre om den forulykkede er alergisk mot noen typer medisin, få pårørende til og møte må akkutmottak osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Dette gjorde jeg før jeg dro til Italia i sommer. Har 3 stk, en til mor, far og bror. - Devil Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Har snakker om dette på radioen i hele dag også. Der også oppfordret de alle til å lage ICE nr på telefonen. Har både mor far og søs på tlf + at de er lagret som ICE i tilleg Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Bra tips! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 kjempe bra tips. dette skulle kansje vært klistret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det er nå gjort! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg