Gå til innhold

83 åring SLAPP fengsel etter å ha kjørt med promille på 1,7. pga sin alder

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

så alle dere har hørt om som har kjørt i fylla har havna i fengsel altså? har hørt om flere som har kjørt i fylla med bil og moped, og da har det som oftest vært 2 år uten kortet og 5-10000 i bot! så dette er nok ikke et så sinnsykt unikt tilfelle.

1,7 er som oftest fengselsstraff... en kammerat av meg hadde 0,6 i promille når han ble stoppa, han fikk så og si samme straffen som gamlingen, men "slapp unna med", 1 år og 9 måneder uten lappen, imotsettning til 3 år. Men når det er snakk om 3 ganger så høy promille burde straffen skjerpes MER enn 1 år og 3 måneder etter mitt syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 er som oftest fengselsstraff... en kammerat av meg hadde 0,6 i promille når han ble stoppa, han fikk så og si samme straffen som gamlingen, men "slapp unna med", 1 år og 9 måneder uten lappen, imotsettning til 3 år. Men når det er snakk om 3 ganger så høy promille burde straffen skjerpes MER enn 1 år og 3 måneder etter mitt syn!

joda, har har et par kompiser som ble tatt for fyllekjøring for noen år tilbake, dem ble tvunget til å gå i sånn terapi greier for at dem drakk så mye, i stedet for fengsel, så d er noe i d du sier her;)

Husker ikke hvor mye i promille dem hadde, men ikke i nærheten av 1,7 iværtfall, d begynner å bli rimelig mye :shake

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi inne på det at det IKKE er en menneskerett å ha lappen... enkelte mennesker (dvs,folk som blir tatt med grov promille bak rattet,evt. tatt flere ganger rett over grensa eller de som ikke skjønner hvilken vei motorveien går) burde fradømmes lappen for livet (evt. dømmes til oppkjøring en gang i året resten av deres tid..klarer de det ikke et år,lykke til neste år..). Kjører man etter en sånn dom,burde man fått grove bøter (30K+) hvis de stoppes bak rattet etter dommen. Bøter i henhold til "Grov uaktsomhet i trafikken","Kjøring uten førerkort" etc. lagt over hverandre slik at de svir...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere i det hele tatt lest saken?

"Han må betale en bot på 20.000 og vente i tre år med å forsøke å få tilbake førerkortet."

20.000 kr i bot svir, og tre år uten lappen blir vel ca. livstid for han :D

Ser ikke akkurat for meg at han kjører opp på nytt som 86-åring.

Det jeg er mest overrasket over er hvordan en alkis klarer å bli 83 år gammel?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere i det hele tatt lest saken?

"Han må betale en bot på 20.000 og vente i tre år med å forsøke å få tilbake førerkortet."

20.000 kr i bot svir, og tre år uten lappen blir vel ca. livstid for han :D

Ser ikke akkurat for meg at han kjører opp på nytt som 86-åring.

Det jeg er mest overrasket over er hvordan en alkis klarer å bli 83 år gammel?

Får dem som har penger,så svir ikke 20k noe særlig nei;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeldende satser for bota på fyllekjøring er 1 1/2 månedslønn og minimum 10 000.. Korrekt meg om jeg tar feil men det jeg har forstått etter at kammeraten min ble stoppa og fikk lest opp straffen han kunne vente seg.

å betale noen kroner og ikke kunne kjøre på en stund er jo ikke akkurat en HARD straff for å sette så mange mennesker i fare som det faktisk er å kjøre med 1,7 i promille.

Her er lista over hvordan du reagerer med alkoholen i kroppen din: SAKSET fra ung.no

Alkoholens virkning

Virkningen alkohol har på kroppen og hjernen er forskjellig fra person til person, og varierer selvsagt ut i fra hvor høy promille man har. Virkningen er dessuten uberegnelig, en gang man drikker kan man hygge seg og danse, mens man neste gang blir aggresiv og havner i slåsskamp. Virkningen av sprit eller annen alkohol man drikker raskt kan forsterke virkningen på en ofte ubehagelig måte. Generelt blir man påvirket omtrent som dette:

Ved 0,5 promille begynner man å kjenne seg påvirket, humøret kan endre seg litt.

Ved 1 promille begynner man å bli ustø og den kritiske sansen reduseres.

Når man når 1,5 promille får man ofte problemer med hukommelsen og balansesansen, man er svært ustø.

Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.

3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer.

Han kjørte med dette midt på dagen med masse masse folk ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo allerede for få fengselsplasser i landet; la oss heller fylle de opp på voldtektsmenn og kriminelle.

Endelig en som har skjønt poenget.

Hvorfor i alle dager skulle denne gamle mannen i fengsel? Det er verken gunstig å skjære av ham hendene eller sette ham bak lås og slå. Dere er så gammeldagse; har dere ikke hørt om samfunnstraff? Gatefeier, for eksempel, finfin jobb for samfunnet..

Men det er idioti at han ikke heller fikk samfunnstraff...

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der slenger jeg meg på, purken er ikke noe gode til å proritere saker.

Nå er det vel ikke akkurat politiet som feilprioriterer her med betinget fengsel, det er heller majoriteten av innleggskrivere her...

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider