Gå til innhold

trimming 2.6i

Ranger emnet


omega2.6i

Anbefalte innlegg

Jeg hadde planer om å bygge turbo i en sånn, men skrinla hele greia når bilen ble påkjørt.

 

Siden kompresjonsforholdet i denne motoren er forholdsvis lavt 9,2:1 ,så mener jeg den er velegnet for turbo. Kan nok lade 0.6 bar på helt original motor vil jeg tro, mulig du må ha større dyser. Effekt: tja, 220-240 hk?

 

Jeg sendte mail til JMA og Protrim for å få litt info og anbefalinger rundt dette prosjektet, men de hadde ingen erfaring med å turbokonvertere 2,6 motoren :hvaskjera

Men noen må jo være den første :thumb

 

Forresten: clutch+Drivverk på disse bilene er meget kraftig, monterer du diff. brems fra Omega 3000 så har du drivlinje for minst 300 hk!

Omega 3000 24V Turbo

Vivaro 1,9 DTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår